• SamsonS

bebis juli 2011 =)

Libero använder vi också:) gillar dom bäst!

• SamsonS

Min lilla ögonsten håller på att bli förkyld stackarn :( hon sover jätte oroligt, är hes och hostar lite då och då...så det blir inte mycket sömn här heller.

• SamsonS

Min brukar somna vid bröstet, eller i famnen efter att hon rapat. Ingenting annat funkar. Går heller inte lägga ner henne för då vaknar hon inom 5 min...jobbigt på kvällarna tycker jag..i skrivande stund ligger hon och sover på mig, får väl se om jag lyckas lägga ner henne. Vill gärna inte sova med henne på mig...

• SamsonS

Jag vet inte om det bara är jag som är lite trög Skrattande men jag tycker det är lite svårt att få koll på Cornelias dygnsrytm. Tycker det varierar så mycket från dag till dag. Nätterna är ganska så lika nu men dagarna är lite svårare. Hon sover oftast inte så mycket på dagarna och det är olika tider varje dag. Hade velat ha lite mer rutiner liksom så man har mer koll, någon som har något tips? Glad

Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS
    Arbetsmyran skrev 2011-09-02 21:05:29 följande:
    Nappen är väl bra att ha ...Jag är såå glad för att Wilda äntligen går med på att  använda den då o då
    När började hon tycka den var ok? Cornelia är 6½ vecka nu och hon totalvägrar nappen! Hon blir bara förbannad när man provar, haha Tungan ute
    Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

Cornelia i förra veckan :) haha imorgon blir hon 2 månader :)

Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

Hej allihop!

Har inte heller varit inne på jätte jättelänge, har inte så mycket tid till att sitta vid datorn Tungan ute
    Cornelia är nu 11½ vecka och börjar bli en stor tjej! I onsdags vägde hon 6490g och var 62,5cm lång. Hon har börjat skratta och "´prata" massor den senaste veckan. Hon är en väldigt bestämd liten dam som verkligen vet vad hon vill och riktigt förbannad kan hon bli, som till exempel om jag inte håller henne som hon vill när hon ska äta (jag ammar) så släpper hon och blir förbannad Skrattande haha. Hon har också ett extremt behov av närhet och lägga ner henne i 5 minuter går inte alls. Det kan funka en liten stund i sittern eller i babygymmet om jag är med och pratar och sjunger med henne och om hon ser mig hela tiden. Annars är det väldigt mycket bära som gäller. Somna själv gör hon inte heller utan man måste ligga jämte henne, och gärna ge henne bröstet för att hon ska somna. På dagarna sover hon inte alls mycket, hon kommer sällan till ro, men på nätterna sover hon antingen hela nätter eller så vaknar hon för mat 1 gång men somnar sedan om direkt. Glad Så att träna nacke m.m är lite svårt ibland eftersom att hon vägrar att ligga själv, dessutom hatar hon att ligge på mage, men vi försöker så gått det går! Hon lyckas nästan vända sig från rygg till mage också, bara den där järdans armen som ska vara ivägen Flört

Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

Hur stor är han? :) C ska också få sina sprutor imorgon:(
    Vi har en acta graco, men den väger bly, orkar snart inte bära henne i den :P hon väger drygt 7kg nu!

• SamsonS
    Annaliz skrev 2011-10-18 20:37:20 följande:
    Ja okej jag kanske gick lite till överdrift men han ligger lite ovanför kurvan;) han väger också 7 kg och är 62 cm lång. 42 i hattstorlek ;) jag hörde att en bekants bebis var lika stor vid 5-6 mån, hehe. Vi har också en acta graco men den känns liten då man klär gossen med ytterkläder... Så jag vet inte riktigt om jag måste köpa ny snart kanske?...
    Okej, men är inte han född ungefär samtidigt som min flicka? :) Hon är född 20/7!
    Jag tycker inte vår graco känns för liten, men å andra sidan är min lilla så otroligt varm av sig så hon har inte så mkt kläder på sig än :P
    Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

Annaliz: haha så komiskt att våra är födda samma dag och ska döpas, nästan samma dag. C döps den 19:e :)

För övrigt så är lillan tok förkyld :( och jag tycker det är så otroligt jobbigt och det gör verkligen ont i mig att hon inte mår bra . Hon är snorig och hostig stackarn. Ingen feber dock.

När tycker/brukar ni ringa sjukvårdsrådgivningen eller åka in? Är ju så himla orolig, första barnet o allt... :(

• SamsonS

Har iaf pratat med BVC nu och ska dit vid 11.30. Dom ville gärna lyssna på henne iom att hon är så liten. Hon hostar och hostat men det kommer inte upp, och man hör att det verkligen sitter, usch stackars. Man blir ju så himla orolig för sin lilla skatt!!

• SamsonS

Oj vilken lång dag detta har varit!
    Började ju med ett besök på vc i förmiddags. C har en jobbig förkylning som sitter främst i luftvägarna. Så hon fick inhalera ventoline och vi fick bricanyl utskrivet. Skulle se framåt kvällen hur det utvecklades, blev andningen tyngre för henne igen var det barnakuten som gällde!

Hon har ändå varit pigg och glad hela dagen, ingen feber men dock lite kinkig med maten och bara ätit små snuttar. Kaskad kräktes 2 gånger och fick upp massor med slem.

Runt 20.30 blev hon sämre igen. Super rosslig och började andas snabbt och ytligt, så det blev raka vägen till akuten! Där fick hon inhalera adrenalin som hjälpte på en gång! Eftersom hon inte har feber och verkar pigg i övrigt behövde vi inte stanna, men fick med oss en inhalator och ett par doser adrenalin hem. Om inte läget blir sämre så är det återbesök på fredag som gäller!

En mindre rolig dag med andra ord!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)