• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

nope...har märkt det

undrar hur många som springer på ex myrorna och köper tex po.p och sen säljer på tradera??

för är de i bra skick går de nästan för samma pris som nytt ju?

• Månsi

här är en till somär helt såld på tradera

jag köper lite kläder men mest har jag köpt scrapbooks grejor , har även sålt lite allt har alltid funkat perfekt för mig

• Diwa
    jag har redan lessnat

så mkt jobb och så lite tillbaka...

såg nån som hade 1121 auktioner ute och bud på två

alltså hur får man sånt att gå ihop?

Tradera tar ju betalt även om man inte säljer?

Ebay är iaf helt gratis så då spelar det ju ingen roll ifall det blir sålt...bara hiva ut igen
  • Bebistokig

1121 auktioner? *asg*
    Vad tusan var det för skit hon försökte sälja?

Jag såg en gång en som försökte sälja gamla hemgjorda kristyrer. Ni vet såna man gjorde på dagis och satte ett bokmärke med tomte i mitten. De är ju hemska och dessutom var de trasiga, snöret hade lossnat. Jag tror hans utropspris var 3 st för 20 kr. Konstigt att han inte fick några bud!

• Diwa
    nice

nää hon hade snygga smycken men de var dyra...och tveksam beskrivning...
  • MayaS

Hej tjejer.

Har ett minimalt problem... *S*

Har köpt ett begagnat startpaket med bebykläder i stl 50/56.. såg jättefint ut..

Fick hem det igår och vid första anblicken så tyckte jag att det såg så väldigt smått ut.. hade inte tid att kolla då men idag tog jag fram en body i samma märke som jag precis har köpt OCH tvättat och det skiljer rätt mycket i storlek... alltså det jag har köpt ÄR för litet... måste ha krympt under en tvätt när säljaren tvättat... det jag högst kan använda det till är att ge det till dotterns dockor...

Förstår juh att jag kanske inte ska sätta negativt omdömme men samtidigt tycker jag att det är lite falskt att sälja kläder som har krympt så pass mycket som dessa har.

Vad hade ni gjort?

• Ebbis

Maya S - Ring eller maila henne! Absolut! Skriv såsom du skrivit här, att kläderna måsta ha krympt. Hoppas det löser sig! Lycka till!

• Månsi

jag köpde en klänning som var väldigt liten i stl då så skrev jag jätte fin klänning,men det kunde ju stå med att den är väldigt små i stl.

men jag har sickat mail till henne å hon skulle kolla om hon hade större stl på lager

• Diwa

sen skiljer storlekar mkt mellan märken å...

oops ser att det var samma märke
    vad trist...

ja maila säljaren och fråga varför hon inte talade om att de krympt...för ibland så gör kläder det och det bör stå i beskrivningen faktiskt...

• Flizan30

MayaS: Ja det skiljer ju mycket i storlek mellan dem olika märkena.Fick tex en byxa med tröja till tjejen i strl 50/56 när hon var nyfödd av brorsan från kappahl.Trots att tjejen då var 49 cm lång och vägde runt3000g så var det för litet.Passade snanare för tidigt födda.
    Men säljer man något på tradera som är litet i strl. så tycker jag gott att man kan skriva det i annonsen. Så jag tycker gott att du kan kontakta säljaren och berätta om problemet! Speciellt som det verkar som om hon kanske har tvättat plagge ti fel temperatur eller liknande.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...