Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

Åh, får jag vara med!? Tycker oxå den stora Juli tråden är lite jobbig en dag på jobbet och man har 150 sidor att läsa ikapp, typ...

Har BF 9 Juli, mitt andra barn (dotter född 04) och min sambos tredje barn (söner födda 95

• Ts Mamma

Arbetsmyra: Såg nu att inte hela inlägget kom med sist...:) Ja, det är vårt första (och enda... ) gemensamma - min sambos söner är födda 95

• Ts Mamma

Och 99, så det blir en sladdis för oss båda...:) Hur gamla är era sedan innan?!

• Ts Mamma
    Ser att ni pratat foglossning - jag har lite, ytte pytte lite till och från - hade absolut ingenting med min dotter så jag ska inte klaga...

Sen magen - jisses här om dagen var första gången någon frågade om det var så att jag ev. skulle ha barn (ett barn på jobbets förälder) och är snart i v.22 så det syns verkligen inte massor... Tycker det är rätt skönt - stor och tung blir man endå och då gärna ju senare ju bättre...

Vad jobbar ni med och hur länge har ni tänkt jobba!?
    Jag jobbar som förskollärare och min plan är att jobab tom 30 Juni då vi stänger förskolan för sommaren - har BF. 9:e

Jag har hela tiden trott att det är en pojke i magen för jag har mått så sjukt mycket sämre och varit tröttare än med dottern men nu börjar jag mer och mer tro att det är en tjej där inne - jag vet egentligen inte varför men min magkänsla säger mig bara att det är en tjej - vi ska inte ta reda på könet MEN jag skulel bli överlycklig om det vore en tjej, det vill jag helst ha MEN det kvittar - en pojke blir lika älskad och uppskattad bara bebisen är frisk men önska måste man få och en tjej till skulle absolut jämna ut lite här hemma...

Å Ultraljud - japp det var vi på den 27:e Januari (v.17) - här kommer bilderna på vårt lilla Pyre:

• Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-02-22 11:26:54 följande:
    min snart 3 åriga dotter trotsar som tusan. och mestadels så trotsar hon med att skita i trosorna. Hon har varit utan blöja äver 6 månader men detta gör hon som trots. hon säger när hon är sur på oss att hon ska skita i trosorna. hur pip ska vi få henne och sluta med detta. skit störande..
    Min dotter hade en period i samma ålder då hon med vilje då hon blev arg på mig klämde fram kiss och kissade på sig - mitt enda tips är att ignorera (hur frustrerande och irriterande det än må vara) och förklara att det är helt okej att vara arg men inte att kissa/bajsa på sig och att om hon är så arg så är det kanske bättre att hon går in på sitt rum och är arg klart så kan hon komma till er sen...

Min tjej har alltid varit så extremt envis och bestämd så att ignorera hennes "dumheter" har varit enda sättet att lösa dem för a'har vi lagt fokus på det så har hon bara gjort det till ett än större problem...

Kan glädja dig med att barn som är så viljestarka oftast klarar sig rätt bra längre fram...
  • Ts Mamma

Hemma med en sjuk dotter så jag passar på att kika in lite - det hinns knappt med annars - fina bilder ni lagt ut alla...

Kände knappt Pyret på hela dagen igår och hann tom bli lite orolig -- det fick jag bittert ångra senare när vi hade APT och hälsoföreläsning i tre timmar efter jobbet - sittandes på en j*la pinnstol tränade Pyret till Gymnastik OS där inne så jag knappt kunde andas emellanåt och var tvungen att resa mig flera gånger för att inte få ont, lite lätt pinsamt med 40 andra och en föreläsare i en pytte liten matsal, de måste ha trott att jag hade ryck elelr nått så som jag försökte sitta bekvämt på stolen ömsom var tvungen att sträcka på mig...Drömmer

Annars tycker jag det just nu känns ganska tråkigt att vara gravid - mår kanon, magen syns knappt (2:a barnet, 3:e graviditeten) soch jag är snart i v. 22, nu vill jag ha sommar och bebis....

...är det bara för mig som tiden går så sjukt långsamt just nu???

Imorgon ska vi hämta vår vagn som vi har köpt förresten, de ringde igår att den hade kommit...

• Ts Mamma

Jag har moderkakan i bakvägg och minns inte riktigt när jag började känna buffar men tror det var kring v. 16-17, är i v. 22 nu och känner det dagligen, jag har svårt att känna det på utsidan (eftersom jag ju samtidigt känner det från insidan och då inte riktigt vet vart jag känner det... ) men min sambo och de två yngsta barnen har kännt Pyret försöka bryta sig ut, första gången förra veckan och nu varje kväll...

Mitt Pyre är super aktivt mest hela dagarna - på jobbet känner jag det dock inte lika mycket som hemma, antagligen för att jag koncentrerar mig på annat då, men om kvällarna tränar h*n till gymnastik OS...

Idag har jag och min dotter haft en egen dag i stan - Sushi, massa glass och shopping har det blivit - mest till henne men hon ville absolut shoppa till Pyret oxå så det blev tre bodysar (2 rosa och en blå för hon har bestämmt att det är en lillasyster... ), två pyjamasar (svart/vita), en dress med byxor & tröja som det står I <3 Dad på på bröstet (jag försökte verkligen få henne att ta en som det stod Mum på men icke sa nicke... ), två små mössor och säkert nått mer, jag tror vi har allt vi behöver i stl. 50 nu så nu är det dags att avancera till 56...

Vagenn hämtade vi förresten ut igår också - så fin så fin...

• Ts Mamma

Rosenknopp; Ja, det är mysigt - allra helst då våra barn är då stora så det går faktiskt att släppa lös dem å shoppa till Pyret...

Vi köpte en BabyTravel Amsterdam, den passar oss perfekt...:)

Är hemma och är sjuk med feber så jag kanske hinner eller orkar ta lite bilder imorgon så kan jag slänga ut dem här...:)

• Ts Mamma

Måtten på bilderna är inte måtten på bebisarna utan inställningarna på Uljapparaten...:)

Har tagit lite bilder idag men orkar inte slå på datorn så jag lägger in dem imorgon eller nått..

• Ts Mamma

När vi var på ultraljud så sa BM att de kan inte se närmare än +- 5 dagar så vi som hade BF 6:e först och "bara" blev flyttade till 9:e sa hon att det kunde vara lika rätt, de gör det mest som ett riktmärke så en dag hit eller dit kvittar nog egentligen...:) Jag har tänkt tanken själv att köra på den 6:e men eh, den kommer när den kommer i alla fall...;)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)