• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • feministbrud
    Ramborg skrev 2011-02-23 14:08:41 följande:
    Knävecken och skinkorna! Precis där baddräkten slutar är lätt att missa med solkrämen och då kan man inte sitta på flera dagar sedan.
    Eller precis under bikiniöverdelen. Fick gå utan bh i flera dagar och jag har inga små bröst som egentligen klarar det. Dubbelt aj.
  • Capt Janeway

Gör inte hemma: Plocka ut gratängformen från ugnen utan grytlappar
    (Jag var ca 25 år, hade druckit duktig med alkohol och glömde ...) Skäms

Orsak: Du får djupa fina röda märken mellan tummen och pekfingret. På båda händerna.
    Det kändes visst en aning också vill jag minnas

• MajaVira

Gör inte detta; kör igång en tvättmaskin, när den är klar och du ser att tvättmedlet ligger kvar i facket, kör igång maskinen på samma program igen. När maskinen är klar för andra gången, konstatera igen att tvättmedlet är kvar och kör igång maskinen en tredje gång.

Orsak; Tvätten blir inte ren av att bara köras i ett sköljprogram och det är inte särskilt inspirerande att hänga upp kläderna på tork pga att det är för sent att köra igång maskinen en fjärde gång...

Efter att ha tagit fram en märkpenna och ritat "pilar" på tvättmaskinsvreden har vi nu lyckats undvika detta problem.

• Archandra
    Ramborg skrev 2011-02-23 10:08:54 följande:
    Gör inte detta: för glaset till munnen samtidigt som du blir distraherad av något annat.
    Anledning: du får rödvin på tröjan och ser väldigt fånig ut när du försöker insistera på att det inte är på grund av fylla eftersom det är första glaset, och ingen kommer ändå att tro dig.

Det är något mindre fånigt när samma sak händer med mineralvatten men fortfarande inget att rekommendera. Fokusera när du ska dricka!
    Eller detta... tappa greppet när du ska dricka första glaset rödvin till middagen

Anledning: Hela glaset vin sprids i en vid båge över hela den nya bordsduken och den nytapetserade väggen bakom. Varken duk eller vägg blev någonsin de samma igen trots sanering enligt konstens alla regler. Att dessutom ingen tror att det var första glaset är ju självklart. Har fått höra om denna incident många gånger...
  • LindaPernilla

Prova inte att rosta hårtbröd "bara för att se vad som händer".

Anledning : Det luktar fan i hela lägenheten, brödrosten brinner & man får en rejäl utskällning av sambon..

• Lajkie

Prova inte: Att göra en hemmagjord vetekudde av; Kökshandduk, Ris och Presentsnöre.

Anledningen: Den brinner bra i mikron!

cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Lajkie

Prova inte: Att suga upp lite dåligt avsvalnad aska från braskamin i grovdammsugaren.

Anledning: Dammsugaren brinner lite för bra, och det blir väldigt dålig lukt i huset närmaste tiden.

Prova inte: Att slänga ovan nämnda dammsugare och aska i en sopsäck ute på farstukvisten.

Anledning: Dammsugaren fortsätter brinna även utomhus (inte mitt smartaste drag, fick lite hjärnsläpp och panik ;))

cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • swimle

Skrattar så jag gråter hahaha!!

Kanske dax jag med lägger ett inlägg!

Prova inte detta hemma: Stå på en hal fläck när du ska stänga bagageluckan på bilen, och om du nu skulle råka göra det, se då till att du inte halkar samtidigt som du tar i för fullt för att luckan ska gå igen!

Anledning: Det gör hysteriskt ont att slå den i skallen på sig själv, samt att det resulterar i ett 5cm långt hack i huvet och en hjärnskakning:(

Prova inte detta hemma: Efter du slagit luckan i skallen och det blöder, försök då inte ta dig in med en gång och få alla grejer med dig samtidigt som du hysteriskt gapar på hunden!

Anledning: Du lär svimma, och då blöder man ner allt i hallen!

• Ramborg

Ojojoj Swimle! Förlåt att jag skrattar det måste ha gjort superont men... Hahahaha!

Svar på tråden Prova inte detta hemma!