**Den stora feta LCHF-tråden**

Kokosgrädde är det samma som kokosmjölk?
Tack för alla recept! Det jag gjorde var på ägg, kokosmjölk och kokosmjöl. Då ska jag testa ngt av era recept nästa gång
Eller lite kakao så får du äggmjölkschoklad. Det dricker min dotter som verkligen inte gillar att äta frukost. Såhär gör jag till henne: smält lite smör och kokosfett (totalt ca 25 gram), blanda i 2 msk kakao, lite vaniljpulver och ett ägg, mixa, ha i kokande vatten 2dl, mixa. (Jag brukar byta ut 1 dl vatten mot grädde och mjölk som jag kör i mjölkskummaren. )
Själv äter jag 2 ägg med majonäs och kaffe med grädde och kokosfett. Gott och mättande! Annars kan du ju baka frökex och ta ett på morgonen till kaffe eller te.
Yngsta dottern är mjölk och äggallergisk så på hennes förskola är det svårt för mig att förespråka fetare mjölkprodukter när hon ändå inte kan äta av dem Men även där har de ett bra kök där allt lagas från grunden.
4 veckor med LCHF idag! Har haft 1 migränanfall mot normalt 6-7 anfall per månad! Min mage mår såååå mycket bättre, är lugn och svullnar inte alls efter mat. Dessutom har jag gått ner 3 kg som bonus. Är så nöjd med mig själv att jag tog tag i detta. Jag mår BRA!
Hur har ni förresten gjort vid konferenser med jobbet? Åker med hela min arbetsplats om en månad och är borta 2 nätter. Jag har inte ens berättat för någon här att jag kör LCHF (för att slippa alla påhopp ) så det känns konstigt att beställa specialkost. Planen är nu att ta den vanliga maten och äta det jag kan äta och skippa resten. Tror ni det funkar?