• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • lalasmama

Gör inte: ha vattenfast tuschpennor hemma när du har barn....

Varför: barn målar inte bara på papper... Utan MYCKET hellre på plastgolv i er hyreslägenhet... Allra helst STORA mönster i hallen som är svåra o JOBBIGA att tvätta, gnida, skrubba bort....

• lalasmama

Gör inte: stäng in lilla kattungen i köket första natten....

Anledning: hon är med all säkerhet spårlöst försvunnen på morgonen...

Varför: mini katten har hittat en mini mini öppning vid sidan av o under köksskåpen o krupit in där o försvunnit in i utrymmet under köksskåpen...

Gör inte: vad som helst för att få ut henne..

Varför: det blir svårt att förklara för hyresvärden varför du slitit sönder delar av köket o väggen intill...

Tur man har en händig pappa..

• Nech
    Gör inte: Skala av papperet på chokladbitarna och göm i hålen på LEKSVIK-bordet för att vara smart och ha dem osynliga ifall stora barnet kommer ut från sitt rum helt plötsligt.

Varför inte? Hunden hittade en liten "skatt" när matte hämtade något i köket. Matte blev nästan helt utan. OPS.
    Livet på linjen - telehoran.blogg.se
  • Amazina
    lalasmama skrev 2011-03-02 21:39:58 följande:
    Gör inte: stäng in lilla kattungen i köket första natten....

Anledning: hon är med all säkerhet spårlöst försvunnen på morgonen...

Varför: mini katten har hittat en mini mini öppning vid sidan av o under köksskåpen o krupit in där o försvunnit in i utrymmet under köksskåpen...

Gör inte: vad som helst för att få ut henne..

Varför: det blir svårt att förklara för hyresvärden varför du slitit sönder delar av köket o väggen intill...

Tur man har en händig pappa..
    Stackars kissen!!

För några månader sedan var det ju en fyraåring som spolade ner en kattunge i toaletten någonstans i Sverige. Katten överlevde och man kunde tydligen höra den jama från något rör någonstans... Så de kunde helt enkelt inte göra annat än att riva upp HELA badrumsgolvet, lokalisera röret och plocka ut kissemissen...
  • JuliaåRonjasmammis
    Nech skrev 2011-03-02 21:50:51 följande:
    Gör inte: Skala av papperet på chokladbitarna och göm i hålen på LEKSVIK-bordet för att vara smart och ha dem osynliga ifall stora barnet kommer ut från sitt rum helt plötsligt.

Varför inte? Hunden hittade en liten "skatt" när matte hämtade något i köket. Matte blev nästan helt utan. OPS.
    Det är du och min man då...

Gör inte; gift dig med en chokladoholic, lägg inköpta After Eight-askar i skåpet bredvid frukostflingorna och lita på att chokladen är intakt sålänge plasten sitter kvar.

Anledning; när du har glöggparty eller får oväntat folk på besök och bestämmer dig för att bjuda på läckerheterna, då är asken utåt sett helt orörd, men inuti är den tom på choklad och full av tomma kuvert. Någon har pillat upp plasten runtom med typ en hårnål och lirkat ut chokladen, sen stoppat tillbaka kuverten, lagt om plasten och sen ställt asken så att den öppna sidan står inåt väggen.
    Don't mess with my integrity!
  • Ramborg
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-03-02 22:49:40 följande:
    Det är du och min man då...

Gör inte; gift dig med en chokladoholic, lägg inköpta After Eight-askar i skåpet bredvid frukostflingorna och lita på att chokladen är intakt sålänge plasten sitter kvar.

Anledning; när du har glöggparty eller får oväntat folk på besök och bestämmer dig för att bjuda på läckerheterna, då är asken utåt sett helt orörd, men inuti är den tom på choklad och full av tomma kuvert. Någon har pillat upp plasten runtom med typ en hårnål och lirkat ut chokladen, sen stoppat tillbaka kuverten, lagt om plasten och sen ställt asken så att den öppna sidan står inåt väggen.
    hahaha!
    Nog för att jag kan ge mej på choklad om den står i skåpet men sådär långt har jag inte gått... än.
    Google Is Your Friend
  • Theta

Kom på en till Skrattande

Gör inte:
    Kalla på din flickvän och göm dig under trappan. När hon sen kommer så hoppar du fram ur mörkret och skriker som en idiot.

Anleding:
    Hon kan bli jävligt rädd och ge dig en rak höger, sen jävligt förbannad och sparka efter ditt ben men missa och träffa pungen istället Tungan ute

Haha, min dåvarande pojkvän lärde sig en fet läxa den kvällen..

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Black roses

Ok... Here we go...

Gör inte....
    Skicka upp grabben på vinden för att röja snabbt all skit som finns där kvällen före de kommer för att toppa upp isoleringen..

Annledning.. Grabben snavar på en sladd och tramoar fel, så det blir ett stort hål i hans sovrums innertak..

Gör inte... Klättra upp på en stege för att spackla igen hålet i taket..

Annledning... Ja man riskerar tydligen få spackel i ögat...
    Det gör helvetiskt ont, (är frätande) och du kan lita på att HELA ögat var fyllt, det gick inte ens att stänga ögonlocket,så mycket var det, jag fick stå i duschen och spola rakt in i ögat för att få bort allt, hade ett härligt blodrött öga som fortfarande inte återhämtat sig helt.. Japp, det blev som värsta ögoninflammationen.. Där fick jag för jag skulle skynda mig innan hyresvärden fick se vad som hänt...

FROMRIN
  • fritzl

Undvik: Att ta en cigg i sängen på morgonen när du är jätte jätte trött efter en hård natt ute.

Anledning: Du kan helt plötsligt somna och sen vakna av att täcket står i lågor och det är ett stort fint hål i det 

Svar på tråden Prova inte detta hemma!