**Den stora feta LCHF-tråden**
Första utmaningen med lchf - bio! Det blev utan popcorn och dricka och det gick hur bra som helst
Första utmaningen med lchf - bio! Det blev utan popcorn och dricka och det gick hur bra som helst
Vilken utemat är bäst att äta? Funkar thai, kina, indiskt om man inte äter ris till?
Tack för alla tips om utemat. Det blev indiskt igår men jag är inte så hård såhär första veckan Kände ändå att jag behöver veta till senare då det ju blir utemat ibland. Nästa vecka har jag bokat in lunch på ett sushiställe med en kompis, får nog boka om den lunchen till nått café istället
Känns faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att avstå tex sushi och andra favoriter. Har inte haft migrän på 4 dagar och fortsätter jag må såhär utan kolhydrater är det ju helt klart värt det! Det är nog för tidigt att veta att det faktiskt har hjälpt än men 4 dagar utan minsta migränsymtom är ganska länge för mig
Crème fraîche, parmesan och vitlök tycker jag är en god sås till kyckling.
Ja man vänjer sig lätt vid semester även jag börjar jobba imorgon efter fem veckor semester! Hade lätt kunnat ha några fler veckor
Det känns som det går FÖR enkelt för mig att äta såhär. Iof kör jag inte strikt och räknar kalisar men jag trodde absolut att det skulle vara svårare. Var ju grymt beroende av godis och cola eftersom jag verkligen har frossat under semestern, men efter 5 dgr utan kolhydrater har jag än inte känt minsta sug efter det! Pessimisten i mig räknar med motgångar snart Och än så länge inte minsta tecken på migrän! En vecka är nog max det gått utan anfall senaste månaderna så jag väntar några dagar till innan jag litar på att det är kosten som har gett resultat
Någon som gjort oopsies? Hittade recept och tänkte testa göra som frukostbröd. Läste att man också kunde ha det som pizzadeg. Någon som provat det?
Många glutenintoleranta klarar vetestärkelse men inte alla.
La in min mat i två olika kostdagböcker som fanns till iphone. Det skiljde ganska mycket i deras beräkning av kolhydrater. Enligt den ena har jag ätit 17 gram kolhydrater och enligt den andra 12 gram kolhydrater. Det skiljer dessutom 10 gram fett och nästan 100 kalorier mellan dem.
Nu får jag nog lov att lägga in i båda dagböckerna några dagar för att se vilken jag ska välja i framtiden
Tycker jag har ätit ganska mycket idag, är mätt och belåten. Men den som visar mest visar att jag har fått i mig 895 kalorier. NU förstår jag varför man går ner i vikt av den här dieten. Jag ska ju äta typ 1000 kalorier till kvällsmat för att komma upp i normalt intag av kalorier
Ja, jag ville mest kolla att jag låg ok i kolisar och eftersom jag inte behöver köra strikt under 20 g så såg det bra ut tyckte jag. Men konstigt ändå att det skiljer så mycket på samma mat beroende på vilken man räknar med!
Ha ha, ja det kanske inte är sååå stor skillnad men om man ska hålla sig under 20 g så är det ju stor skillnad så är 5 g mycket