**Den stora feta LCHF-tråden**
Ingen som vet ngt om kokosfettet från lchf-butiken som jag länkade till ovan? Är det bra?
Ingen som vet ngt om kokosfettet från lchf-butiken som jag länkade till ovan? Är det bra?
Tre e - dagen för mig ser ut såhär
Frukost - 2 kokta ägg med majonäs, kaffe med grädde
Mellis - kaffe med grädde
Lunch - karrelotlett med gräddsås, stekta champinjoner och färsk spenat
Mellis - brie och kaffe med grädde
Middag - kycklingklubbor panerade i parmesanost, sås på crème fraîche och parmesan och gratinerad blomkål eller blimkålsris
Jag har ätit lchf i 3 veckor och tycker det är ganska enkelt. Man behöver aldrig vara hungrig och man äter riktigt god mat Första veckan/veckorna är ganska jobbiga men sen blir det bättre. Nu mår jag kanon! Inget ont i magen, inga gaser eller svullen mage (har ibs), nästan ingen migrän (normalt har jag 2-3 anfall i veckan) och så är jag piggare. Dessutom har jag gått ner 3 kg! Testa, passar det dig inte är det ju bara att sluta
Golddigga - jag kör Inte helt strikt, ligger runt 15-30 kolhydrater per dag. Idag har det blivit mycket grädde så jag kommer säkert ligga strax över 20 idag. Äter lite rotfrukter, nått glas vin och nån bit mörk choklad ibland. Men nej jag fuskar inte särskilt mycket på helgerna heller. Jag har faktiskt inte upplevt det som speciellt svårt. Men så hade jag migrän typ jämt och åt starka mediciner flera dagar i veckan plus ibs så hälsovinsterna har varit väldigt motiverande för mig!
Jag är 1,65 lång och vägde in mig på 68 kg för 3 veckor sedan. Dagens vikt är 64,7 kg.
Utöver det har min migrän minskat mycket, från att ha 8-10 anfall per månad har jag endast haft 1 anfall på 3 veckor. Min ibs är under kontroll och magen är väldigt lugn, gör inte ont, svullnar inte upp och magen sköter sig mer regelbundet. Dessutom är jag piggare än jag brukar och min man uppskattar mycket att mitt humör är bättre
Testade den här moussakan idag http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=64. Blev grymt gott!
Ghhaaaa, 3 veckor med LCHF och idag mitt sötsug är enormt! Sötsugen försvann ju efter bara någon dag med LCHF men nu är det tillbaka!!! Funderar starkt på att vräka en påse godis i helgen, men nej det ska jag inte göra. Jag SKA hålla mig. Meeeen åååå godis känns mer lockande nu än någonsin. Jag är absolut inte hungrig men har ändå tagit några nötter och några oliver i hopp om lindring men det hjälper inte! Det var likadant igår och då tog jag en bit mörk choklad på kvällen men inte heller det funkade!
Hur mycket kokosfett har ni i kaffet? Fick hem kokosfett i veckan och började med ca 1 kryddmått eftersom jag läst att visa får ont i magen i början, nu har jag ca en tsk. Ska jag öka mer eller är det lagom?