-
-
Hej hej.
Jag är nybörjare på denna diet/livsstil. Började i fredags och allt känns väldigt bra. Samlar recept och kunskap på nätet och har också köpt några böcker. Är det ok att haka på här hos er? Jag har massor av nybörjarfrågor. :) -
Får man inte äta bär? Jag har ätit lite frysta hallon till min turkiska yoghurt på morgonen.
-
Någon som vet nån bra app för att få bra koll på lchf-andet? Har sedan innan shape up men den funkar inte till detta.
-
Idag har jag bakat! Ett fröbröd från Katrin Zytomierskas lchf-bok samt lchf bounty som ligger och stelnar i frysen. Dessutom gjorde jag falsk potatissallad till det grillade köttet.
Mums till allt utom bounty som jag inte smakat ännu. -
Jag har ingen koll på dagintaget av kolhydrater, fett och protein. Kollar bara så det finns max 5 g på 100 g.
Har känt mig yr ett par kvällar.
Startade denna kost i fredags och vågen visade -2kg och mitt BMI har ändrats till precis på gränsen för normalvikt. Vill dock ner minst sju kg till. -
Undrar dock hur ni kan ligga på max fem gram per dygn?! Finns ju nästan kolisar i allt.
-
Ni som äter bär, jag har en fråga. Jag laddade ner en app för att ha koll på olika livsmedel och antal kolisar. När jag kollar på bär så har alla mer än 5 g / 100 g. Är det fel?
Jag har köpt Turk yoghurt som visar sig innehålla liiite mer än 5 g kolisar/100 g. Ska jag slänga eller kan jag blanda ut?
Bara jag som är småyr hela tiden? -
Ok då vet jag. Köper en annan yoghurt istället.
-
Idag har även jag gått och varit suuugen... Första jobbiga dagen faktiskt. Men idag är första ggn jag har tränat. Alltså under denna kost. Trodde jag skulle dööööö. :) Orkade bara tio ynka min på cross trainerns bergsbestigningspass. Brukar orka 20-30 min på min hemma och det dubbla på gymet.
Idag har det blivit 20 g kolisar, 120 g fett och 60 g protein.