**Den stora feta LCHF-tråden**
Läser ni några lchf-bloggar? Tipsa mig gärna! Älskar att läsa bloggar men det finns så många lchf-bloggar så det är svårt att hitta vilka som är bra. Hinner inte riktigt gå igenom alla
Läser ni några lchf-bloggar? Tipsa mig gärna! Älskar att läsa bloggar men det finns så många lchf-bloggar så det är svårt att hitta vilka som är bra. Hinner inte riktigt gå igenom alla
Jag gör egen majjo till såser men till äggen på morgonen har jag köpemajjo.
Jo för Brödinstitutets undersökning är ju säkert opartisk
Adams family - på dotterns förskola får man numer välja att sitt barn ska få fet mjölk och riktigt smör. Det klassas som specialkost! men bra i alla fall att få välja.
Fick en tidning igår som heter familjemagasinet, den delas ut till föräldrar med barn i grundskolan. Förvånad läser jag om frukost där Anna Hallén har fått ge frukosttips! Modig tidning att gå emot livsmedelsverkets rekommendationer i en tidning riktad mot föräldrar till barn i förskoleåldern! Där finns tips om äggmjölkschoklad, pannkaka med kokosgrädde och fiberhusk, bröd gjord på mandlmjöl, kokosfett och fiberhusk och fröbröd. Hon rekommenderar överviktiga barn att skippa mjölken och att enda sättet att gå ner i vikt är att vara mätt på fett och skippa kolhydrater.
Äggmjölkschokladen ska jag testa på min dotter!
Läste även anna hallens blogg igår, tyckte den var bra med mycket tips och råd. Rekommenderas!
Tänkte beställa lite på lchf-butiken bla kokosfett men det enda jag hittar är detta http://www.lchfbutiken.se/23/deodoriserat-kokosfett. Är det gott? Har ju hört att många av er verkar föredra cocoa.