Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-19 14:50:46 följande:
    Jamen alltså, jag har valt mitt sätt, och använder mig av samma varje dag. Det är kanske lite för högt ibland, och lite för lågt ibland, men jag kan iaf jämföra hur jag åt en vecka för ett år sedan då jag gick ner bra i vikt, med en vecka nu när jag inte går ner i vikt, och identifiera skillnader.

Jag gillar matdagboken med, är bra så van med mitt excelark så det går snabbare!  
    Fast nu har jag valt ett tredje alternativ faktiskt.... dumbbell.se för de har appar till min "droid", så jag kan föra in direkt i köket!!! Och den är ganska likvärdig matdagboken.
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman

Bountys kommer jag definitivt att göra! Kanske även ischoklad.... däremot ska jag faktiskt moffa godis på påskafton... Jag är duktig och låter bli den gigantiska påse som sonen fick när han fyllde 7 år, har knappt ens petat på den 86%-iga som ligger här...

Den senaste veckan har jag gått ner 1.2 kg!! 0.8 bara de sista 2 dagarna, så nu har jag antagligen rättat till vad som var fel...

• Teskedsmamman
    jeng skrev 2011-04-20 20:26:51 följande:
    funderade på det ni som gör ägglatte eller på andra vis använder olagade ägg (även om dom lagas väl lite pga varmvatten,men inte till hög temp väl?) är ni noga med att köpa svenska ägg? alla ägg kanske är svenska förresten, nu när jag tänker på det? 
    Jag försöker så gott som det går att tom få närproducerade ägg....
  • Teskedsmamman

Vi ska börja fixa önshus och dela höns med grannen, så vi planerar att försöka hålla 10 ägg om dagen, räcker både till oss och honom och då kan de inte bli mer närproducerade och inget vatten eller salt i de kycklingarna

• Teskedsmamman
    mamman i skogen skrev 2011-04-20 21:28:12 följande:
    Så skaffar man nögra ankor med ;-D Myskankor är bra skit de äter mördarsniglar hur ekologiskt som helst  och så får man bra bakägg!
    Myskor har vi haft i 5 år Blir underbara sockerkakor på det.... Fast i vintras dog de sista 2 så nu väntar vi tills di har bra vinterförvaring till dem. Däremo klarade gåsen vintern utmärkt och henne får vi gigantiska ägg av
  • Teskedsmamman

Jag blir smått ställd.... jag har skitsvårt att komma upp i 20% protein, ligger på 14-16% i bästa fall.... Vad är proteinrikt? äggvita och keso har jag justerat med lite....

• Teskedsmamman
    Bordeaux skrev 2011-04-20 22:36:14 följande:
    Kalkon är bästa köttet för mig för att få upp proteinet men inte fettet så mycket. Nol kolisar också
    Bordeaux skrev 2011-04-20 22:46:49 följande:
    Struts är visst snäppet bättre än kalkonen 1.7g fett 23. protein per 100g
    Kalkonen är 2.9g fett och 22g protein per 100g

Struts och kalkon är bland det billigaste köttet här nere, nöt, häst och fläsk är väldigt dyyyyyrt.
    Tack för tipset!
  • Teskedsmamman
    Clanica skrev 2011-04-21 12:25:39 följande:
    Är bara så kräkless på att väga & mäta. Hade hoppats på att det skulle räcka med att hålla sig till att äta "fritt" av det som innehåller under 5 kolisar/100g
    Det trodde jag också och jag gick inte ner någonting.... men när jag fick vilka proportioner jag skulle hålla mig till så har jag rasat 2 kg på 5 dagar!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**