• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zvartaliljan: instämmer med ovanstående. Blanda inte ihop lågkaloridiet med lchfkost. Tror det är boven faktiskt.
    Börja om, ät dig mätt, sluta räkna kalorier HELT! Ät dock strikt enligt lchf. Tror din kropp kommer svara bra om en tid.

• Såphia

Är på konferensens första dag. Lunchen var en katastrof. Vit fisk och potatis. Salladen var isberg och inget annat. Vit fisk, nån liten msk sky och några blad isberg....

• Såphia

Jag saknar också frukt. Clementiner, kiwi, apelsiner... mmmm... Annars går det rätt bra. Saknar inte ris, potatis eller pasta alls.

Här på konferensen går det rätt bra. Har babybellostar, nötter och ölkorvar på rummet. :) Lunchen är katastrof. Minimalt med kött eller fisk och massor med potatis!
    Igår var det bankett med trerätters. Efterrätten såg dödligt god ut. Jag förhandlade med mig själv och kom fram till att ögonen var sugna men inte magen så jag avstod. Superstolt!

• Såphia

Håller med, ring vc och säg att du inte mår bättre och vill boka tid. Det är deras jobb att ta reda på varför du mår bra.

Hemma igen efter resan. -400 g sedan i måndags. Trots ett par glas vin. Mkt nöjd och jag hoppas det har vänt nu och går bättre nerför nu.

• Såphia

Sitter med en frukost MBC. Mkt godare än sist. Har bytt kokosolja till en helt smakfri. Sen gamla hamnade i soptunnan. Känns dock konstigt att inte "äta" nått.

Ny lägsta vikt idag. (Inte lägsta all time, utan senan jag började för snart tre månader sedan) För mig går vågen upp-ner-still-ner osv. Nu hopp-ner.

• Såphia

Stevia är mycket sötare än socker så jag skulle inte byta rakt av. Jag tror inte det funkar att bara byta mjöl, socker osv rakt av mot annat. Googla de sakerna du vill baka och sätt lchf före. Tex lchf chokladbollar. Då ser du på ett ungefär hur recepten ser ut.

• Såphia

Grattis häjhäj!! Vilka resultat!! Jag har lchf-at i tre mån om en vecka och har tappat strax över fem kilo. Inte lika bra och då har jag inte fuskat nått på tre mån. Jo två glas rött totalt har jag druckit. Fem kilo kvar och fortsätter min långsamma resa mot hälsan.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**