• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • anne82

vill varna er för taskiga säljare,har blivit blåst en tredjegång nu på raken,dom tar betalt för frakt o frankerar inte för hela pengen,håll ett öga

• Ewis

Tjosan; hahhahaah

ja jag är oxå fast i träsket

Har shoppat jeans, mysbyxor, pop overall (som blev väldigt dyr men men ), och så har jag en mani att köpa boddyn till tösen så det har blivit ett X antal.

Jag shoppar stl. 74 - 80 så där finns inte så mycket märkeskläder tycker jag men mycket annat fint.

Jag säljer även endel kläder men ibland blir man förvånad när vissa kläder säljer och vissa inte, men smaken är väl som baken

Just nu ligger jag lågt med Traderandet.

• anne82

pop e poppis o byggare bob saker just nu,så lägg ut grejer på tradera om ni har,dom bjuder skit mycket,över 400kr för byggare bob bilar såg jag idag

• MayaS

Kul med andra traderare.... både köper till mig själv och till barnen där...

Just embalagekostnaden är något som irriterar mig... och jag har faktiskt börjat skita i att betala den OM det inte inte står uttryckligen i auktionsbeskrivningen att det tillkommer.... och då räknar jag kallt med att emballaget är nytt... annars vägrar jag betala.... e jag hemsk??

• anne82

ja står det inte om emballagekostnaden så skit i att betala då!

• Ewis

Oj vad hände?????

åååå vi som rensade och kastade JÄTTE mycket ByggareBob bilar mm i höstas grrrrr MEN det var innan jag hittade till Tradera

Jag tar INTE betalt för emballage och gillar inte att folk gör det!!

Portot tycker jag att det är svårt att beräkna, har bara postens Portotabell från internet som jag går efter men försöker att använda sunt förnuft

• cia70

Ewis, angående portot så gör jag så att jag går ner till affären och ber dem väga paketet och tala om vad det kostar att skicka, sedan mailar jag kunden och talar om vad frakten kostar. Har alltid funkat för mig.

• Ewis

cia 70; Ler lite skamset men det tycker jag är så himla drygt så jag har massor med frimärken hemma och så kollar jag tabellen och sedan på med portot och snabbt i väg i postlådan!!

• Miim

Handlar massor på tradera - både babykläder och mamma kläder.
    Sambon har börjat gnälla över alla paket som dimper ned hemma, men blev snabbt nedtagen på jorden av sin chef! Han menade att lasse skulle skratta sig harmynt att han hade en fru som kunde tänka sig begagnade mammakläder!

har räknat ut att jag köpt hela min mamma garderob för ca 60 kr/plagg ink frakt o det går ju inte att gnälla på, eller? De kläder som inte passar lägger jag ut igen och säljer i min tur...
    Har genomfört ca 40 affärer utan att blivt blåst så jag är helt klart tradera biten...
    Det svåraste är dock att veta när det är tid att "dra" sig ur en budgivning som barkar i väg, men jag tycker endå att jag blivit lite bättre än när jag började buda ...

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...