• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ingen som vet ngt om kokosfettet från lchf-butiken som jag länkade till ovan? Är det bra?

• Allrona

Tre e - dagen för mig ser ut såhär

Frukost - 2 kokta ägg med majonäs, kaffe med grädde

Mellis - kaffe med grädde

Lunch - karrelotlett med gräddsås, stekta champinjoner och färsk spenat

Mellis - brie och kaffe med grädde

Middag - kycklingklubbor panerade i parmesanost, sås på crème fraîche och parmesan och gratinerad blomkål eller blimkålsris

Jag har ätit lchf i 3 veckor och tycker det är ganska enkelt. Man behöver aldrig vara hungrig och man äter riktigt god mat Första veckan/veckorna är ganska jobbiga men sen blir det bättre. Nu mår jag kanon! Inget ont i magen, inga gaser eller svullen mage (har ibs), nästan ingen migrän (normalt har jag 2-3 anfall i veckan) och så är jag piggare. Dessutom har jag gått ner 3 kg! Testa, passar det dig inte är det ju bara att sluta

• Allrona

Golddigga - jag kör Inte helt strikt, ligger runt 15-30 kolhydrater per dag. Idag har det blivit mycket grädde så jag kommer säkert ligga strax över 20 idag. Äter lite rotfrukter, nått glas vin och nån bit mörk choklad ibland. Men nej jag fuskar inte särskilt mycket på helgerna heller. Jag har faktiskt inte upplevt det som speciellt svårt. Men så hade jag migrän typ jämt och åt starka mediciner flera dagar i veckan plus ibs så hälsovinsterna har varit väldigt motiverande för mig!

• Allrona

Jag är 1,65 lång och vägde in mig på 68 kg för 3 veckor sedan. Dagens vikt är 64,7 kg.

Utöver det har min migrän minskat mycket, från att ha 8-10 anfall per månad har jag endast haft 1 anfall på 3 veckor. Min ibs är under kontroll och magen är väldigt lugn, gör inte ont, svullnar inte upp och magen sköter sig mer regelbundet. Dessutom är jag piggare än jag brukar och min man uppskattar mycket att mitt humör är bättre

• Allrona
    Lisen08 skrev 2011-08-24 17:40:27 följande:
    Fler med IBS? (dum fråga kanske)

Har ätit LCHF i en vecka nu och magen blev bättre redan andra dagen, inte uppsvälld alls i stort sett.

Men igår och idag känner jag av det lite igen, vakande i natt av att jag var lite uppsvälld.

Kan det vara den lilla skivan Finn Crisp jag åt till lunchen igår?

Kan man verkligen bli så känslig, någon som vet???
    Jag har också IBS och märker stor skillnad nu när jag äter LCHF. Har fortfarande lite värk i magen till och från men magen är lugn, inga gaser och magen svullnar inte alls som den annars gör efter mat. Har inte testat äta Finn crisp så jag kan eg inte svara på din fråga.
  • Allrona

Ghhaaaa, 3 veckor med LCHF och idag mitt sötsug är enormt! Tyst Sötsugen försvann ju efter bara någon dag med LCHF men nu är det tillbaka!!! Funderar starkt på att vräka en påse godis i helgen, men nej det ska jag inte göra. Jag SKA hålla mig. Meeeen åååå godis känns mer lockande nu än någonsin. Jag är absolut inte hungrig men har ändå tagit några nötter och några oliver i hopp om lindring men det hjälper inte! Det var likadant igår och då tog jag en bit mörk choklad på kvällen men inte heller det funkade!

• Allrona
    Gela O skrev 2011-08-25 21:41:49 följande:
    Vad ska jag ha för tillbehör till kräftorna jag tänkte servera imorgon? Ost, bröd och limeaioli blir det, men vad ska jag äta till istället för bröd? Ska jag äta mig mätt på kräftor, ost och aioli lär det gå åt ett gäng kräftor... Hjälp mig, hjärnan har visst redan gått isäng!
    Gör västerbottenpaj med lchf-skal, ät mycket aioli till kräftorna och/eller köp en västerbottenost och skär bitar av och ät till kräftorna. Har hunnit vara på 2 kräftskivor redan och det har funkat bra med ovanstående
  • Allrona
    April09 skrev 2011-08-26 07:31:46 följande:
    Någon här som kanske kan hjälpa mig lite?

Jag har käakt LCHF i 3 veckor nu och har gått ner 1 kilo..,trodde att det skulle gå lite fortare iaf.
    Jag väger 63 till mina 163 cm och har några trivselkilo jag skulle vilja bli av med efter barnafödande

En dag kan se ut såhär;

Frukost: äggröra på 2 ägg (med grädde)  ½-1 paket grädde.

Lunch: Festaost sallad med skinka

Middag: Coleslaw med en köttbit.

Kvällsfika:några ostskivor,oliver kanske ett par bitar av en ölkorv.

Under dagen dricker jag vatten och kaffe.     
    Har du testat registrera ngr dagar på kostdagboken så du vet hur mycket kolhydrater, fett och proteiner du får i dig?
  • Allrona

Hur mycket kokosfett har ni i kaffet? Fick hem kokosfett i veckan och började med ca 1 kryddmått eftersom jag läst att visa får ont i magen i början, nu har jag ca en tsk. Ska jag öka mer eller är det lagom?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**