• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är mest förundrad över varför de val den enskilde gör gällande sin kost, startar så mycket åsikter och diskussioner. Alla experter som bara måååååste berätta allt de vet. Ingen någonsin har åsikter om pommes frites, chips, kakor och glass. Men om du äter enligt VV, pulver, LCHF osv. Då jäklar!

Jag säger enbart att jag utesluter gluten och allt socker. För att magen mår bäst så. Får då inga frågor och det är skönt. Tycker ingen har rätt att sätta sig över någon annan när det gäller detta. Varken fanatiska LCHF:are eller andra. Jag äter som jag vill och du som du vill. Jag äcklas aldrig över att någon äter korv med mos, frallor eller nån kaka till kaffet. De enda jag styr maten över är mig själv och till viss del mina barn.

• Såphia

Därför är denna tråd så härlig att ha i "bakfickan". Här kan man fråga, testa, diskutera, skratta och uppmuntra. Det ger mig mycket! Så tack för att ni finns. :)

• Såphia

Jag trodde inte jag skulle fixa att leva utan smörgåsar men det gick det med. :) Vilken vanemänniska man är.

• Såphia

Jag gjorde precis lchfvåfflor till mig och sonen. Han tyckte de var jättegoda. Jag sådär. Gör nog hellre pannkakor hädanefter.

• Såphia

Riven och stekt vitkål?

Här blir det thaikycklinggryta med kokosmjölk. Familjen får med ris och jag tror jag kör med broccoli.

Loreena: usch vad jobbigt det låter. Vet inte alls vad du kan göra. Själv gör jag nr 2 ca en gång per vecka. På tok för lite och vet inte hur jag ska få rätt på det?

• Såphia

Jag1977: Vet exakt hur det känns. Har också stått mer eller mindre still i tre veckor. Det är sååå frustrerande framförallt när man vet att man inte fuskat!

stijerna och tittii: Vilka kanonresultat! Grattis!!   

• Såphia

Är steviaketchupen nått att ha? God? Alvestaglassen? Low carb brödet? Känns som en massa fusk men det kanske det inte är?

• Såphia

Ammik: Har du gått ner 31 kg?! Wow vilken bedrift!! Grattis!!

Idag glömde jag mina frukostägg hemma... Och min lunch.. Hatar när det händer! Jag gick in på coop här i närheten av jobb och såg att de hade carbzonebrödet som jag så länge letat efter! Vilken lycka. Det blev en limpa och en skiva med smör och ost och en kopp kaffe till frukost. Vilken tur jag hade. Luchen får vi lösa sen.

Jag äter en del mejeriprodukter samt grönsaker. Ligger i ketos enligt stickorna men det går trögt med viktnedgången. Men så länge det går ner liiite så är det inte upp i alla fall.

Spökplumpen: Hur blev brödet?

Tipset att steka microbrödet lät gott. Ska nog testa det nån gång. Men det lät som mycket mindre smör än i originalreceptet?             

• Såphia

Finns också på Instagram. fialiam om någon vill kika. Jag är inte jätteaktiv och inte lchf:ig alls där. Ännu.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**