• SamsonS

bebis juli 2011 =)

Ultraljudet gick kalas! Allt såg fin fint ut och det var en galen bebis i magen Tungan ute Fick därför inga jättebra bilde, lägger upp de ikväll när jag är hemma igen!
    Blev flyttade denna gången också, men åt "rätt" håll, så nytt BF 25/7 Glad

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • SamsonS

Den dåliga kameran pajar bilderna men här här vårt lilla pyre i v 19+2Hjärta

Ser ut som den pussar på moderkakan :P

• SamsonS
    Kezelie skrev 2011-03-04 12:21:37 följande:
    Va roligt! :D Kan bli spännande då!
    Momii skrev 2011-03-03 13:16:32 följande:
    Hej och välkommen! Vi har samma bf! Skönt att det äntligen går bra för er!
    Va roligt, det är kul att ha fler som är samma eller runt om! :DSynd att du inte bodde nära, har skanner. Men dem är fina, lilla pyret ser ju fint ut! :)
    När och nära Tungan ute vi bor iaf i samma län haha
  • SamsonS
    Puggan skrev 2011-03-04 14:10:49 följande:
    Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....
    På mitt första UL låg bebisen på mage, men denna gången på rygg :) Den rör ju och vänder på sig hela tiden :)
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 16:14:16 följande:
    Här är en till hästtjej....

Fast just nu är jag utan häst till mig själv - sålde mitt halvblodssto i höstas då jag insåg att tiden inte räckte till eftersom min dotter och hennes ponny tar en himla massa tid också och jag känner att det måste få gå före just nu....

Eller helt utan häst är jag ju inte - där vi har min dotters ponny (Russ) uppstallad har jag en 3-åring jag & ägaren håller på att rida in och ett sto jag kan ta när jag vill å tur är väl det för annars skulel jag då inte klara mig med över 25 år  som hästtjej i bagaget....

Red in och tränade unghästar för många år hos en Connemara & Exmoor uppfödare....
    Och ännu en hästtjej! Glad Var visserligen att par år sedan jag hade egen häst nu men ändå. Haft en del foderhästar genom åren också. Har ridit lite till och från under hösten men min rygg är inte så pigg nu sen jag blev gravid så det får bli en paus nu Glad lite tråkigt, men vad gör man!
  • SamsonS
    Kezelie skrev 2011-03-04 21:01:57 följande:
    Haha är du också häst intresserad?! Hahah :D
    Jajemän! Haft ett antal foderhästar och en egen Glad Men det är några år sedan nu. Blev lite för dyrt när man flyttade hemifrån Tungan ute Men nu saknar jag det som tusan! Var på gång att börja tävla ordentligt i dressyr när jag hade min egna, men efter många om och men fick han inte fortsätta livet här längre pga en långvarig skada i ena frambenet, tyvärr, så sen dess har jag inte haft någon utan bara hjälpt en kompis lite då och då med hennes pållar.
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-03-06 16:27:21 följande:

Hur har ni det med foglossning & "skit?

Kunde knappt komma ur sängen i morse för jag hade så ont av foglossning - antagligen pga min jakt på Pringles igår kväll MEN det här hör absolut INTE till min plan...Skrikandes

Vet inte om det är foglossning jag har eller bara allmänt ont i ryggen. Får ont långt ner i ryggen när jag har ansträngt mig. Städa här hemma igår så igårkväll började det och ibland vaknar jag på natten när jag ska vända på mig för att det gör ont Obestämd Men sen går det över efter någon dag tills jag anstränger mig lite mer än vanligt igen
  • SamsonS

Jag har börjat se och känna sparkar utanpå magen nu när jag ligger ner. :) Igårkväll var bebisen helvild där inne och magen guppade som tusan! :P

• SamsonS

Jag vet inte hur foglossning ska kännas, men så fort jag ansträngt mig minsta lilla får jag sjukt ont långt ner i ryggen, precis ovanför rumpan typ. Det går går ju över om jag vilar men så himla tråkigt för det räcker att jag får ut och går en pytterunda så har jag ont sen när jag sätter mig ner.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)