Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Åhåja, mobiltelefoner. Vilken syn att se dig spejandes och hyschandes på omgivningen för o få höra vibrationerna ![]()
Som tur är stänger jag sällan av ljudet, men mobilen kan vara nog så svårhittad ibland ändå. En gång hittade jag den i ett dokumentfack över kopiatorn i en skrubb på jobbet. Varför hade jag lagt den där??? Vem vet? Tog ett tag innan jag befann mig på rätt ställe när jag ringde så att jag kunde höra eländet.
Gör inte det här : Ha i Yes diskmedel i an diskmaskin
Varför ja du ser kortet

Strunta inte i att det fattas en skruv under hyllan högst upp i skåpet. Efter att du struntat i det så ställ inte dina nyinköpta vinglas på ovannämnda hylla.
Vad du dessutom ska prova hemma är att springa för livet när hyllan tippar och alla vinglasen attackerar dig ovanifrån och bildar glaskross över hela köksgolvet.
Gör inte: Kom inte på den briljanta ide´n att städa den gamla vedspisen(som är proppfull med gammal aska) genom att dammsuga med centraldammsugaren.
Anledning: Sambon blir inte glad när han sedan får ta hand om den havererade motorn och rensa alla rör till centraldammsugaren.
(som tur var blev inte motorn helt förstörd.Det räckte att blåsa den ren med tryckluft)
Gör inte: lämna vattnet med ris i på plattan att "koka" upp i några sek medans du går iväg o pratar glatt med mamma om din ev graviditet..
Orsak: du kommer tillbaka 30min senare o inser att köket håller på att brinna upp o börjar skrika samtidigt som du ringer maken att komma från dk o släcka elden..
Ps, det gick bra med köket faktiskt :) hade bara en hysterisk mamma i luren som hörde mig skrika ;)