• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Pallas

Gör inte: invaggas i den falska tron att det är ok att släppa en sjuåring och en sexåring med blicken några sekunder för att försöka laga mat.

Orsak: de kan skita i din uppmaning att inte hoppa i sängen och ordna ett besök på akuten som tar tre timmar. 

• Pallas

Gör inte: tro att ett spaghettipaket är oöppnat, bara för att det som ligger bredvid är halvfullt.
    Orsak: när du tar ut båda två paketen vänder du det du tror är oöppnat upp och ned och får spaghettiplockepinn i hela köket.

Gör inte: kasta disktrasan på köksbänken i frustration över spaghettimisären.
    Orsak: du kastar den ofelbart på det knökfulla kaffeglaset så det bildas en spaghetti-kaffesörja på golvet.

Gör inte: kasta kaffeglaset i diskhon i frustration över kaffe/spaghettimisären.
    Orsak: det studsar upp från diskhon, upp på disktstället och river ned allt som står i det.

Gör inte: skriv om eländet på Facebook.
    Orsak: du blir varse alla dina kompisar är sadister och därmed klickar på "gilla". 

• riboflavin
    Pallas skrev 2011-06-21 18:49:31 följande:
    Gör inte: tro att ett spaghettipaket är oöppnat, bara för att det som ligger bredvid är halvfullt.
    Orsak: när du tar ut båda två paketen vänder du det du tror är oöppnat upp och ned och får spaghettiplockepinn i hela köket.

Gör inte: kasta disktrasan på köksbänken i frustration över spaghettimisären.
    Orsak: du kastar den ofelbart på det knökfulla kaffeglaset så det bildas en spaghetti-kaffesörja på golvet.

Gör inte: kasta kaffeglaset i diskhon i frustration över kaffe/spaghettimisären.
    Orsak: det studsar upp från diskhon, upp på disktstället och river ned allt som står i det.

Gör inte: skriv om eländet på Facebook.
    Orsak: du blir varse alla dina kompisar är sadister och därmed klickar på "gilla". 
    Har du möjligen en lite dålig dag?
  • Pallas
    riboflavin skrev 2011-06-21 18:50:33 följande:
    Har du möjligen en lite dålig dag?
    Näej, vaddårå?
  • Drömmarmamman

Vilken underbar tråd! Har läst igenom ALLA 644 inlägg nu! Måste ju få bidra lite:

Gör inte: Ha sex med din kille som väger 120 kg och är 165 cm lång i din säng på ovanvåningen med massa levande ljus tända. Två anledningar.

Anledning 1: Ni kan försöka er på ställningar som gör att ribbotten i sängen ger vika.

Anledning 2: När ribbotten ger vika råkar du putta ner en kudde rakt ner på ljusen, masageoljan och alla kinky grejor ni använt till förspel.

Summa: Av dånet som blev av ribbottens brakande och era skrik när kudden fattar eld kommer din pappa uppkutande för trappan och sliter upp dörren. Där står ni, så som gud skapade er, du försöker skyla dig lite med den sönderbrända, nu släkta kudden i handen, drypande av olja, bredvid en ihopsjunken säng och ett virrvarr av blöta ljus (då ni slängt vatten över det), samt en naken pojkvän.

Detta hände inte mig men en polare:)

Gör inte: Ställ inte fritösen på en platta på spisen, och en kastrull ris på den andra. 3 Anledningar.

Anledning 1: Det finns risk för att du sätter på fel platta och upptäcker det först när du tycker att fritösen står lite märkligt långt ner över plattan, samt att riset inte börjar koka.

Anledning 2: Du kommer bli häcklad av din fru, då du i många ÅR innan dess alltid kollat och ibland förmanat henne att aldrig sätta på den platta du vanligtvis ställer fritösen på. Dvs du har kollat henne supernoga så hon inte gör just det misstaget du gjort.

Anledning 3: Medan du står och skrapar smält plast från spisplattan med stålborste och en kökskniv kan frun sitta och skratta åt dig, högt.

Min man gjorde detta:)

Gör inte:
    Köp inte en ny finare plastskärbräda precis innan svärmor ska komma på besök och bo några dagar. 3 anledningar.

Anledning 1: Ni har inget naturligt ställe att lägga den på.

Anledning 2: När svärmor ska ställa undan den när ni inte är i köket vet hon inte vart hon ska ställa den, utan lägger den så den blockerar utblåset till ugnen ovanpå spisen, och ugnen är självklart påslagen för dagens middag. Resulterar i ett snyggt hål rätt igenom den splitternya skärbrädan och smält plast över hela spisen.

Anledning 3: Svärmor tror att hon inte är skyldig er en ny, utan tror att kommentaren; "Jamen jag visste ju inte vart jag skulle lägga den!" räcker.

