Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

knopprosa skrev 2011-03-06 20:40:53 följande:
    Det tror jag säkert ni kommer göra =) Vi har en brio med separat ligg och sitt del, kanske en Duo (är så dålig på alla varianter) Men jag är faktiskt mycket nöjd med den även fast jag tycker emmaljunga har finare vagnar än Brio =)
    Jag hade en BRIO när T var liten - den var kanon. DUO den vi hade - dockk har det hänt en himla massa på vagnmarknaden sedan T var nyfödd för 7 år sedan...

Nu bor vi helt annorlunda och jag ville ha en mindre smidigare vagn men som ändå går att köra på grusvägar och i skogen så det fick bli en BabyTravel men jag håller med om att Emmaljunga har de snyggaste vagnarna egentligen...
  • Ts Mamma

Välkomna alla nya - jag väntar mitt andra, sambons tredje barn, en liten sladdis den 9:e Juli. De andra barnen är mellan 7 och 16 så vi börjar om här hemma men sen får det vara nog...;)

Är i v.23 nu och ska inte till BM förrän 31 Mars, första gången efter Ul som vi hade 27 januari.

Mår bra men har en del foglossning främst om mornarna men tar det hela med ro, stressar inte upp mig för så mycket utan äter det jag känner för och vill och gör lite samma, jobbar som förskollärare och planerar att jobba till 30 juni...

Vi har inte och kommer inte ta reda på vad Pyret är för sort utan det får vi se i Juli...:)

• Ts Mamma

Å vikten j, än så länge ligger jag på -4 kg sen inskrivningen, va samma då jag väntade dottern då jag slutligen hade gått upp totalt 6 kg så jag hoppas på det samma nu...;)

• Ts Mamma

Mamlii: Usch vad tråkigt - fattar inte att andra orkar bry sig så mycket om andras vikt allra helst när man är gravid som vissa verkar göra...

Ang. Förlossning - jag längtar bara efter den har en super förlossning i bagaget och hoppas på en likadan..:) Tråkigt att du är rädd, har du varit med om något speciellt som gjorde att du fick rädslan?!

Ofeigur: jajemän, jag har sten koll på allt som hände T, och när vet inte varför men jag har verkligen tokkoll på allt men tror inte att jag kommer ha det sen här gången...;) T är förresten 7 år oxå...:)

• Ts Mamma

Ofeigur: jag tror inte du är värdelös Mamma för det, ibland önskar jag att jag bara kom ihåg hälften...;)

• Ts Mamma
    Puggan skrev 2011-03-08 14:12:57 följande:

Fråga till er haft barn tidigare och gick upp mkt i vikt under graviditeten...

Var det svårt att gå ner igen efter förlossningen??

Jag gick inte upp mycket i vikt under graviditeten men EFTER å de va svårt att gå ner - men det är nog olika från person till person - vissa syns det ju inte ens på att de har fött barn då de lämnar BB medan andra ser gravida ut flera månader efteråt...
  • Ts Mamma
    knopprosa skrev 2011-03-07 22:04:35 följande:
    Åh nu har jag precis sett på En unge i minuten. Kan ju bara säga att jag ser inte fram emot förlossningen :( Fy, vill inte ligga där och ha så där ont !
    Åh här är det verkligen tvärtom - jag börjar tycka att de e rätt så tråkigt att vara gravid men toklängtar till förlossningen!!!!!

Jag ser verkligen fram emot den...

Kan säga att jag inte alls kände igen mig i "En unge i minuten" igår - visst att det gjorde ont - herregud allt annat vore väl galet men jag tyckte verkligen inte att det gjorde SÅ ont eller var SÅ jobbigt som det verkade på dem i programmet...

Nu gick min förlossning sist rätt fort och jag hann helt enkelt inte att få bedövning men det går ju ändå - allra helst då man vet varför det gör så ont men det häfftigaste måste jag nog säga är efteråt då är det ju som om man aldrig haft ont i hela sitt liv - det tyckte jag var as coolt...

Jag hoppas på en liknande förlossning men kanske inte riktigt lika snabb då jag har 6 mil längre till förlossningen nu än då...
  • Ts Mamma

Jag ammade oxå men det hjälpte inte mig...:/

• Ts Mamma

På TLC går två förlossnings program vi ska få barn och jag visste inte att jag var gravid, ser de å en unge i minuten om jag hinner och känner för det...:)

Har ni andra funderat på namn förresten?!

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-03-11 16:12:31 följande:

Ts Mamma: Jaa! Vi är ganska säkra på att om det blir en tös ska hon få heta Lova :) Och blir det en pojke så lutar det just nu mest mot Alexander eller Oliver :)

Jättekul att du tog upp det faktiskt. Det är ju ett riktigt roligt samtalsämne :D Har ni funderat på något??

Vi är helt säkra här till 100%

Mina bonusar som båda är killar har släkt namn som andra namn vilket min dotter inte alls har så för det första bestämde vi att blir det en kille tar vi ett släktnamn som andra namn men blir det en tjej tar vi det inte - då får min dotter välja andra namn (inom vissa ramar så klart... ) och förnamn har vi valt utifrån vad vi gillar och som passar med de andra - dock med kriteriet INGET namn på K då bonusarna båda har namn på K...

Blir det en Tjej blir det Agnes Josefine och blir det en kille blir det Edvin Allan...

Min dotter sedan innan heter Tova och mina bonusar heter Kasper & Kristoffer...
Svar på tråden bebis juli 2011 =)