• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-03-17 16:29:36 följande:
    Suveränt Yena!!! Jag blir i alla fall superpeppad!

Själv tycker jag också att min "muffinmage" har blivit LITE mindre tydlig och att jag känner mig definitivt mindre svullen och "lös" i kroppen...

RUMPAN måste jag ha kvar, den behöver jag när jag dansar street och funk och afro!!!

K
    Tack! :D
    Rumpa ska man ha!! ;)
    Linda1976 skrev 2011-03-17 16:33:08 följande:
    Modigt att lägga ut bilder, men viktigt! Det är så riktiga människor ser ut. Jag menar, vem fan är Kissie? Kram på dig för dagens modigaste blogginlägg!
    Men tack Linda!!
    Framifrån vågar jag itne riktigt visa än även om det blivit enorm skillnad där också, men det sitter fortfarande en del på höfterna och låren :P
    Tänkte mest lägga ut såna bilder eftersom jag själv letat efter såna bilder i början och inte hittat några ordentliga på kroppen, jag menar, kläder kan dölja en del o så ^^ så hoppas mest det kan hjälpa nån att få motivation! Bloggen läses ändå mest av såna som vill gå ner i vikt och då tycker inte jag som lyckats tappa 15kg har något att skämmas för! :)
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-17 16:40:59 följande:
    Vart har du tänkt att hitta dessa 20 kilo? Jag tycker du ser perfekt ut! Men jag vet, det är din kropp och du ska vara nöjd!
    Mmmm ... fast det är snart 1 år sen bebis ploppade ut. Magen är fortfarande dallrig och lös. Maken tjatar om träning, jag låtsas inte lyssna
    Linda1976 skrev 2011-03-17 16:32:14 följande:
    Helt ok, bortsett från att det är en särskrivning i namnet. Det kryper i min kropp, jag mår dåligt, gråter, skakar  
    Jag som brukar hitta särskrivningar och störa mig på det Hoppsan svenskaläraren missade det .... *skäms*
    Tro det eller ej men jag väger 91kg på efter-bilden :P
    Ska ner till iaf 71 sen får vi se vad jag tycker :P
    Sen har jag en del på höfter och lår som inte syns på bilden, ville mest visa magen som minskade först :P
    Haha träning är viktigt ju! :D bygger musklerna och gör kroppen fastare! :)
  • yena89
    Mandel skrev 2011-03-17 16:43:20 följande:
    Nu har jag tittat på bilderna och vart sjutton sitter de 20kg du ska ta bort!?!
    Vad kommer du att få för bmi om du går ned 20kg till?
    Jag är visserligen dålig på att bedömma folks vikt och speciellt när man inte har någon bredvid så man får något att jämföra med.
    Jag tycker dock att det ser ut som att 10kg borde räcka gott och väl!
    Jag väger 91kg på efter-bilden :) Vill ner till 70 så ;)
    Är 175 lång och har stor benstomme men det äår ju bara 2-3kg extra så :P
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-03-17 17:00:50 följande:
    Jag är också 175 lång, vill helst ner till 68, men det kanske är för lite... Jag ser ut ungefär som du, men vet ej vad jag väger... Jag har vågfobi.
    Haha jag är tvärtom, jag väger mig varje dag morgon och kväll xD MÅSTE sluta med det, för jag vet att det under veckan kan pendla upp och ner :P
  • yena89
    MrsMurphy skrev 2011-03-17 17:15:26 följande:
    Yena: Jag tror vi har samma glasögon, ungefär samma format i läng och vikt. Jag är dock blond.
    Haha whohoo min Barbie-tvilling :D
  • yena89
    MrsMurphy skrev 2011-03-17 17:40:30 följande:

