• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Majakattan
    stor grön drake skrev 2011-02-14 17:51:09 följande:
    gör ej: Ha inte blomlådor under fågelbordet
    anledning: på hösten när blommorna vissnat och du börjat fylla på frön kommer fåglarna sprätta ner dem i blomlådan, sen sätta sig där och äta. Din 3,5 kilo jägare till kissekatt kommer givetvis att anfall och när han landar i blomlådan kommer hela skiten ramla ner
    Gör ej: försvara ej ovanstående kisse med att mor minnsan inte blir arg på far när han jagar rådjur
    anledning: du blir skickad till rummet för uppstudsighet samtidigt som mor mumlar att han skulle nog fan bli påskälld om han jagade rådjur i blomlådorna...
    Asgarv
  • Majakattan
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Gode värld! Vilken pärs det måste varit!
  • Garderoben
    johlinn skrev 2011-06-26 12:57:01 följande:

Åhåja, mobiltelefoner. Vilken syn att se dig spejandes och hyschandes på omgivningen för o få höra vibrationerna

Som tur är stänger jag sällan av ljudet, men mobilen kan vara nog så svårhittad ibland ändå. En gång hittade jag den i ett dokumentfack över kopiatorn i en skrubb på jobbet. Varför hade jag lagt den där??? Vem vet? Tog ett tag innan jag befann mig på rätt ställe när jag ringde så att jag kunde höra eländet.

Hahahaha...ja såna saker har man också gjort =) Det är ju faktiskt logiskt att man lägger ifrån sig den när man tex ska kopiera i kopieringsrummet. Sen samlar man ihop sina papper och går ;) O glömmer mobilen....klassiker ;)
  • Bernermorsan

Oj kortet kom ej med
    Gör inte det här : Ha i Yes diskmedel i an diskmaskin
    Varför ja du ser kortet och det tar en j***la stund att rengöra.
    OBS det var maken som gjorde detta!!!!
  • SoStylish

Strunta inte i att det fattas en skruv under hyllan högst upp i skåpet. Efter att du struntat i det så ställ inte dina nyinköpta vinglas på ovannämnda hylla.

Vad du dessutom ska prova hemma är att springa för livet när hyllan tippar och alla vinglasen attackerar dig ovanifrån och bildar glaskross över hela köksgolvet.

• SoStylish
    SoStylish skrev 2011-06-26 15:30:34 följande:
    Strunta inte i att det fattas en skruv under hyllan högst upp i skåpet. Efter att du struntat i det så ställ inte dina nyinköpta vinglas på ovannämnda hylla.

Vad du dessutom ska prova hemma är att springa för livet när hyllan tippar och alla vinglasen attackerar dig ovanifrån och bildar glaskross över hela köksgolvet.
    Vad du däremot ska prova ska det såklart stå i sista stycket!
  • sahara

Gör inte: Kom inte på den briljanta ide´n att städa den gamla vedspisen(som är proppfull med gammal aska) genom att dammsuga med centraldammsugaren.

Anledning: Sambon blir inte glad när han sedan får ta hand om den havererade motorn och rensa alla rör till centraldammsugaren.

(som tur var blev inte motorn helt förstörd.Det räckte att blåsa den ren med tryckluft) 

• a mor
    Gör inte detta:
    Sätt på vattenkranen i köket med proppen i hon, och gå sedan in i sovrummet för att tala i telefon med en vän.

Orsak:
    Det kan bli helsikes dyrt och besvärligt för grannen som får en två rums stor vattenskada i lägenheten. (jag var grannen)
  • Chris85

Gör inte: lämna vattnet med ris i på plattan att "koka" upp i några sek medans du går iväg o pratar glatt med mamma om din ev graviditet..

Orsak: du kommer tillbaka 30min senare o inser att köket håller på att brinna upp o börjar skrika samtidigt som du ringer maken att komma från dk o släcka elden..

Ps, det gick bra med köket faktiskt :) hade bara en hysterisk mamma i luren som hörde mig skrika ;)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!