• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • anne82

ca.62-68
    86-98...
    men har inte så mycket ute just nu.
    men lite grann

• Cissela

Jag har mina första auktioner ute nu, så svårt att sätta startpris. Har helt nya saker och vill ju få ut lite av det jag betalt. Jag köpte lite väl mkt till snuttan innan hon föddes, sedan när hon kom så fick vi massor av flickkläder. Jag hade inte en chans att använda allt. Hon är bara två månader men jag har redan flera kassar med kläder som är för små *ler* Oc får man sålt lite så kan man ju handla mer

• Cissela

Undrar en sak till, min minsta tjej är ju rätt så liten (2 mån) och de andra två är ju rätt så stora (11 och 13)... så jag har ju glömt... kan ni inte uppdatera mej... Vad är bra märke på kläder? Ska man köpa begagnat så är det ju bra att veta, även om jag mest går på om jag tycker om plagget eller inte. Har förstått att Katvig (stavas?) är ett bra märke, fast de kläder jag sett därifrån har jag inte tyckt så mkt om... när de stora var bebisar så skulle det vara fix. Det finns ju fortfarande och jag tycker att de saker jag köpt därifrån håller bra och är fina. Dock tror jag de var mkt dyrare förr i förhållande till andra kläder.

• Miim

I dag blev jag otroligt positivt överraskad!
    hade vunnit en aktion på mammakläder och betalat i "vanlig" ordning.
    Fick dock ett mail i morse från säljaren som upptäkt ett hål i tröjan och därför inte ville sälja den till mig. Får tillbaka alla pengar och jag slipper bli besviken när jag öppnar paketet! Man blir riktigt glad när folk är ärliga!

• BlueBlue

Bra märken tycker jag att följande är: Fix, Fixoni, Bamse och Polarn och Pyret. Lindex kläder i allmänhet brukar vara fina när man köper begagnat. Laban har också fina saker.

Ottisen! Jag var inne och bjöd på en glimmis=) Jag är Vargmåne1 på Tradera! Har också auktioner ute;)

För att söka säljare: Klicka på fliken Sök, välj där Säljare. Skriv in nicket på säljaren där. Vill ni söka olika märken på kläder, skriv bara i namnet på märket i sökrutan som finns långt upp till höger, snabbsök står det! Då kommer alla kategorier upp.

• BlueBlue

Sedan vill jag bara skriva lite om priser på porto osv.

Skaffa en portotabell på posten först och främst.

En body kostar i regel 11 kr att skicka, 2-3 stycken 22 kr, 4-6 stycken 33 kr osv.
    Ett par vuxen jeans kostar mellan 44 och 55 kronor.

Är paketet bredare än 3 cm kostar det 11 kr extra för skrymmande.

Jag mailar alltid köparen hur mycket portot går på. Om det visar sig att portot blir lägre, för jag över mellanskillnaden till köparen. Ibland kanske jag inte kommer ihåg vad jag skrev för porto, har det då blivit lägre och köparen upptäcker det så är det bara för honom/henne att maila mig så för jag över pengar. Ibland blir portot högre och om det inte gäller mer än 11 kr brukar jag inte bry mig om det.

Betygssystemet är väldigt bra tycker jag. Där kan man se vad andra köpare/säljare har tyckt om den man eventuellt ska göra affär med.

Mina fynd som jag gjort på Tradera är många! Barnkläder är oerhört billigt. En sak som jag köpte var en helt ny Bamsedress för 25 kr plus 22 kr i frakt. Superfin med prislappen kvar! Något annat som är väldigt billigt är skor. Men tänk på att frakten kan bli lite högre om det är tyngre skor. En skokartong räknas också som skrymmande.

Jag har även köpt och sålt biljetter till konserter. Om man inte fått tag i den biljett man ville ha finns de ofta att köpa på Tradera.

Saker som lönar sig att sälja är märkeskläder (de märken som gäller just nu), Polarn och pyret är väldigt poppis liksom laban. Nudie-jeans får man ganska mycket för medans Levis är lite ute för tillfället.

Ett tips om ni ska sälja saker är att se till att bilden ser fräsch ut! Skriv också en bra beskrivning till saken ni säljer.

Kram på er alla från Jessika=)

• BlueBlue

En ska till hehe! Sälj era halvfulla märkesparfymer! Jag fick 300 spänn för en halv flaska Lancome-parfym=) Galna människor det finns!

• Ewis

Oj parfym.
    Hm kan en parfym bli gammal som är i burk och inplastad??

Har en Jean Paul Guittier (hur nu det stavas) i plåtburk, en så där kvinnokropp Ni vet?

Vad tror ni, den är nog några år men helt ouppackad.
    Fick den när jag var gravid och kunde inte använda parfym då

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...