Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

Här är en till vars Pyre sparkar nedåt - känns så där, allra helst som igår då den gjorde det när jag satt och kissade...:O

Annars så buffar mitt Pyre mest runt och har sig, det sparkar inte så himlans mycket vilket faktiskt är ganska skönt - även om det är obehagligt när det känns som om magen ska vändas ut och in men de gör i alla fall inte ont...;)

• Ts Mamma

Sanandra: Jag känner två stycken som mist sina barn - den ena vid förlossningen och den andre bara någon vecka innan BF - jag tänker ständigt på det och tar inte varken någon i min familj eller pyret förgivet, barnen har frågat någon gång om det kan hända oss och vi är ärliga och säger att det kan hända men att vi så klart får hoppas att det inte händer...:)

Vi sitter i bilen nu vi på väg mot en weekend på Kolmården med spa, relax, matning av tigrar, apor och simning med delfiner, ska bli underbart och barnen är förväntansfulla som få...:)

Hoppas ni andra har det bra i solen även om det är lite kallt idag...:)

• Ts Mamma

Momii: Inget sug här inte och är ganska glad över det...;) Hoppas på att slippa det, har gjort det tidigare så förhoppningarna är goda...;)

• Ts Mamma

Så där - nu är vi hemma igen efter en helt underbar helg!!

Barnen är överlyckliga och alla är utvilade efter alla behandlingar vi fått men trötta efter allt vi upplevt...

Har precis lagt barnen å väntar på att min sambo och den äldste ska komma hem från skolan där de är på utvecklingssamtal - En unge i minuten är pausat i väntan på dem...

Här har Pyret sina dagliga gympapass - ett exakt klockan 22:30 VARJE kväll så har det varit lugnt i magen under dagen och jag börjar fundera så brukar det ändras just som jag lagt mig... Lika kul är det inte att bli väckt av Ninja Turtle där inne vid 03:20 var eviga natt eller att behöva gå upp och pissa var och varanan minut - men men det brukar rätta till sig i slutänden...

Ang. Försäkringskasssan - vad alla andra än mås säga om att man kan vänta si och så lång tid så var ute i god tid - de är så in i norden långsamma emellanåt så man kan bli helt galen...

Å ang. järntabletter - jag har Niferex hemma och mår inte sämre när jag tar dem än annars men jag tar dem bara varannan dag ungefär - när jag kommer ihåg dem vill säga... Tror man märker om man verkligen behöver dem eller inte, precis som allt annat så stressar jag inte upp mig över det - jag äter vad jag känner för och när jag känner för det - tror det är långt mer farligt att inte äta än att råka få i sig en bit Brieost eller en fisk som man bör undvika - sen är det väl som med allt annat - man kanske inte ska vräka i sig varje dag men äta med måtta...

Det enda jag har nolltolerans på är alkohol och då menar jag INTE att det inte får innehålla 0,2 - 0,5 alkohol för det är enligt mig en droppe i havet och då är vatten lika farligt att dricka MEN jag dricker inte ett glas vin elle en vanlig öl etc.

Hepp - nu ska jag sätta på Tvn för nu kom Hjärta hem...

• Ts Mamma
    Sanandra skrev 2011-03-30 10:14:50 följande:
    Gå in och läs detta, fy så hemskt! Att det finns sådana svin!

fyrlingar.blogspot.com/
    Mmm, svin finns det gott om men jag tycler man ska tänka på en sak - det här är den enes sida av historien - ingen vet ju vad so är sant eller ej eller om bloggen ens är sanningsenlig... Men är det sant så visst är det svinigt gjort, för mig är det dock inte värre för att de har barn elelr ska ha utan lika illa utan barn...

Imorgon ska jag till BM och lyssna på Pyret för första gången - känns lite skumt, har ju inte varit där sen 22 December....Förvånad

Har ni andra hunnit vara till BM än?

Imorgon har jag också "bara" 100 dagar kvar till BF - känns gött, snart är jag nere på tvåsiffriga dagar kvar tills att vi får veta vem som bor där inne...

Annars har veckan mest bestått av jobb och idag en fördjävlig tandvärk så jag måste efter BM imorgon möta min värsta skräck och ringa tandläkaren...Kräks

Vilka veckor är ni andra i? Har ni börjat känna om era små har någon dygnsrytm??

