• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Känns som jag inte blir mätt idag... Ägg med majo till frulle, tacofärs med sallad och gräddfil till lunch och gratäng med färs/cf/vitkål till middag. Och ägg och ostchips till kvällsmat. Brukar vara proppmätt och bara äta två eller Max tre ggr.
    Varför? Mens om ngr dagar om det kan vara det?
    Är stolt över att inte ha vägt mig på tre dagar. :)

• Såphia

Ninis: bra! Då måste jag prova det! Låter vedervärdigt, precis som äggmjölk...

• Såphia

Åh vad jag hatar när vägen pekar uppåt. Även om det kan vara pga mensen som är på intågande... Man kämpar och är duktig, så går vikten upp.....

• Såphia

Provade göra en MBC nu. Tips från coachen: använd inte vanlig mixer. MBC överallt då locket flög iväg av värmen...

• Såphia

MBC var ingen hit enligt mig. Jag tvingade i mig ca 1,5 dl och slängde resten. Vedervärdigt. Testar nog äggmjölken till helgen och ser om det är bättre.

I övrigt håller jag med om att pannacotta är en höjdare. Min favorit är limepannacotta eller saffranspannacotta. Yummie!!   

• Såphia

Jag är sugen på ALLT idag. Gah så jobbigt! Blir några lchf snickers och ölkorv tror jag. SKA inte trilla dit! Låt mensen komma och försvinna så jag slipper dessa helvetesdagar...

• Såphia

Upp 0,4 denna veckan... Hoppas verkligen det vänder snart. Enligt kalendern ska jag få mens om två dagar. Hur är det för er andra? Om ni går upp kring mens, gör ni det innan, under eller efter? Man tappar ju hoppet.

• Såphia

Älskar också kokos i alla former. Tom min bodylotion luktar kokos.

Idag blir det lax i ugn med fetaost och rättikagratäng. Första ggn jag gör nått med rättika. Hoppas det blir bra. Var skeptisk först eftersom rättika är en rotfrukt.

• Såphia

Jag köpte ett Wii för någon vecka sedan och tränade nu med min balansbräda. Trettio minuter och jag är jättetrött.

• Såphia

Jag gillar Sture osten. Brukar ligga vid hushållsostarna men smakar mer utan att bli för stark.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**