• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Nika och Noel

Hej o hå!
    Noel är glad som en lärka. Dagis funkar bättre o bättre tjejer, men visst vill man inte att de ska vara så lessna. JAg skulle önska att de kunde dela in i två grupper faktiskt så de mest ledsna barnen kan vara där. Noel skulle inte vara lessen då och det tror jag inte Alex heller skulle vara. Det stressar honom när de andra skriker så.... men det blir nog bra de (fröknarna) vet ju bäst och har gjort detta tidigare.

Kul att fika idag! Nästa vecka är min man där, jag är bara där på tisdag. Då är jag komp ledig. Hoppas det funkar nu till fredag för sen kan inte vi vara hemma mera. Vem sköter inskolningen av er Virren nästa vecka?

Nu ska vi ner en sväng på stan och kolla lite böcker, handla mat för det är tomt här etc.

• Nika och Noel

Ett bra recept:

Hur man gör sin egen trolldeg

KLADDIG OM HÄNDERNA Småbarn älskar nya experiment och de älskar framför allt att bli härligt smutsiga när de leker med vatten och lera eller vad de nu får tag i. Se till att få ut mesta möjliga av denna bekymmerslösa, vetgiriga period genom att uppmuntra kladdig lek som lär barnet mer om de vardagliga tingens egenskaper, struktur och lukt. Varför inte använda en liten stund till att göra egen trolldeg. Följ det här enkla receptet och låt gärna barnet hjälpa till att ösa upp mjölet och hälla det i vattnet:

150 g vetemjöl
    3 dl hett vatten med några droppar hushållsfärg
    75 g salt
    1 msk matolja
    2 tsk vinsten eller citronsyra

Häll alla ingredienser i en kastrull. Sätt kastrullen på plattan på medelvärme och rör hela tiden tills det blir en deg. Ta ur degen ur kastrullen, låt den svalna lite och knåda den sedan smidig. Tillsätt vatten om degen är för hård, eller mjöl om den är för lös. När degen är sval kan de förvaras i en lufttät burk på ett svalt, torrt ställe.

Tänk på att i den här åldern kan barnet lockas att stoppa trolldegen i munnen. Lämna därför aldrig barnet utan uppsikt. Lär ditt barn att trolldeg är till för att lekas med och inte ätas, och uppmuntra henne eller honom att borra ned fingrarna i degen, forma, platta ut, dela upp och dekorera med sin nya, spännande leksak.

• tesslita

Just det.
    Har en fråga.
    fanns det någon av er som hade mera bebiskläder att sälja i storlek 50?
    har nästan inget i den storleken.
    och det kanske behövs.

sedan tänkte jag höra om någon av er har en byrå som man kan använda som skötbord till salu?
    jag och sambon funderar på att inskaffa ett sådant men vill inte köpa nytt.

bilbarnstol i bra skick sökes också.
    hör gärna av er om ni har nått av följande

• Dessie

tesslita: jag ska kolla om vi har nåt mer i strl. 50. Ska det vara "ren" 50 eller går det bra med 50/56?

• tesslita

dessie: gärna ren 50. har massa i 56 och så.

• Dessie

tesslita: ska det vara neutralt eller tjejkläder?

• Michanna

tesslita..
    Har ett babyskydd. köpt dec 03 och använd totalt ett år.. Givetviss okrockat...
    actas utan bas..( till salu för 500 kr. Sätter annars snart ut en annons på blocket. )

Har inget i rent 50 förrutom en blå lite dress..

Erik åt ju mat idag och det gick också bra.. Han ska tydligen äta på måndag med. Någon mer som ska äta då ???

• tesslita

Michanna: ska prata lite med sambon om det där babyskyddet..det är en barnstol eller? *kan inte sånt*
    hör av mig innan helgen är slut så du vet

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!