Hajjade lite till just pga glasögonen. Sen såg jag detta med längd/vikt, hoppsan hoppsan. Någonting som jag alltid egentligen känt är att vikt över 90 är katastrof. Men samtidigt så har jag väl aldrig upplevt mig som en tjockis i den bemärkelsen. Även läkare/bm har valt att bortse från vikt/bmi eftersom det egentligen inte synts på kroppen på det viset. Nu när jag såg dig så var det kul, du är slankare, men just detta med 90-kilos är humor. Inte sjutton är det så överdrivet fett. Du ser bra ut tjejen!  
    Ne känner samma sak :P Jag ser ju inte ut som en som väger 90kg :P Tycker inte jag iaf :P
    Vill ju somsagt ner till 70 men helst 69 bara för det ser bättre ut haha. Fast, även om vågen säger 70 kommer jag ljuga mig 1kg lättare ;)
    Tack ska du ha, nu har inte jag sett dig men du e säkert fin du med :D
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-03-17 17:50:39 följande:
    Så höll jag på när jag CK:ade. Jag blev sinnessjuk nästan, på riktigt! Nä, jag håller mig ifrån vågen och kommer istället på mig själv med att ta på mig tajta klänningar i storlek M. Det gjorde jag inte för 2 månader sen
    Haha första månaderna kunde jag inte väga mig men sen hos mormor såg jag att jag hade gått ner 10kg ;) Ska försöka bara väga mig en gång i veckan nu :P Ska ändå börja fakir på måndag då måste det ju hända nåt :P
    Visst e det kul att kunna få plats i mindre kläder x) Jag har köpt målbyxor i stlk 40 :P Hoppas jag kommer i dom till sommaren :P
    MrsMurphy skrev 2011-03-17 18:11:28 följande:
    Jag har med graviditetshäng som skvalpar så jag är inte i samma form. Jag har ju 72 som målvikt eftersom min kropp alltid ballar ur när jag kommer under 70 så att jag stormar upp en massa kilo. Önskar att jag gett upp vid den vikten de 100 gångerna man hållt på med galna dieter och kurer. 

Men allvarligt, som sagt så har jag alltid upplevt att jag inte ser så där jättetjockis ut och jag tycker inte att du gör det! Skönt att få det bekräftat utifrån en annan individ... Jag har alltid trott att jag haft en form av glasögon som gjort att kilon dragits av för jag och vågen har inte varit överens på den biten. Tungan ute 
    Aaa jag kommer ihåg när jag vägde 75 och tyckte jag var jätte tjock iofs :/ Som minst vägde jag 55 under den tiden jag bodde i sthlm, då hade jag dock en anorexia-period :P Till o med då tyckte jag att jag var tjock x)

Det har jag heller aldrig tyckt, men lite kul e det dock för när jag tittar på gamla bilder tycker jag faktiskt att jag är tjock där :P framförallt dom där jag vägde som mest, 110kg :P
  • yena89
    sniwa skrev 2011-03-18 10:22:53 följande:
    Jag är från Skellefteå, flyttade därifrån -87 och bor numera i Motala...
    Hälsar på i staaan ibland då jag har föräldrar och syster där...
    Hehe ett gammalt ragg bor där så där har jag varit :D Dom har "LCHF-glassen" där ;) den med 0,5g carbs såvida du itne vet det än :D
  • yena89

Igår gjorde jag nåt som jag verkligen inte trodde skulle smaka gott men det var sjuuukt gott!
    Gjorde en omlett och så hade jag på stekt vitkål(som jag stekte med starka kryddor och lite curry, alltså verkligen steka inte bara så den blir mjuk) Och sen hade jag på kyckling (också den stekt med nån stark krydda) och sen på med vitlöksdressing (med såna salladskryddor, cf och massa vitlkök) och sen lite tomat, feta och rödlök och avokade på!! Låter ingen gott att blanda stekt vitkål med dressing men det är riktigt gott. Jag har ju konstig smak iofs :P
    Nu blev jag sugen på det så nu dansar jag in i köket och gör om det ^^

• yena89
    Kaya skrev 2011-03-18 12:26:38 följande:
    Men jag undrar, var det inte nåt recept nyss på någon typ av LCHF-tortilla/wraps? Det skulle jag gärna vilja ha, för hur smidigt vore inte det att kunna ha till tacomiddagar och utflykter och jobbluncher!? Nån som har koll på det receptet?

Oopsie i all ära men inte skulle jag våga rulla in något särskilt geggigt i en sån fluff-puff!

K
    hmm när jag äter tacos använder jag stora salladsblad som bröd. Annars använder jag omlett eller pannkakor men nått riktigt tortillabröd-susbtitut har jag inte hört talas om :o
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**