• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Majbarnen

Gör inte detta:
    Ställ upp fritösen med olja i över skåpen i köket.

Anledning: När du ska ta ner den nästa gång kanske fritösen är lite oljig och du tappar taget och får oljan över både dig själv och halva köket. Det kan ta onödigt lång tid att torka upp allt, och hela familjen blir grinig för att maten dröjer så förskräckligt. Dessutom blir ditt hår VÄLDIGT flottigt

• Tigerkattan

Gör inte: Lämna kvar hinken med spackel och spackelspaden så barnen hittar den.

Anledning: Barnen får för sig att dom ska vara snälla och hjälpa till med renoveringen, så dom börjar spackla hej vilt i sitt rum och hämtar sen supestolta sin mamma för att visa sitt fina rum.
    Mamman får använda sig av all sin skådespelartalang för att inte skrika ut sin förskräckelse över förödelsen, och istället ta ett djup andetag och klämma fram "så fint ni gjort". 

• canmamma
    Tigerkattan skrev 2011-03-03 15:26:06 följande:
    Gör inte: Lämna kvar hinken med spackel och spackelspaden så barnen hittar den.

Anledning: Barnen får för sig att dom ska vara snälla och hjälpa till med renoveringen, så dom börjar spackla hej vilt i sitt rum och hämtar sen supestolta sin mamma för att visa sitt fina rum.
    Mamman får använda sig av all sin skådespelartalang för att inte skrika ut sin förskräckelse över förödelsen, och istället ta ett djup andetag och klämma fram "så fint ni gjort". 
    Wow! Vilken självbehärskning... Fick du fram kameran?
  • C K

Gör inte detta hemma: kör inte vanliga popcorn i micron hemma och sätt dig och vänta på att det ska sluta poppa.

Orsak: det slutar inte att poppa, micron som för övrigt var inbyggd i väggen sprängs och det stinker bränt i huset i flera veckor efteråt! Jag hade sån j*vla tur att mamma hade kommit hem och vunnit 400.000 kr på travet så ny Micro var inget problem, lukten tg dock ett tag att bli av med.

Gör inte: sätt dig vid en symaskin tidigt på morgonen efter en jobbig natt..

Orsak: du somnar och vaknar av att du syr igenom 2 fingrar..

Detta hände mig i 9-10 års åldern!

• Pimpinellan

Gör inte detta hemma:
    stå för nära bildörren när du smäller upp den lite för snabbt

Anledning: din vackra blåtira blir orsak till många kommentarer på jobbet förutom den enorma smärta smällen i sig orsakade...

• Denebola
    fritzl skrev 2011-03-03 14:19:25 följande:
    Undvik: Att ta en cigg i sängen på morgonen när du är jätte jätte trött efter en hård natt ute.

Anledning: Du kan helt plötsligt somna och sen vakna av att täcket står i lågor och det är ett stort fint hål i det 
    Tur att du överlevde... Förvånad
  • Tigerkattan
    canmamma skrev 2011-03-03 15:29:12 följande:
    Wow! Vilken självbehärskning... Fick du fram kameran?
    Tyvärr inte, hade fullt schå att ta in förödelsen jag såg.
    Visste inte riktigt  vilket ben jag skulle stå på, barnen var superstolta, tyckte dom gjort ett fint jobb, själv ville jag nog bara gråta då jag insåg vilket jobb det skulle krävas för att få bort dom tjocka massorna från hela rummet.
  • Tigerkattan

Gör inte: Lämna inte den stora grytan av storkok utan uppsikt.

Anledning: Din dotter på två år vill hjälpa till, så hon drar fram en stol till spisen, klättrar upp och får tag på alla kryddor som står vid spisen, häller i allt hon hittar i den stora kastrullen.
    När den ovetande mamman ser stolen vid spisen, så anar hon ugglor i mossen, så hon provsmakar grytan, som smakade... finns inte ens ord, men det var bara att hälla ut allt.

Gör inte: Ha storbak och fyll frysen med bullar, pajer mm, för att sen får den briljanta idén att hacka ner fem kilos lök för att frysa in, med tanke på att det är lätt att plocka fram då man ska laga mat.

Anledning: Man plockar omedvetet fram dom frysa bullarna för att bjuda på fikat då man får oväntat besök och alla spottar o fräser efter första tuggan, bullarna smakade lök... det gjorde allt i frysen, så vi fick slänga allt vi hade, inkluding den hackade löken. 
    Där fick jag för att jag ville spara tid Flört 

• LindaPernilla
    Mamma till S skrev 2011-02-28 23:01:30 följande:
    hahahahahahahahaha
    förlåt men kan verkligen inte sluta skratta ;D
    måste ha varit lagom pinsamt
    Haha, ja.. det var lite jävligt! Och jag får höra om det än idag.. är 4 år sedan jag träffade dom första gången! ;)
  • LindaPernilla
    Undvik detta : Komma hem på fyllan & stoppa ner hemnycklarna i brevlådan INNAN du låst upp ytterdörren med ursäkten "skulle bara prova om nycklarna fick plats genom brevlådan".

Anledning : Du får ringa den enda som har extranyckel - din mamma som bor två mil ifrån dig. Hon blir lagomt glad över samtalet 02.30 på natten när hon ska upp & jobba klockan 7
Svar på tråden Prova inte detta hemma!