• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Efter fem sega veckor där jag endast gått ner 700 g totalt, har jag nu gått ner ett kilo på två dygn!! Vad underbart det är när det äntligen studsar till på vågen. :)

• Såphia

Sukrin säger jag. Gillar inte alls stevia. Men ska nog testa blandningen framöver.

• Såphia

Insåg precis att jag är 300 g ifrån att bli normalviktig enligt BMI. Fem kilo ifrån min målvikt och åtta kilo ifrån min drömvikt.

• Såphia

Tack för alla receptitips i tråden!

Glädjen blev kort. Ett halv kilo upp sen igår... Mensen är på ingång om ett par dagar och brösten ömmar som vanligt så det är nog det, men lika trist varje gång... Får se om jag klarar att strunta i vågen under veckan.

• Såphia

Jag tycker det mest blir dyrt i början när man börjar äta enligt LCHF. Alla specialprodukter är hutlöst dyra, men de är i allmänhet väldigt dryga. Var iväg och köpte Sukrin + idag samt en mix lavkarbobröd och det gick tillsammans på 150:- Klart det är svindyrt!! Men jag äter så himla lite annat i jämförelse med övriga familjen. Ett bröd lär räcka ett bra tag och sukrinet lär räcka ännu längre.

Min familj äter inte som jag, men jag tycker också vi går ner i kostnader numera. Jag handlar väldigt säsongsbetonat och enligt erbjudande. Idag hade de blandfärs för 29,90:- kilot, då gäller det att bunkra. Samma med annat kött och med ostar, grädde, smör, kyckling osv.

Jag fortsätter upp och har nu gått upp 800 g på två dygn.... Fast jag vet varför så är det så himla surt. Skrikandes    

• Såphia

Jon: Jag ligger oftast under 20 g kolhydr per dygn. Har inga som helst problem att planera mitt dygn. Jag går upp 0,5 -1 kg dygnen innan jag får mens. Det var det jag syftade på. Jag äter nästan aldrig bröd, varken LCHF eller low carb. Men någon gång ibland på helgen vill jag det eftersom jag planerar att äta såhär även efter min målvikt. 1 g kolisar per skiva bröd är kanon. Om det är gott vill säga. Jag har inte haft nått avsteg från LCHF alls på tre månader så jag har fått rätt bra kläm på detta nu. Tack ändå för tipsen.

Jag 1977: Usch det är så trist när det är så segt. Inte konstigt att man blir trött på det. Din extravikt nu är väl helt säkert mest vätska. Man går inte upp 1,5 kg av en pizza. :) Vätskan kommer rinna av dig igen ska du se. På det igen bara.   

• Såphia

Vilka bra recept, tack!

Har ni alla bloggar? Jag har ingen, men läser gärna så länka gärna. :)

Vilken ljuvlig höstmorgon. Grått och regn ute. Har tänt en brasa i kaminen, slängt ihop lavkarbobrödet och det står sina sista minuterar i ugnen. Kaffe och ägg är klart. Fyraåringen ser Bolibompa i soffan så morgonen är bara min. ❤ Senare är det kalas för min mamma. Hon är fettfobiker och tänkte börja med LCHQ. Har köpt en bok om detta till henne i present och läste lite i den igårkväll. Blev nästan sur. De dissar lchf helt och hänvisar till en massa undersökningar som man inte får veta ett smack om (mer än att LCHQ är bäst).
    Finns nått för alla. Varför inte bara gilla läget?

• Såphia

Brödet var sååååå gott!!! Hiskeligt dyrt och det blev en liiiten limpa men detta kommer jag köpa då och då. Vilken helgfrukost!! Mums.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**