• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Jag bor i Boden, förort till Luleå. Ja, jag vet inte.. jag håller med om att samhället är på väg åt fel håll. Varför betalar vi skatt över huvudtaget?!

• Annaliz

Idag flyter jag bort alltså och sväller gör jag om både händer och fötter... Hjärtklappning får jag ibland också. Idag har det varit olidligt varmt och sommaren har precis börjat. Hur ska jag orka?? Ska till bm imorgon...

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-06-08 13:06:47 följande:
    Jag har lite små funderingar....min sambo jobbar extra som brandman/sjukvårdare på olika events runt om i södra sverige nu på sommaren. Den 1-3 juli ska han till High Chaparall och jobba. Jag är beräknad till den 25e juli och har sagt att det är helt ok att han åker den helgen, om han kör egen bil upp ifall det skulle vara något. Kör man lagligt tar det ca 2 timmar från Chappis och hem till oss. Nu ringde han för en stund sen och undrade om det är ok att han åker iväg helgen efter också den 8 juli, fast denna gången till Hultsfred som är en ganska bra bit längre ifrån.
    Vad hade ni gjort/tyckt?

Jag har en period nu när jag känner mig superkänslig och tar mycket på "fel" sätt och ororar mig för allt! Men när han ringde så kändes det bara som att det var så mycket viktigare att jobba....Rynkar på näsan 
    Det där är lite av en prioriteringsfråga tror jag. Behöver ni pengarna ekonomiskt sett så tycker jag också det är rätt att han åker för du har ju ändå två veckor kvar innan det blir dags för dig. Jag förstår samtidigt dig att du vill ha din käraste hemma, särskilt under den sista tiden då det är så nära. Men om det inte skulle spela sån stor roll ekonomiskt sett om han jobbar eller inte helgen efter så kan du ju fråga honom om han inte vill stanna hemma med dig istället. Nu vet ju inte jag heller vad han har för typ av jobb och om det går att tacka nej till det bara sådär, men jag utgår ifrån det eftersom han ändå vill samråda med dig före. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt :)
  • Annaliz

Idag har jag varit hos bm. Är i v.33 och sf måttet var 32. Blodtrycket var som det brukar, 110/65. Sockret var ganska högt men kanske berodde på att jag hade ätit timman innan, 8,3. Järnvärdet trodde jag skulle vara katastrof sen jag slutat med järntabletter, men jag har mina rabarber att tacka för ett jättebra värde, 129. (frossar rabarber) Bebis låg med huvudet nedåt, men är fortfarande rörlig såklart. H*n var väldigt pigg och glad och ville inte ligga still då hon skulle mäta hjärtljudet.

• Annaliz

Man märker nu att det börjar dra ihop sig för vissa här :) Jag önskar att det går bra för er om det nu sker tidigare än bf. Ni får hålla oss uppdaterade :)

• Annaliz

Är i v. 35 och har 40 dagar kvar nu. Känner dock inte av så mycket sammandragningar och sånt. När börjar bebisen fixera sig och gör det ont de sista veckorna pga fixeringen eller?

• Annaliz

Ja men då kanske det är nåt sånt jag börjat känna? Ibland riktigt stöter det till så jag nästan bara vill hålla handen för, men inte för smärta utan mest för obehag typ som att den är på väg ut... Får se vad bm säger den 22:a

• Annaliz

Förresten ni som redan har barn och varit med förr angående föräldrapenning.

Jag har ju ansökt och skickat in alla uppgifter och papper för att beräkna min föräldrapenning enligt min SGI inkomst. Men när ansöker man om utbetalningen så att säga? Från datumet man föder, några veckor i förväg?? Jag vill inte stå utan pengar... det är nog som det är nu när jag blev nekad graviditetspenning och fortfarande inte fått beslut om min sjukskrivning.

• Annaliz
    Sanandra skrev 2011-06-16 11:52:29 följande:
    Har inte barn sedan tidigare men ansökte om SGIn för någon månad sedan och fick det klart rätt snabbt. Sedan har jag sökt pengar från BF  (ansökte för 2 veckor sedan) men det skulle ta kring 30 dagar för att få igenom det. Sedan räknas ju pengar inte från första till sista i månaden utan kring 20:e till 20:e så blir inte så många slantar om man ansöker ex. från 10:e eller så. Så är nog bra om du är ute i GOD tid.:)

Lycka till!
    Jag ansökte om SGIn den 26 april och alla uppgifter är registrerade. Jag har dock inte fått något beslut om hur mycket jag kommer att få i månaden och när min första utbetalning kommer ske. När jag är inloggad på FKs hemsida/mina sidor står det att jag kan ansöka om föräldrapenningen och jag har antagit att man inte kan göra det förän barnet är fött. Men det kan man alltså? och bör alltså kanske vara ute en månad innan bf, eller?? Jag har ju bf 24 juli, så jag kanske borde ansöka om det nu då?
Svar på tråden bebis juli 2011 =)