• SamsonS

bebis juli 2011 =)

Har också varit hos BM idag, sf kurvan har börjat plana ut lite nu:) är i v 33

Sf: 32
    Blt: 120/80
    P-glukos: 5.3
    Hjärtljud: 140

Så allt var super! :)

• SamsonS

Någon mer än jag som har fruktansvärt ont av värmen? Vi har ca 30 grader här idag, får nästan panik för det är så varmt

• SamsonS

Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....Rynkar på näsan 

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-08 17:09:15 följande:
    Visst kan den komma då - men den kan ju i princip lika gärna komma helgen innan och det kan ju gå fort - även om det är första barnet eller det kan ta flera dygn, jag tycker att det är en fråga ni måste diskutera - jag hade låtit min sambo åka men så är jag inte så orolig och det är inte första barnet för mig - eller honom, svårta tt ge ett klart och tydligt svar - gör det som känns bäst för dig/er...:)
    Ja visst är det så! vi har pratat lite om det, men vi bestämmer nog inget om han ska åka eller inte just nu. Får se hur det känns längre fram och om jag får mycket förvärkar eller så, då stannar han hemma Glad
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 09:07:16 följande:

I natt har jag för första gången den här graviditeten haft en riktig helvets natt!!!! Har haft j*la förvärkar till och från under hela natten så jag inte vetat hur jag ska ligga för att slippa dem - där emellan har jag kissat var tjugonde minut typ - och de få stunder jag har sovit så har jag drömt att jag varit inlagd på förlossninge...n för att inget hänt och varje gång de skulle kolla om jag öppnat mig så la de en katt på min magen - det skulle tydligen vara bra för att börja öppna sig och jag fick absolut inte åka hem förrän jag börjat öppna mig (!!???) - de hade garderober inne i förlossningssalen som alla va fyllda med bärselar (!!???) det var det viktigaste man behövde när man väl fått bebisen och alla fick en när man öppnat sig 3 cm, helt sinnesjuk dröm!

Tur jag är sjukskriven den här veckan så jag kan sova nu för i natt var det ju långt ifrån någon lugn sömn....:P
    Haha!! Jag har också drömt riktigt sjuka saker ett par gånger!

Hur känns förvärkar? Är ju mitt första så har ingen aning....
  • SamsonS
    Ts Mamma skrev 2011-06-13 12:50:38 följande:
    Det är som starka menssmärtor som kommer och går i intervaller, de känns långt ner i magen (i alla fall för mig... ) Å så blir magen stenhård samtidigt - hade inga alls då jag väntade T men nu har de börjat komma här - kan ju hoppas att de snart går över till riktiga värkar - jag är skapligt less på att vara preggo nu...Obestämd 

Just den här graviditeten har jag inte drömt något skumt förrän i natt - med T drömde jag flera gånger att hon ut kom en dvärg - inte för att jag vet varför och inte för att hon var det när hon väl kom men det var ett stående inslag på nätterna hos mig då...Drömmer

Okej! Glad Kan vara bra att veta så man inte bli alldeles hispig!

Haha, jag drömde att jag hade solat jättemycket under graviditeten, men när bebisen kom ut var den kokt, alldeles grå och sladdrig som kokt kött ungefär Kräks Jättehemskt!!
  • SamsonS
    Annaliz skrev 2011-06-16 15:17:31 följande:
    Jag ansökte om SGIn den 26 april och alla uppgifter är registrerade. Jag har dock inte fått något beslut om hur mycket jag kommer att få i månaden och när min första utbetalning kommer ske. När jag är inloggad på FKs hemsida/mina sidor står det att jag kan ansöka om föräldrapenningen och jag har antagit att man inte kan göra det förän barnet är fött. Men det kan man alltså? och bör alltså kanske vara ute en månad innan bf, eller?? Jag har ju bf 24 juli, så jag kanske borde ansöka om det nu då?
    Vad jag har förstått så är det 30 dagars handläggningstid på ansökan också...så jag hade ansökt om det på en gång om jag vore du :) Vad du kommer att få i månaden och när du får din första utbetalning får du ju inte reda på förrän du har ansökt om föräldrapenning :) Tänk på att fk räknar 21-20 som månad.
  • SamsonS
    Annaliz skrev 2011-06-16 16:14:15 följande:
    Okej tack så mycket för svar. Känner mig dock lite fundersam.. jag sjukskrev mig 24 maj och väntar på beslut om sjukpenning än. Vad jag förstår är sjukpenningen densamma som föräldrapenningen. Men eftersom jag inte fått något beslut om jag blir beviljad och får sjukpenning så vet jag inte heller från och med jag ska ansöka om föräldrapenning. Gah vilket myller! Får jag beviljat sjukpenning gäller den från 7 juni och framåt fram tills bf 24 juli. Alltså bör jag inte behöva söka föräldrapenning förän från och med 24 juli och framåt då? Pga att jag förhoppningsvis får sjukpenning fram tills dess. Men som du säger så är det väl bra att ansöka om föräldrapenningen nu och alltså från och med 24 juli, eftersom de verkar ha ytterligare 30 handläggningsdagar för det. Haha, allt är så nytt så man blir helt snurrig av alltihop. Men tack för all hjälp ;)
    Jag vet, tycker allt det där är skitkrångligt! Har fortfarande inte efter mer än 30 dagar fått reda på min SGI. Ringde dom igår och det jag fick till svar var att jag skulle ringa igen nästa vecka om jag inte hört något denna veckan Obestämd Sen hade jag en speciell blankett att fylla i iom att jag studerar, som var superkrånglig, så jag hoppas verkligen att allt blev rätt så man slipper hålla på o krångla jättelänge...
  • SamsonS

Åhh, jag börjar få lite små panik! Köpte för ett bra tag sen ett vägghängt skötbord som vi tyckte skulle vara jättesmidigt, vi hade flera förslag på var vi skulle sätta det, inne på toaletten eller i tvättstugan bland annat. Men nu, när vi ska sätta upp det kan tydligen inte min sambo sätta upp det iaf. I badrummet- han vill inte skruva i kaklet. I tvättstugan- i ena väggen hittar vi inte vart elledningen går (och det kan jag förstå att han inte vill chansa på), plus att han måste ha det så långt som möjligt åt ett håll, men då går det inte att öppna dörren Rynkar på näsan en annan vägg i tvättstugan- där sitter några krokar att hänga saker på, som tydligen inte går att ta bort (varför vet jag inte, är bara vanliga träkrokar att hänga typ handdukar på), sätter vi skötbordet ovanför dom blir det för högt. Vet inte riktigt vad jag ska göra Rynkar på näsan precis som att han har bestämt sig för att det inte funkar att ha det någonstans. Och när jag då frågar hur han tycker vi ska göra svarar han att han inte vet, köpa ett annat. Jaha? Vad för annat? Vi har ingen plats att ha ett skötbord på...och har inte pengar just nu till att köpa ett sprillans nytt. Hade sen tanken på att bara ha en skötbädd på diskbänken ute i tvättstugan, men den är liksom lite för smal och bädden för lång...
    Känner mig jättegnällig men jag vill ju få färdigt ju Rynkar på näsan

Svar på tråden bebis juli 2011 =)