Bebbe011 skrev 2011-06-08 15:38:02 följande:
Hej hej tjejer!!
Nu är man bra less!!
Igår så åkte vi ju in när ja förstog att nått va på tog, massa sammandragningar och redan nu är livmodertappen påverkad tydligen...
Mjuk och inte så mkt kvar av. Så läkaren sa strikt att det va vila som gällde
och direkt när ja får sammandragningar måste vi komma in! Plus att vi skulle åka bort på midsommar
det fick vi dock inte. Om ja skulle få förtidigt nu så ville han att vi skulle vara nära sjukhuset så inte bebisen skulle
födas utanför sjukhuset.
Och idag så kom en bit av slemmisen (EHH)
JAAA va säger man?! Kan ju som sagt komma vilken dag som helst nu då.
Underbart - då är det förhoppningsvis inte så lång tid kvar...:)
Sist gick dock min slemmis tre veckor innan hon kom så någon garanti är det ju inte...;)
SamsonS skrev 2011-06-08 13:06:47 följande:
Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
Vad hade ni gjort/tyckt?
Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....
Visst kan den komma då - men den kan ju i princip lika gärna komma helgen innan och det kan ju gå fort - även om det är första barnet eller det kan ta flera dygn, jag tycker att det är en fråga ni måste diskutera - jag hade låtit min sambo åka men så är jag inte så orolig och det är inte första barnet för mig - eller honom, svårta tt ge ett klart och tydligt svar - gör det som känns bäst för dig/er...:)