Bebbe011 skrev 2011-03-18 16:35:30 följande:
Jo absolut, men det är som annars för er som har barn sen innan, min killes första så då borde
man väl vilja läsa på lite vad som kommer hända osv.. Och förlossningen kommer man ju ta som jag vill ändå,
men vad som kan hända och förloppet går till kan man ju läsa om! Inte så att någon kommer förklara för honom
mera än jag så känns som att man kanske ville se intresse i det, Ja läser ju inte något heller nu men det är ju för man vet ju vad som kommer..
Jo, fast jag tror inte man får låsa sig vid sånt, det blir bara jobbigt för en själv.
När jag fick min dotter flyttade jag ifrån hennes Pappa INNAN jag fick reda på att jag var gravid - vi betämde oss för att köra på ändå men han träffade en ny under tiden och tjafset var ett faktum - från Oktober till Slutet på Januari varken pratade vi med varandra eller träffades - jag läste INTE på utan kände att man får bara läsa skräckhistorierna i alla fall och inget blir som man tänkt eller planerat i slutänden i vilket fall...
...mitt Ex - hennes Pappa varken läste eller brydde sig alls så i Januari pratade vi ut och betsämde att vi får lägga ner - 10:e februari 2011 var det dags - jag ringde honom men hade back up - han kom och vi åkte in och han var super under förlossningen trots 9 månaders helvete och noll engagemang - han har alltid funnits där för vår dotter och vi har en kanon relation idag, både han, jag min sambo och hans sambo så jag tror inte det sitter i hur mycket man läst eller hur mycket man engagerat sig i graviditeten - det handlar om annat och tyvärr tror jag inte att man som kvinna kan pressa fram det hos sin sambo eller man - den blivande pappan....

Annaliz skrev 2011-03-18 16:39:14 följande:
Här är det samma lika ;) Tycker det är jättemysigt att min sambo så gärna vill dit och känna när den sparkar och pratar med den samt pussar på magen osv. Inatt sa han att han drömde om förlossningen. Så han verkar då se fram emot detta väldigt mycket :) Liksom jag. Jag är väl den som kanske läser mer, ser en del tvprogram som handlar om barn och förlossningar etc. Men jag tar bara reda på saker jag undrar över. Annars är jag väldigt mycket en sån som tar det som det kommer-person. Allt är ju så individuellt.
Så är jag med och därför bryr ag mig inte nämnvärt när han inte vill höra om ditt och datt eller inte själv söker reda på saker, han tittar på En unge i minuten med mig - enbart för att jag vill se det och tycker det är skit jobbigt att kolla på för att han vet att jag kommer ha ont medan jag mer är "Jaha, men ut måste den å så länge du ger fan i att vara nere mellan benen på mig så ska det nog gå bra ska du se...". Sen frågade han en gång hur jag vill ha bedövning och vilka och då sa jag att det vet jag inte och tänker inte planera för - sist hade jag en plan och den sprack rätt rejält - jag hann inte få någon alls å det fick mig att inse att det går faktiskt utan även om jag helst vill ha något men det blir som det blir...