• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Flutterby

Cissela: jag hade mailat säljaren o på ett fint sätt talat om att shortsen var trasiga. Jag har varit med om att jag köpt en grej o så har det varit nå't fel som säljaren inte sett o då har jag blivit bjuden på portot nå'n gång o en annan gång fått en bonusvara. Försök, du har ju inget att förlora! .-)

• MayaS

Jag hade oxå kontaktat säljaren... stod det inte i auktionsbeskrivingen att de var trasiga så är det falsk varudeklaration..... kan juh vara så att säljaren inte sett det som var sönder... försök att lösa det med säljaren först...

• BlueBlue

Ojojoj jag är helt vild på Tradera!

Både köper och säljer! Fast mest köper=)

Jättebilliga superfina saker! Helt fantastiskt. Det sista jag köpte var två helt nya bodys för 5 spänn......

• BlueBlue

Cissela...jag har råkat ut för samma sak en gång. Jag mailade säljaren och fick pengarna tillbaka. Är det en schysst säljare så är det aldrig några problem. Ett tips är att kolla deras omdömen innan man bjuder. Då ser man om andra varit nöjda med säljarens varor.

• HappyMum

Cissela, absolut maila säljaren! jag har sjäkv både som köpare o säljare råkat ut för samma sak! och det har vi löst på jättebra sätt! en gång såg inte jag att en snäcka var trasig på en vara jag sälde, en annan gång var en gylf trasig på jeans jag köpte. jag gav pengar tillbaka, och jag fick själv pengar tillbaka för jeansen! man ska alltid anta att säljaren gör sitt bästa, men del uppstår ju ibland!

lycka till!

/en trogen traderare

• Cissela

Hej alla och tack för svaren!

Jag mailade säljaren och skrev snällt fast att jag upptäckte ett hål till nu när jag tittade noga. Säljaren har mkt bra omdöme så jag tror också att hon haft lite väl bråttom. Det stod ingenstans att de var trasiga. Ska hålla er uppdaterade om hur det går

• päron

anne82, vad gör du när du ser att du betalt 22kr i porto sen sitter det bara porto för te x 11sek! Det är ju superfräckt!

Ang emballage, jag har köpt vita bubbelplast kuvert på Clas Olsson

• anne82

det hände senast idag ska ni veta.att jag betalat porto åsså hade dom frankerat för bara hälften av pengarna.mailade och gav mitt kontonummer där dom kunde sätta in pengarna som dom inte frankerat för.och pengarna kom tillbaka.
    har begärt tillbaka pengarna varje gång,och låter portot mycket så då frågar jag hur mycket paketet väger och mått,då ser man om dom ljuger eller tar extra

• anne82

ta upp varje liten skit sak alltså,för att tradera ska funka.accepterar man allt så vart slutar det.alla kommer få hem trasiga grejer snart och bli blåsta.
    va HÅRD.vi betalar grejerna och säljarna ansvarar för att objektbeskrivningen är KORREKT.

• MayaS

Precis.... som sagt... jag har inget emot att betala emballage... men då SKA det stå den kostnaden i auktionsbeskrivnigen.... jag fullkommligt hatar när det står kolla "min personliga information" o så står det om alla extra kostnader.... vilket går helt emot Traderas regler.... det ska vara klart och tydligt i själva auktionen.... tycker jag iaf.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...