Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

Nu var det väldigt länge sedan jag var inne på FL - är helt tvär slut efter jobbet och däckar i soffan innan ungarna...:P

Har gått in i v. 36 och sist jag var hos BM i v. 35 så såg allt fin fint ut bara att h*n INTE verkar ha några planer på att lägga sig tillrätta - h*n låg fullt rörlig och det tror jag h*n gör fortfarande så som h*n far runt där inne...;)

Hur är det med er andra?
    Har ni alla slutat jobba nu? Har sex dagar kvar å det känns olidligt...;)

Hoppas att ni har det bra alla i värmen...:)

• Ts Mamma
    Momii skrev 2011-06-02 21:32:21 följande:

Köpa kryckor, wtf??? Vad händer med vården?

TS Mamma vart har du tagit vägen? Någon som vet?

Här är jag!!

Har haft fullt upp här hemma med konfirmation, utvecklingssamtal på jobbet å allt vad det är med vårfester till höger å vänster både på jobbet och med ungarna men nu börjar det lugna ner sig igen och jag tror att jag börjar bli människa igen (om man kan bli det i v.36...;)) även om jag e rätt less på att vara preggo nu och vill ha ut Pyret...:P

Var till Bm idag - allt såg fint ut - Pyret har vänt sig nedåt men är rörligt...:)

Sf: 35
    tryck: 125/75
    hjärtljud: 148
  • Ts Mamma
    Bebbe011 skrev 2011-06-08 15:38:02 följande:
    Hej hej tjejer!!

Nu är man bra less!!

Igår så åkte vi ju in när ja förstog att nått va på tog, massa sammandragningar och redan nu är livmodertappen påverkad tydligen...
    Mjuk och inte så mkt kvar av. Så läkaren sa strikt att det va vila som gällde
    och direkt när ja får sammandragningar måste vi komma in! Plus att vi skulle åka bort på midsommar
    det fick vi dock inte. Om ja skulle få förtidigt nu så ville han att vi skulle vara nära sjukhuset så inte bebisen skulle
    födas utanför sjukhuset. 

Och idag så kom en bit av slemmisen (EHH)

JAAA va säger man?! Kan ju som sagt komma vilken dag som helst nu då.
    Underbart - då är det förhoppningsvis inte så lång tid kvar...:)

Sist gick dock min slemmis tre veckor innan hon kom så någon garanti är det ju inte...;)
    SamsonS skrev 2011-06-08 13:06:47 följande:
    Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....Rynkar på näsan 
    Visst kan den komma då - men den kan ju i princip lika gärna komma helgen innan och det kan ju gå fort - även om det är första barnet eller det kan ta flera dygn, jag tycker att det är en fråga ni måste diskutera - jag hade låtit min sambo åka men så är jag inte så orolig och det är inte första barnet för mig - eller honom, svårta tt ge ett klart och tydligt svar - gör det som känns bäst för dig/er...:)
  • Ts Mamma

SamsonS skrev 2011-06-08 19:22:18 följande:
    Ja visst är det så! vi har pratat lite om det, men vi bestämmer nog inget om han ska åka eller inte just nu. Får se hur det känns längre fram och om jag får mycket förvärkar eller så, då stannar han hemma Glad
    Det låter som en bra lösning om det funkar att han inte bestämmer sig nu....Glad

Nu är jag nere på 29 dagar kvar till BF, känns gött att ha lämnat 30-talet bakom sig... Även om h*n säkerligen kommer stanna en j*la massa dagar extra...

v. 37 imorgon och då räknas de som fullgånget enligt min BM (har alltid trott v.38, men hon sa att 37 är minst lika fullgånget och vanligt att de kommer... )) så jag funderar på att påbörja operation vräkning av bebis - jag är rätt less på att vara preggo nu men å andra sidan har jag knappt några sammandragningar eller förvärkar än så det är nog rätt lönlöst (vilket det nog är i vilket fall... ). Med T hade jag ju inte heller en endaste förvärk eller sammandragning (som jag kände) innan det satte igång på allvar - hur är det för er andra???

En rätt dålig magbild men likväl en - v.36 och +5kg sedan start...
  • Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-06-09 22:07:54 följande:
     var på tillväxt ultraljudet idag. Bebisen var  uppskattad till 47 % större. så den vägde nu 3,5 kilo i vecka 33+6. så midsommarveckan ska ja till bm för en hinnsvepning som försök att göra en igångsättning lite mera möjlig, så senast 27 juni blir jag igångsatt. skräckblandad förtjusning... 