Jag återkommer om jag kommer på några fler:) Keep on writing!

• Lavish

Gör inte detta hemma: Om du har trångt kök, förvara aldrig brödrosten ovanpå spisen. En vacker dag KOMMER du att sätta på fel platta, den brödrosten står på. Att få bort den smälta plasten är ingen barnlek.

• fröken skywalker

Lägg inte: bilnyckeln i bagaget på bilen (där du förvarar varm mat som ska transporteas några hundra meter till stort 50-års kalas) och slå igen bagageluckan.

Anledning: maten kan kallna, om du inte har sån tur som jag och kan få tag på den lokale biltjuven, som kan öppna luckan lite snabbt och snyggt.

• Drömmarmamman
    Drömmarmamman skrev 2011-06-21 19:35:14 följande:
    Vilken underbar tråd! Har läst igenom ALLA 644 inlägg nu! Måste ju få bidra lite:

Gör inte: Ha sex med din kille som väger 120 kg och är 165 cm lång i din säng på ovanvåningen med massa levande ljus tända. Två anledningar.

Anledning 1: Ni kan försöka er på ställningar som gör att ribbotten i sängen ger vika.

Anledning 2: När ribbotten ger vika råkar du putta ner en kudde rakt ner på ljusen, masageoljan och alla kinky grejor ni använt till förspel.

Summa: Av dånet som blev av ribbottens brakande och era skrik när kudden fattar eld kommer din pappa uppkutande för trappan och sliter upp dörren. Där står ni, så som gud skapade er, du försöker skyla dig lite med den sönderbrända, nu släkta kudden i handen, drypande av olja, bredvid en ihopsjunken säng och ett virrvarr av blöta ljus (då ni slängt vatten över det), samt en naken pojkvän.

Detta hände inte mig men en polare:)

Gör inte: Ställ inte fritösen på en platta på spisen, och en kastrull ris på den andra. 3 Anledningar.

Anledning 1: Det finns risk för att du sätter på fel platta och upptäcker det först när du tycker att fritösen står lite märkligt långt ner över plattan, samt att riset inte börjar koka.

Anledning 2: Du kommer bli häcklad av din fru, då du i många ÅR innan dess alltid kollat och ibland förmanat henne att aldrig sätta på den platta du vanligtvis ställer fritösen på. Dvs du har kollat henne supernoga så hon inte gör just det misstaget du gjort.

Anledning 3: Medan du står och skrapar smält plast från spisplattan med stålborste och en kökskniv kan frun sitta och skratta åt dig, högt.

Min man gjorde detta:)

Gör inte: Köp inte en ny finare plastskärbräda precis innan svärmor ska komma på besök och bo några dagar. 3 anledningar.

Anledning 1: Ni har inget naturligt ställe att lägga den på.

Anledning 2: När svärmor ska ställa undan den när ni inte är i köket vet hon inte vart hon ska ställa den, utan lägger den så den blockerar utblåset till ugnen ovanpå spisen, och ugnen är självklart påslagen för dagens middag. Resulterar i ett snyggt hål rätt igenom den splitternya skärbrädan och smält plast över hela spisen.

Anledning 3: Svärmor tror att hon inte är skyldig er en ny, utan tror att kommentaren; "Jamen jag visste ju inte vart jag skulle lägga den!" räcker.

Jag återkommer om jag kommer på några fler:) Keep on writing!
    ny skärbräda dvs
  • Drömmarmamman

Ja just det ja.

Gör inte: Sov inte naken om du vet med dig själv att du bara måååååste upp och kissa på morgonen med gäster som sover på bäddsoffan i vardagsrummet (direkt syn till vår sovrumsdörr). I sömnen kan du som sagt råka glömma att du har gäster och närpå kliva ut spritt språngande om inte frugan hinner vakna och registrera att du gick ut utan att ta på dig något:)

• H Raheb
    fröken skywalker skrev 2011-06-21 19:54:34 följande:
    Lägg inte: bilnyckeln i bagaget på bilen (där du förvarar varm mat som ska transporteas några hundra meter till stort 50-års kalas) och slå igen bagageluckan.

Anledning: maten kan kallna, om du inte har sån tur som jag och kan få tag på den lokale biltjuven, som kan öppna luckan lite snabbt och snyggt.
    Lägg inte bilnyckeln i bagaget och slå igen när du råkar vara på semester 120 mil hemifrån, med reservnyckeln hemma. 

Det kostar närmare 3000 spänn att få kattvakten att leta reda på reservnyckeln, och buda den genom sverige. Och semestern blir två dagar längre än beräknat och chefen skrattar arslet av sig när du ska förklara varför du är kvar på öland och inte på jobbet. 
Svar på tråden Prova inte detta hemma!