• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu testade jag att göra äggmjölk. Blandade äggula med kokosoljan och hade på kokande vatten. sen lite sötningsmedel och kakao, det var rätt gott! smakade som varm choklad med kokos :D till o med min kompis tyckte om det och tog en kopp ^^

• yena89
    MrsQuitaz skrev 2011-03-12 10:51:34 följande:

Jag har en fråga ang ketos som jag hoppas att någon här inne kan svara på. Jag har ännu inte, efter 5 veckor, kännt at något annorlunda smak/stank i munnen och undrar om jag då kanske inte hamnat i ketos. Borde jag gå ner till 10gkh om dagen för att se om något förändras?

Jag har inte känt av några somhelst "ketos-symptom", varken bismak eller dålig andedräkt eller att man är lite ofräsch. Ändå har jag gått ner i vikt så.
    Tror inte man behöver känna dom symptomen bara för man är i ketos.
    Tror jag x)
  • yena89
    Probably the best in the skrev 2011-03-12 11:28:51 följande:
    Undrar om hon har RÄTT att säga så?
    Ne det har hon nog inte och det var ju väldigt oprofessionellt av henne.
    Hon kanske blandade ihop ketos och ketoacitos som väldigt många gör ;)
  • yena89
    mills skrev 2011-03-12 13:03:34 följande:
    Kan man ens få ketoacidos om man inte har diabetes? Och om hon verkligen TRODDE att någon ville ha det så förstår man ju att hon blev upprörd Har åkt på det några gånger dock i ganska lindrig variant så jag har lyckats ta mig ur det själv men jag tror helt ärligt att jag ska dö varje gång  
    Hahah nje jag tror inte man kan det :P
    Det är ju så många som tror sig veta och predikar om hur farligt det är men jag skrattar bara x) Så ja, hon blandade nog ihop dom två :P

Jag har som tur är inte diabetes, var dock nära att få det men sen jag började med LCHF ligger jag inte i riskzonen längre, det har läkarna INGEN förklaring för och dom tycker fortfarande jag borde byta tillbaka till kolhydratsrik kost haha. Idioter....
  • yena89
    Grålle skrev 2011-03-12 11:47:16 följande:
    Har gjort Bounty idag. Såå gott! Smakar som på riktigt . Snålade med chokladen och gjorde flera små så det blev bara 0,7 g kolisar/bit.
    Visst är det gott! Mycket godare än vanlig bounty också, när man skippar allt konstigt i.
    Tur dom är så mättande annars skulle jag kunna äta upp alla på en gång men efter 3-4 stycken så säger magen ifrån :P
  • yena89
    LinneaEleonora skrev 2011-03-12 14:18:46 följande:
    Hur är det med bönor enligt LCHF? Vita och bruna bönor tänker jag på då :)
    Ajabaja!
    Kolhydrater i massor :) eller aa, mellan 15-25g /100g beroende på om det är burk eller torkat och så.
  • yena89

Nu är jag ledsen :( För glassen finns inte att köpa här i Sundsvall :( Däremot finns den i Eksjö (småland) där familjen bor så jag får väl nöja mig med att få lite glass där på sommaren haha :D
    Undra om man kan maila dom och be dom sälja det här.
    Fläsksvålarna har jag hittils bara hittat på CityGross.

• yena89
    Nikhita skrev 2011-03-13 11:55:21 följande:
    Grattis till er som gått ner i vikt. Bra jobbat.

Jag skulle vilja börja räkna på hur mkt kolhydrater jag får i mig eftersom det går så segt neråt,
    men var inne på minmat.se och där fanns inte ens grädde eller kvarg med i listan?
    Man kan lägga till egna saker också :) jag har tex lagt till just grädde och typ bernaise-såser :)
  • yena89

Iiih jag såg att glassen finns i Täby, Stockholm, med :D och där bror morbror, nu måste jag hälsa på honom ju! Dom har alltid massa glass hemma som jag ju inte kan äta längre. och lagar allt med lättprodukter och barnen får margarin och sånt så dom får alltid köpa lite extra saker som grädde och smör när jag kommer, tur man har en snäll familj :)

• yena89
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 12:51:17 följande:
    Trist:( Jag fick åka 6 mil för den haha, fast skulle ju dit oavsett men passade somsagt p åatt handla hem 4 stycken.

Fläsksvålar hittade jag på willys:)
    Ja, men skickade ett mail till dom och frågade om dom kunde tänka sig att sälja i sundsvall också. Vart förvånad att det inte fanns här.

Fläsksvålar är jätte goda men hittade inga på Maxi, finns npg bara på CityGross här och vi tog fel buss så får klara mig utan dom idag haha.
    Det känns ju så fruktansvärt underbart att kunna trycka i sig såna utan att behöva ha dåligt samvete :P

Imorse blev det bakis-frukost. En kopp stark kaffe med grädde och en stor klick koksfett. Nu efter 5 timmar börjar man dock känna av hungern lite. Får fösöka att inte falla för kolhydrats-fällan. Känns som att en bakis-hjärna verkligen skriker efter kolhydrater.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**