Vad gött å ha ett "sista" datum - här önskar jag att Pyret tänker ta sitt förnuft till fånga och inte stanna så hemskt mycket längre...;)

Går in i v. 37 idag - magen har "krympt" - både min sambo och ungarna har påpekat det igår kväll och nu på morgonen - oberoende av varandra så jag antar att h*n bestämt sig för att börja fixera sig i alla fall...;)
  • Ts Mamma

I natt har jag för första gången den här graviditeten haft en riktig helvets natt!!!! Har haft j*la förvärkar till och från under hela natten så jag inte vetat hur jag ska ligga för att slippa dem - där emellan har jag kissat var tjugonde minut typ - och de få stunder jag har sovit så har jag drömt att jag varit inlagd på förlossninge...n för att inget hänt och varje gång de skulle kolla om jag öppnat mig så la de en katt på min magen - det skulle tydligen vara bra för att börja öppna sig och jag fick absolut inte åka hem förrän jag börjat öppna mig (!!???) - de hade garderober inne i förlossningssalen som alla va fyllda med bärselar (!!???) det var det viktigaste man behövde när man väl fått bebisen och alla fick en när man öppnat sig 3 cm, helt sinnesjuk dröm!

Tur jag är sjukskriven den här veckan så jag kan sova nu för i natt var det ju långt ifrån någon lugn sömn....:P
  • Ts Mamma
    SamsonS skrev 2011-06-13 11:31:10 följande:
    Haha!! Jag har också drömt riktigt sjuka saker ett par gånger!

Hur känns förvärkar? Är ju mitt första så har ingen aning....
    Det är som starka menssmärtor som kommer och går i intervaller, de känns långt ner i magen (i alla fall för mig... ) Å så blir magen stenhård samtidigt - hade inga alls då jag väntade T men nu har de börjat komma här - kan ju hoppas att de snart går över till riktiga värkar - jag är skapligt less på att vara preggo nu...Obestämd 

Just den här graviditeten har jag inte drömt något skumt förrän i natt - med T drömde jag flera gånger att hon ut kom en dvärg - inte för att jag vet varför och inte för att hon var det när hon väl kom men det var ett stående inslag på nätterna hos mig då...Drömmer
    Ofeigur skrev 2011-06-13 12:05:26 följande:

jadu haha jösses vad man kan drömma knasigt nu. Bärselar ? haha

Själv sov jag med hjälp av fläktar till halv tolv idag!! Gissa om jag var kissnödig när jag vaknade! Men skönt var det.

Ja, det var helt sjukt och det var så fullt i de där garderoberna så de liksom ramlade ut när de skulle ta fram en åt någon...Obestämd

Oh vad gött!! Här har det varit tok kallt i natt - bara 5 grader ute så fläkten har fått vara av här hemam för en gångs skull...Tungan ute
  • Ts Mamma
    Arbetsmyran skrev 2011-06-13 15:37:02 följande:
    Idag var jag hos tandläkaren för att kolla upp en tand som jag bitit sönder (går bara till tandläkaren om jag får besvär)

Jag har ju hört att man inte bör röntgas de första månaderna av graviditeten men att på slutet är det ingen fara så jag gick med på att han tog en massa bilder.

Nu när jag läst runt lite på nätet så står det överallt att man får ett speciellt förkläde över magen om man är gravid hos tandläkaren men det fick inte jag....Vet ni om de slutat med det eller varför nämnde inte ens min tandläkare nåt om det???
    Hmm, skumt...

...men jag tror ändå inte det är någon fara - jag bröt handen precis i början av graviditeten (innan jag visste att jag var gravid) och röntgade handen två gånger utan förkläde - frågade sen om det hos BM och hon sa att det är när det blir ofta och mycket som det kan vara farligt - men att man avråder eller har skydd för säkerhetsskull för att minska strålningen på bebisen för säkerhetsskull...
  • Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-06-14 16:18:16 följande:
    Är i v. 35 och har 40 dagar kvar nu. Känner dock inte av så mycket sammandragningar och sånt. När börjar bebisen fixera sig och gör det ont de sista veckorna pga fixeringen eller?
    Jag tror att det är vanligt att de börjar fixera sig kring v.35-36 om det är första barnet - är man omföderska så är det inte ens säkert att de fixerar sig förrän förlossningen börjar...:)

Jag tycker inte det gör speceillt ont - eller det är ingen konstant smärta utan mer hugg eller ilningar ner i blygdbenet som kommer stötvis ibland, som om man hugger sig med en kniv snabbt, typ...:P

• Ts Mamma

v.38 idag - men nu har det vänt, klart jag vill ha ut Pyret å "slippa" vara preggo men just nu har jag inte tid att föda barn....:P

Imorgon ska Skrutt hämtas hem från sin Pappa, på måndag börjar min sambo på sitt nya jobb, ska dessutom ha Skrutta bästis hemma hela dagen å har lovat att åka in till stan med dem å äta lunch, sen är det midsommarhelg med gäster å så ska vi hjälpa ett par kompisar att bygga altan sen sen 1:à Juli ska vi ha gäster igen å min sambo och hans äldsta son ska på Maiden på Ullevi - så nu får h*n allt stanna där inne...:P

Men jag tror att jag kan sätta mitt liv på att h*n prickar något av dessa datum med bravur, säkerligen midsommar eller Maiden...:)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)