Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-03-30 13:10:34 följande:
    OBS! Jag kommer att fortsätta tjata tills nån kommer med SANNINGEN. Hur ska LCHF-bröd bäst förvaras? Kyl? Frys? Att ha det framme på bänken funkar inte, eller hur?

Samma med knäckebrödet. Det innehåller ju ägg - måste man ha det i kylen då??? Blir det inte mjukt/segt i så fall? Eller är det OK att ha knäckebröd framme eftersom det är torkat och därmed håller sig bättre?

Pofiberbröd har jag haft i skafferiet i 5 dagar i påse utan problem....
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Denebola skrev 2011-03-30 17:30:01 följande:
    Funderar på något gott till kvällen, jag har fredagskänsla (kan ha att göra med att jag reste hela helgen så det blev inte riktigt helg för mig förra veckan). Undrar om jag ska våga mig på THE kladdkaka, fast då måste jag nog halvera receptet, vet inte om jag törs Tyst
    När jag var riktigt godissugen en helg så smälte jag choklad i grädde, lät svalna över natten och sedan vispade jag upp grädden, ungefär som chokladmousse, man åt choklad (89%-ig hade jag) men inte alls lika mycket som om man bara äter rena chokladen....
  • Teskedsmamman
    Pepa77 skrev 2011-03-31 17:03:32 följande:
    Puffar för mitt inlägg.
    Ingen som känner igen sig?
    Nope, tyvärr... eller ja, jag är rätt nöjd med att inte drömma direkt... Däremot så är drömmar mest kopplade till din mentala hälsa, så om du har gått in i ett nytt skede i livet och ändrar stora delar av ditt tankesätt så kommer kroppen rensa ut även mentalt och då oftast genom drömmar
  • Teskedsmamman
    Pepa77 skrev 2011-03-31 17:33:56 följande:
    Tack för svar.
    Konstigt. För allt är som vanligt hemma. Begriper ingenting jag. Får väl vänta o se. :)
    Därhemma ja, hur ser det ut inne i din hjärna? Det är där svaret ligger
    Pepa77 skrev 2011-03-31 17:54:38 följande:
    Kan stress ge en drömmar?
    Stress är känslor eller hur?! Drömmar om vatten är starkt förknippade med känslor t ex... om man drömmer att en stor våg sköljer över en eller att man sjunker i vatten kan det tolkas ut i livet att problem sköljer över en eller att man drunknar i problem.

Att drömma är att sortera tankar kan man säga....

Alla drömmer och det lika mycket, det är när man kommer ihåg drömmarna man kanske ska börja utvärdera hur man mår egentligen, vad det är man hakat upp tankarna i osv...
  • Teskedsmamman
    helene306 skrev 2011-03-31 17:24:28 följande:
    Tycker det ser kanon ut!
    Tack!

Jag kan säga att man får vara jäkligt noga med vad man petar i sig Jag trodde min seafoodmix var riktigt bra, tills jag såg att det var 9% kolh och 1% fett snabb receptändring så jag fick in mer fett i omeletten
  • Teskedsmamman

Jag som tidigare älskade marabou mjölkchoklad får bara en förnimelse av fett när jag äter den idag... jag vill ha minst 70% för att njuta... jag åt en med havssalt tidigare i veckan och GUD SÅ GOD!!

• Teskedsmamman
    helene306 skrev 2011-03-31 21:24:00 följande:
    Öhhhh ... Ehhhh .... Jag äger ingen bikini så jag får se om teflonpannan kommer ihåg att fota i underkläderna Jag återkommer i morgon
    Inte jag heller underkläder it is....
  • Teskedsmamman
    FiaFunderar:
    Startvikt: 72,5 kg
    Nuvarande vikt: 69,5 kg
    LCHF:at i 5 veckor!

Ioanna:
    Startvikt: 80 kg
    Nuvarande vikt: 71,8 kg
    Målvikt: 65 kg
    Längd: 165 cm