• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • feministbrud
    Mimmicry skrev 2011-02-23 14:05:49 följande:
    Och glöm inte heller att smörja in benen med solkräm. Då även knävecken. Dom glömde jag att smörja, så jag kunde inte böja på benen på hela veckan(detta gjordes redan 2:a dagen). Gick som om jag skitit ner migSkäms
    Om man surfar får man inte glömma fotsulorna. Det tipset kommer från min man.
  • Ramborg

Knävecken och skinkorna! Precis där baddräkten slutar är lätt att missa med solkrämen och då kan man inte sitta på flera dagar sedan.

• mosterYster

Gör inte: om du har mörk hy och en icke så mörkhyad man, ta med till varmt land och spring runt och ha trevligt i solen första dagen.

Orsak: han får brännblåsor och är tvungen att liga i skuggan ojandes resten av den dyra semestern.

• MajaVira

Gör inte detta; ta bort fasttorkade rester av maskeringstejp på fönstren med en Scotch brite svamp

Orsak 1; fönstren blir väldigt repiga!

Orsak 2; sambon får ett psykbryt och kan inte förstå hur korkad man kan vara...

• Trinity78
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:07:58 följande:
    OMG *trillar av stolen*
    Till mitt försvar så var vi bara 5 år
    Reproductively challenged
  • Capt Janeway
    Gör inte detta hemma: Sätt dig framför datorn (en våning upp) medans micropopcornen blir klara i köket på nedervåningen.

Anledning: 10 min senare ... eller något liknande:  *sniff sniff*, luktar det inte lite bränt? (Jösses, ni skulle sett röken i köket. Och det som var kvar av popcorn-påsen!! Fick slänga ut genom köksfönstret för att inte starta en större brand
  • Capt Janeway

Åh en sak till ...

Gör inte detta hemma: Hångla med mannen efter att han just hackat chili

Orsak: Uhm ...

IT BURNS!

A

LOT!

Kändes som om någon skurit mig ... i de södre regionerna

• MajaVira
    Capt Janeway skrev 2011-02-23 15:50:53 följande:
    Gör inte detta hemma: Sätt dig framför datorn (en våning upp) medans micropopcornen blir klara i köket på nedervåningen.

Anledning: 10 min senare ... eller något liknande:  *sniff sniff*, luktar det inte lite bränt? (Jösses, ni skulle sett röken i köket. Och det som var kvar av popcorn-påsen!! Fick slänga ut genom köksfönstret för att inte starta en större brand
    Du gör alltså som min sambo, sätter igång micron på ca 10 minuter när kanske 3-4 minuter är fullt tillräckligt? Med förklaringen att han HATAR att höra pipet när micron är klar, istället öppnar han luckan när han tycker att tillräckligt lång tid har gått (om han inte tappat koncentrationen och glömt bort micron Demon)
  • Capt Janeway

Mja, jo ...

Jag drog iväg vredet ordentligt eftersom jag brukar (just det, brukar) lyssna när popcornen är klara och lagom att ta ut. Never again!

saMajaVira skrev 2011-02-23 15:56:37 följande:
    Du gör alltså som min sambo, sätter igång micron på ca 10 minuter när kanske 3-4 minuter är fullt tillräckligt? Med förklaringen att han HATAR att höra pipet när micron är klar, istället öppnar han luckan när han tycker att tillräckligt lång tid har gått (om han inte tappat koncentrationen och glömt bort micron Demon)
Svar på tråden Prova inte detta hemma!