• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Kiira skrev 2011-05-15 09:06:56 följande:
    God morgon på er alla! nu är de inte långt kvar för oss! Under tiden vi väntar på småttingara så sysselsätter ja mig för mycket. Råkade få 3 flasklamm på halsen men de är ju så gudomligt söta!  ena lammet har blitt som en hund. 

Var på tillväxtultraljud i fredags och redan nu då i vecka 30+1 så uppskattade de bebis till just över 2 kilo. den var 24 % större än "normalbarnet".  Så jag måste tillbaka om två veckor och göra ett till tillväxt för att se satt den inte blir enorm! Mest troligt kommer ja bli igångsatt i vecka 36-37 för att de inte ska bli så riktigt stor.   

de som har hand om bebisen skyller bebisens tillväxt på att jag har diabetes medans diabetesläkaren menar på att diabetesen har varit så bra denna graviditet att det inte beror på de..

någon som vaknar på nätterna av bortdomnat ansikte? och en säck potatis över magen? två nätter i rad har ja vaknat av just en sådan konstig kännsla.. 
    Då är det kanske nära för din del då, bara ca en månad kanske om den fortsätter växa i den farten Flört Det kan ju på ett sätt vara skönt va? Jag hoppas du för övrigt får mår bra!
  • Annaliz
    Arbetsmyran skrev 2011-05-20 09:09:50 följande:
    66 dagar kvar ...Vill spola fram tiden samtidigt som jag vill ha en lång sommar ..haha..det går inte ihop riktigt.

Suck..Någon hade nämnt för min 9 åring att jorden ska gå under på lördag (tydligen nån kristen grupp för många år sedan som förutspått detta)...så nu är han jätteorolig o tror verkligen på det..
    Han skulle strunta i fotbollsträningen i går för han skulle ju ändå inte kunna spela match på söndag om jorden inte fanns kvar..Inte lätt!!

Hur mår ni annars då?..Jag mår fint men är väl något osmidig o kan inte gå längre sträckor utan att jag måste på toa..men det kan jag leva med
    Ja, även om man kan tros ha den "värsta" tiden kvar, så tror jag bestämt på att vi har den bästa tiden framför oss Skrattande Vi får bara njuta av sommarvärmen och ladda inför den stora dagen!

Nå, men lilla vän.. Ja man har ju hört ett x antal datum för jordens undergång, men det är ju bara svammel. Jag hoppas du kan få honom och tro det också.. inte lätt..

Jag känner mig pigg och glad som vanligt, men kroppen säger annat. Förbaskat ond foglossning, så jag väntar på svar från fk om jag blir beviljad gravidpenning... man känner sig ganska värdelös när man inte klarar av det som man egentligen tycker man borde.
  • Annaliz

Hur täta ska värkarna vara innan man bör åka in? Jag känner ingen oro över själva förlossningen, men det är väl för att det är min första och att jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig. Jag tänker inte så mycket på det, mer än att jag undrar när man bör åka in.. för jag vill såklart också vara hemma så länge som möjligt, men eftersom det verkar vara så individuellt, hur ska man veta?? Jag vill absolut INTE föda hemma

• Annaliz

Ja jag antar att mycket sker ganska instinktivt när det väl sätter igång :)

• Annaliz

Annaliz, bf 24 juli, första barnet

• Annaliz

Få höra era namnförslag nu

Jag vet inte om det nämnts tidigare men kan ju ha ändrats under dessa månader ;)

• Annaliz

Åh vad fina namn :) gillar Elliot väldigt mycket. Vi har näst intill spikat namnet Lova om det blir en tjej, men killnamn är mycket svårare... Alexander, oliver, axel, Linus, Sebastian m.m florerar bland alternativen. Vaknade precis upp av magknip och törst och har svårt att somna om... Börjar kännas mer besvärligt och otympligt nu. Ska till bm imorgon. Få se då hur jag ligger till...

• Annaliz

Indra tycker jag också är så himla fint!! Men en utav mina kisseungar döptes till Indra, annars hade det nog legat och konkurrerat mot Lova :)

• Annaliz

Fick avslag på ansökan om graviditetspenning som jag föranade.. Deras motivering kändes inte riktigt korrekt eller rättvis i och med att de motiverade kriterierna man måste uppfylla för att få rätt till gp och det var ju exakt det jag beskrev i min ansökan. Men jag förstår att de går efter mallar och jag förstår att det har med vem man får som handläggare att göra. Får väl ta och sjukskriva mig då...

Hur mycket ligger sjukpenningen på? För den är väl lite mindre än gp och fp...

• Annaliz
    Ofeigur skrev 2011-05-27 19:23:50 följande:
    Jag tror dom räknar lika oavsett. Men jag vet inte till hundra.
    Jag kollade just upp sjukpenningen och den skulle innebära ca 80% av lönen. Så jag antar att min sjukpenning kommer att vara lika som min föräldrapenning sen efter födseln?

Då förstår jag egentligen inte varför de nekade mig? Det är ju ingen skillnad på att ha sjukpenning eller graviditetspenning. (och graviditetspenningen skulle vara densamma som föräldrapenningen).

Det kommer ju bli samma summa som försäkringskassan betalar ut i slutändan.. hmmm. Såvida de inte ger avslag igen men det tycker man ju inte borde kunna gå med läkarintyg och ett utlåtande från min arbetsgivare?
Svar på tråden bebis juli 2011 =)