• SamsonS

bebis juli 2011 =)

I onsdags, på BF -5 kikade vår lilla Cornelia ut! Helt perfekt
    Var iväg hela tisdagen, kom hem 23.20, 23.30 gick vattnet så det var bara att vända i dörren! Började få värkar i bilen in och var öppen 4 cm när vi kom in. Det blev en helt ok natt ändå och jag tackar gudarna för EDA :D kl 8.46 tittade damen ut, 3590g och 50cm. Nu är vi precis hemkomna från bb och njuter för fulla muggar av vårat lilla underverk :) bild kommer!

• SamsonS
    Annaliz skrev 2011-07-24 13:56:32 följande:
    Underbart söt hon är :) grattis
    Tack detsamma! :)
    Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

Ts mamma: min tjej äter vid 21 ca, sen runt 12-01, sen sover hon till ca 5-6, äter, sover till 9-10 ungefär. Inte varje natt men nästan. Är väldigt glad över det "schemat", fast vet ju att det kan ändras. Däremot är våra eftermiddagar lite jobbigare med skrik och snutt-matning mest hela tiden.

• SamsonS

Vad gäller avslaget så har jag också så, att det blir mindre och sen mer igen. Vad jag har hört är det helt normalt att det gör så, så ni behöver nog inte fundera så mycket på det, om det inte börjar forsa såklart! :)

• SamsonS

Vår tjej har rutiner, dock inte så roliga. Vi har skrikfest varje kväll mellan 22- ca 03 innan hon somnar av ren utmattning:( vi har börjat med miniform och jag äter mjölkfritt, får se om det hjälper...massage myser vi med 2 gånger om dagen också. Hoppas verkligen det blir bättre snart...

• SamsonS

Och här har vi haft en riktigt go natt!!! Efter 1,5 vecka med panik skrik flera timmar varje kväll, sov hon från 00-05, fick mat och därefter till 07.30. Underbart! Får väl se hur det går ikväll. :)

• SamsonS

Tack! Det hoppas vi också! :) varit på BVC idag och hon trodde det kunde vara kolik. Så nu provar vi miniform, sempers droppar, massage och mjölkfritt till mig så får vi se om det gör någon skillnad:) är så otroligt påfrestande när hon bara skriker i flera timmar utan att man kan göra något!

• SamsonS

Jag har inte heller riktigt koll på vad som räknas, men hon skriker nästan konstant från ca 22-03,så det är ju några timmar. Men vi har haft en bra natt i natt också, så någonting verkar ju funka iaf :) eller så är det bara ren tur, haha!

• SamsonS

Grattis och vad skönt att allt gick bra! :)

Här går det bättre och bättre! Inget skrik på 3 kvällar/nätter nu och hon har sovit ca 5-6 timmar i sträck per natt. Sen jag började äta helt mjölkfri kost har det blivit sååå mycket bättre! Hon har blivit en helt annan bebis, mycket gladare och piggare. Nu går det lägga ner henne en liten stund och hon ligger snällt och tittar runt. Innan gallskrek hon så fort hon inte låg i min famn. Inte lätt att vara liten ju!!

Hoppas det går bra för er andra:)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)