• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • MayaS

Jag är en sån där människa som inte lägger bud förrens auktionen nästan är över.... detta är egentligen inte taktik för att vinna utan helt enkelt för att inte bjuda för mycket...

Jag lägger till autkionerna i min minneslista... bestämmer ett pris i huvudet och ser ajg då att priset gåröver "mitt" pris redan innan auktionsslut så tar jag helt enkelt bort auktionen....på detta sätt så slipper jag frestelsen att buda till ett överpris...

Har nu köpt lite mammakläder och 5 styck tygblöjor till ett löjligt lågt pris..*ler stort*

• anne82

brukar ni vänta till sista minuten innan ni bjuder?innan auktionstiden går ut.

• MayaS

Jag gör oftast det... eller kanske inte sista minuten men inom de sista 30 iaf... om jag har möjlighet... men det är för min egen skull... givetvis vill man vinna men det är inte den främsta anledningen till att jag gör det....

• anne82

tänkte när man lagt ut kläder o sen är det ingen som bjudit,då tappar man ju som hoppet då finns det alltså chans att få kläderna iväg då

• MayaS

jo en chans finns det alltid.... chansen försvinner egentligen inte förrens auktionen är över....

kallar du dig för anne82 på tradera oxå?

• Ewis

Hur gör ni som säljer, hur många dagar pågår auktionen?
    Jag tycker att det är värdelöst med auktioner som pågår länge när jag ska köpa så därför kör jag 3 eller 4 dagars auktioner.

Jag väntar till i slutet bara för att se om det är någon ide.
    Ingen taktik, man kan ju bjuda typ 100 kr som max pris men ändå få varan för 15 kr.

• MayaS

Precis... ingen idé att lägga en massa bud som bara trissar upp priset långt i förväg... bättre att vänta o se hur det artar sig....

Ang auktionstid... beror helt på vad det är för varor... e det kläder brukar jag lägga 7 dagar.. e det hoyasticklingar brukar jag köra på 14 dagar... som sagt beror helt på vad det är för något jag lägger ut..

• anne82

jag kör alltid med 3dagars.nej jag heter anne-maarit på tradera.

• anne82

sålde det bästa för 2mån sen fick 2000kr sammanlagt.
    nu har jag kläder ute som jag nyss rotat fram,som blivit små åt lillgrabben.
    har börjat köpa pop och andra märkes o poppis kläder till mina pojkar för att få bra med pengar sen när dom blivit små

• Cissela

Jag har oxå blivit traderaberoende, fast har väl mer eller mindre lovat att inte handla mer... på ett tag iaf... har blivit jättenöjd med allt jag handlat utom paketet jag fick idag.

Köpte ett par pumashorts till min största tjej för 50 kr. Inte så mkt tyckte jag. Idag fick jag paketet, snabbt och lätt gick det men shortsen var inte så fina. En söm är trasig, inte så att det har någon inverkan på användningen men det syns, är mitt fram. Det syntes inte i annonsen och det stod heller inget om det. Vad skulle ni gjort? alt 1 Skickat tillbaka dom? Frakten var 22 kr så då har jag betalt 44 kr i frakt utan att ha något för det. alt 2 Lagat det själv och gett negativt omdöme (vilket jag helst inte vill, känns så taskigt, jag fick dom supersnabbt så det var ju bra)? Tösen vill ha dom men vill att jag försöker sy det snyggt. alt 3 ?

Som sagt, vad hade ni gjort, hjälp mej! Min man säger att man får väl skylla sej själv men det tycker inte jag...

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...