Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

bebis juli 2011 =)

Kiira: Jösses vad struligt, hur svårt ska det vara att göra som planerat?!

*suck*

Lider med dig och håller alla tummar å tår att det drar igång av sig självt i natt då de kan se ut som fån imorgon när bebis är ute...:)

Kram på dig!

• Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-07-04 13:14:00 följande:
    Hej nu är bebis här! I morse vid 05.15 kom första värken som kändes som värk. Kl 07.15 föddes hon sambon hann tyvärr inte komma in så jag är glad att jag redan var på sjukhuset. 4150 gram och 51 cm lång. Född i vecka 37 .+3. Har problem med sockret har hon så hon sondas.

Grattis!!! Och välkommen - Första bebisen i tråden - ÄNTLIGEN!!!!

Hoppas att du mår bra och att sockret rätar till sig snart...:) Har hon fått något namn än??

Är det fler som känner att det känns som längre och längre till Bf ju närmare man kommer??? Har Bf på lördag å det känns som om jag kommer vara preggo i en evighet till - det kommer jag väl iof för jag räknar kallt med att gå över en himlans massa men endå...

• Ts Mamma

Grattis till era små sörtisar!!!

Kiira - jobbigt men skönt att allt verkar gå bra nu...:)

Här är det 2 dagar kvar till Bf - var till BM nu i morse och det var förhoppningsvis sista gången även om jag tror att jag kommer få träffa henne nästa vecka oxå...:/

Trycket var lite bättre 135/80
    Protein: 1
    Hb: 109
    Sf: 37
    Bebis: Ruckbar men näst intill fixerad (bra med tanke på att h*n var fullt rörlig för 2 veckor sedan...:))
    Hjärta: 150

• Ts Mamma

Här är en till som är olidligt trött - hur mycket jag än försöker hålla upp ögonen så går det inte - de bara faller ihop å jag sover på en nanosekund...:P

• Ts Mamma

Kiira: Så söt hon är!!! Grattis än en gång...:)

Idag har jag BF och det känns bara drygt, hade för första gången lite värk igår kväll (kanske en värk var 20:e minut) vaknade av ont ett par gånger i natt å nu på morgonens det lugnare än i graven så h*n lär nog dröja på sig - vilket jag inte alls vill...:P

• Ts Mamma

Då va jag inne på övertid - det suger verkligen...:/

• Ts Mamma
    nina1977 skrev 2011-07-10 09:41:29 följande:

Hej!!
    Har inte hunnit uppdatera förens nu. Vi fick äntligen vår dotter den 6/7 genom planerat kejsarsnitt. Allt gick jättebra. Vi stannade på BB i två dygn. Nu är vi hemma och hon är så söt, lugn och go. Äter, sover och skiter. Precis som det ska vara.  Skickar en liten bild.
    det är verkligen fullt upp att vara 4-barns mamma. Särskillt när den andra lilla bara är 1½ år. 
    Grattis till er fina lilla tjej!!!!
  • Ts Mamma

Grattis Ofeigur!!!!

Här är jag inne på BF +3 å det SUGER!!! Är så less på det så jag dör av tristess snart å inte blir det bättre av att jag känner just ingenting...:(

HATTIFNATT: Nä, det måste inte vara blod i slemmisen, sen kan vara helt genomskinlig å måste inte komma i klumpar heller utan mer som "snor" så det är säkert så att din ger upp...:)

• Ts Mamma

Den 14 Juli 20:51 föddes vår Agnes - 3990g och 50 cm lång - skriver mer å lägger in bild när vi kommer hem...:)

• Ts Mamma

Tack alla!!!

Det gick inte som planerat men väldigt bra...:)

Åkte in till FL igår morse då jag vaknade till en blödning, inga känningar av förlossning överhuvud taget..,

...skulle bara in på kontroll - låg en timme med Ctg, blev ultraljuds undersökt, både vaginalt och vanligt, allt kollades och efter analys av ctgn så var den inte helt kanon så vi blev inskrivna men fick två timmars permis då vi tog en fika - tebax på FL 13:30 för en ny kurva, 14:00 satte de den, kände då fortfarande ingenting... 14:15 va remsan klar å gick till analys, medan de kollade den började jag få värkar som gjorde riktigt ont - eftersom jag haft en snabb förlossning tidigare bestämde de att jag fick stanna å avvakta hur det skulle fortlöpa eftersom denna kurva va bra...

15:45 gjorde det så jävla ont å kom så tätt att jag bara ville gråta, ringde i klockan och fick genast komma in på en förlossningssal - fick lustgas och kollades - öppen 4 cm och kanter kvar - kändes rätt dystert - värkarna tilltog och började bli så intensiva att det inte blev pauser mellan dem - lustgasen höjdes - jag kollades igen vid 18:00 å fortfarande 4 cm - vid 19:00 samma sak - värkarna var så intensiva att jag ärligt trodde jag skulle dö - inga pauser alls - 19:45 bad jag om Eda eftersom det inte gick att höja gasen mer och allt kändes som det bara stod å stampade - kollades igen inför Edan och still 4 cm men nu var kanterna utplånade - de ringde narkosen som kom vid strax efter 20:00, hon förberdde å började tvätta min rygg när hennes sökare pep och hon var tvungen att rusa vid 20:20 ca - utan att ha gett mig Eda...

Skulle lägga mig igen och känner att nu skiter jag snart på mig - BM känner efter och mycket riktigt - öppen 10 cm och krystvärkar - hon konstaterar snabbt att bedövning kan du glömma, nu kommer bebis..

Jag var hmmm, fly förbannad - jag ville ju ha min bedövning - snacka om att känna sig lurad - igen, va samma sak då Tova föddes - Well inget att göra mer än att krysta - 20:51 föddes så Agnes efter 5 krystvärkar - jag sprack inget och slapp helt att sy...:)

Nu har vi kommit hem och Agnes syskon slåss om att hålla henne...;)

Å ja, jag är glad att de inte hann lägga Edan nu för den hade inte hunnit göra verkan men just då hade jag kunnat skjuta någon....;)

Vi mår bra allihopa men nu blir det inga fler barn här...:P

Bild kommer så fort jag fått in dem i datorn....:)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)