**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag åt också lunch ute för första gången med lchf idag. Det blev en kräftsallad men jag blev inte alls mätt så när jag kom tillbaka till jobbet åt jag en bit brieost och några oliver också
Jag åt också lunch ute för första gången med lchf idag. Det blev en kräftsallad men jag blev inte alls mätt så när jag kom tillbaka till jobbet åt jag en bit brieost och några oliver också
Okej, jag kanske är lite fettskrämd, men ser inte det här mycket ut? Det är ju för mycket proteiner men hur är det med fettet. Är det verkligen okej att äta så mycket fett på en dag?
Totalt intag Fett: 191 g Protein: 103 g Kolhydrater: 12 g 2191 kca
Tycker inte jag åt så annorlunda igår men då hade jag "bara" 115 gram fett, ca 70 g proteiner och 17 kolhydrater. Känns ju kanske mer normalt?
11 dagar med lchf, ingen migrän och -2,5 kilo på vågen Tänk om jag hade vetat tidigare att det var så enkelt!
Har haft migrän minst 1 ggr i veckan i över ett år. Känns helt fantastiskt att slippa
Okej, jag är en usel människa, det är bara att konstatera. Usel människa med usel karaktär. Klarade inte ens en hel vecka på LCHF utan brakade igenom rejält i helgen med en massa kalas och bullar i skogen, m m. Fy vad jag känner mig misslyckad och besviken på mig själv.
Fast jag vet att det inte hjälper har jag fastnat i gamla tiders "bestraffningstänkande" igen och vet inte hur jag ska kunna ta mig till att bli konstruktiv.
Jag är ganska säker på att en del av det handlar om att jag förlorade min bror helt abrupt i helgen. (Nej, han är inte död, jag har förlorat honom på annat vis.) Jag klarar helt enkelt inte att hantera detta samtidigt som jag är nysvajig med LCHF.
Vad fan ska jag göra? Har inte ätit frukost ännu, då jag inte var hungrig när jag klev upp, men nu på jobbet ska jag äta kokta ägg med tonfiskröra (cr fraiche, majo, några kapris, tonfisk) och sedan får det bli salladslunch med majonnäsdressing. Men sen. Hemma. Det är ju då det brukar braka.
Memba - ja, grillad kyckling är bra
Maddisen80 - smothie!