Här är det full fart samma tider varje dygn och lite där emellan så jag tror jag vet rätt bra hur mina dagar kommer att se ut om en si så där 100 dagar...
  • Ts Mamma
    Momii skrev 2011-03-30 14:48:04 följande:

Tog en promenad med tösen för ett tag sen, hade inga onda fogar eller något och hade kunnat gå minst 30min till. Hade det inte varit för att jackan är litet tajt över magen så hade jag inte ens tänkt på att jag är gravid. MEN självklart skulle jag bli kissnödig efter ca 20min så gränsen var verkligen nådd efter 1,5h promenad. Grrr...varför när man mådde så bra i övrigt?

Ha, ha, så där har jag det oxå just nu - glömmer nästan av att jag är gravid om det inte vore för kläderna och kickarna där inne emellanåt - helt galet egentligen....
  • Ts Mamma

Usch i natt vaknade jag av kramp i vänster vad som gjorde så jävla ont att förlossningen verkade smärtfri...;)

Nu ska vi vara hos BM om 45 minuter *längtar*...:)

100 dagar kvar idag!!!! V.25+6 enligt BM, 25+5 enligt FL, ni kan ju gissa vem jag lyssnar på...;)

Ang snabb förlossning eller ej andra gången tror jag inte man kan vara säker på nått mitt första barn tog 4,5 timmar från första värken för 7 år sedan, går den här fortare kommer jag inte hinna till Förlossningen..

Har ett barn på jobbet som fick ett syskon nu i februari, det barnet hade tagit 6 timmar men syskonet tog 43 timmar, vet många där det varit så och tvärtom så det blir nog som det blir...;)

Ha en underbar dag alla, återkommer efter BM...

• Ts Mamma

Så klar hos BM

Är i v. 26 (men det visste jag ju redan... )

SF mått: 27
    Blodtryck: 125/75
    Hjärtljud: 152 (vaken och pigg där inne... )

Tyvärr hade jag lite protein i urinen så jag ska kontrollera urinen och blodtrycket 1 gång i veckan ett tag fram över, förhoppningsvis stiger det inte och så länge blodtrycket var bra sa Bm att jag inte behövde vara orolig...

Har fått tider för resten av graviditeten - känns som jag inte kommer göra annat än att springa där och då var det ändå förre tillfällen än förstföderskorna - undrans tro hur ofta de får springa och ränan på MVC...

hur som helst var det underbart att lyssna på Pyret - har inte gjort det innan i den här graviditeten (vägrar köpa angelsound) och det tuffade på så fint så där inne fast jag fick ett riktigt skrattanfall när hon började lyssna för att min puckade sambo kläcker ur sig något så korkat...

• Ts Mamma
    LaSvampa skrev 2011-04-01 02:20:28 följande:
    Hej allesammans där ute i vårt avlånga land :)
    Hoppas allt är bra med er.
    Sitter här och väntar på mitt första lilla pyre som väntas komma sjätte juli.. Eller lilla och lilla.. Hon börjar kännas en aning stor nu, stor och vild ;P
    Välkommen!
    Annaliz skrev 2011-04-01 15:17:12 följande:
    Hur står det till med alla blivande mammor idag? Glad

Dagen för mig började helt perfekt. Hämtade upp min sambo på tågstationen som äntligen har kommit hem för att stanna på obestämd tid. Han har varit utlånad till Sthlm på jobb i 6 månader. Så det har varit lite jobbigt med detta hattande fram och tillbaka. Men nu kan vi äntligen bygga upp en vardag tillsammans igen och njuta av graviditeten tillsammans. Dock har jag väldig foglossning idag Skrikandes
    Vad skönt att ha honom i närheten igen...

Här är det bara bra men nått så in i Norden trött så jag håller på att stupa i soffan, så jag hoppas kidsen oxå är trötta efter en skolvecka så vi alla kan soman i soffan till Talang ikväll...
  • Ts Mamma
    Momii skrev 2011-04-02 11:03:23 följande:
    I morgon kommer mannen hem efter en veckas jobb på annan ort. Har saknat honom som tusan, speciellt med tanke på tösens dåliga sömn den här veckan! Kan tänkas att vi kommer kolla på ett eller två hus i veckan och blir det till rätt pris så kanske vi är husägare snart! Hoppas hoppas! Tänkte även passa på att tvinga med honom till Ullared nu när han är ledig i veckan!Skrattande
    Åh, det är så skönt att bo i hus - vi bor i en stor villa på landet och de tär verkligen underbart!!!

Att bara kunan gå ut och bara kunan släppa ut ungarna men jag förstår er som inte är där än - det tar ett tag innan man hamnar där - om man ens gör det...

Hopaps att ni hittar ert drömhus i alla fall Momii!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)