• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Memma: bra jobbat! Jag håller på att fylla i min receptbok med alla bra recept.

Har hittat en ny favorit! Nettos egna turkiska yoghurt (3,5 g kolisar/100g) och en skvätt grädde, rör slät med en knivsudd vaniljpulver och sukrin + och en näve hallon. Detta var supergott!! nästan som en desert! nu blev det en sen lunch.

• Såphia

Lugnt härinne idag. :) Nu har jag förberett mozzarellabiffar med gräddig sås. Någon la ut receptet här för ett tag sedan och vi har ätit denna rätt flera gånger. Hela familjen älskar denna rätt! Godaste såsen jag ätit nästa. :)

Trevlig söndag! Vägdag imorgon. Mens på intåg och tre nya konferensdagar på hotell väntar i veckan. Börjar vänja mig nu.

• Såphia

Vad avis jag blir på er kanonviktnedgång! Själv har jag gått ner ynka sex kilo på tre månader helt utan fusk....

• Såphia

Jag dricker också pepsi max då och då. Mest vatten och kaffe men då och då dricker jag pepsi max. Tycker Celsius är sådär faktiskt... Saft med stevia är helt meningslös.

Nu har jag världens chokladsug. Roffat två bitar snickers ur frysen. Skitmens att ställa till det med suget...

Trevlig helg ni alla.

• Såphia

Jag drack några glas rödvin igår och vips upp 300 g idag men det var det värt! Har druckit två glas sen juli förutom igår.

• Såphia

Provade precis plättar gjorda på sojamjöl. Receptet har jag hittat på nån lchf sajt. De blev väl ganska ok men hade en konstig lukt och även bismak. Jag gissar att det var sojamjölet.

• Såphia

Millifjor: finns turkisk yoghurt som ligger runt 3g/100g eller ta rysk yoghurt som också brukar ligga en bra bit under 5 g. Tips bara från en som också brukar äta yoghurt.

• Såphia

Idag visar vågen att jag tillhör de normalviktigas skara enligt BMI definitionen! Lycka!! (Även om jag inte nått mitt mål) BMI på 24,8 är väl inget att jubla över men en milstolpe och ett fint delmål på väg ner.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**