• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

mills skrev 2011-03-19 09:58:16 följande:
    Men vad konstigt egentligen att hon blev så förvånad och tog för givet att det handlade om "viktdiet" ....du kunde ju ha haft diabetes bara och då är det ju inte konstigt att man väljer bort sockret.
    Nja med tanke på att diabetiker rekommenderas fettsnålt men socker kan man i princip äta sålänge man bara tar sitt insulin ;P idioter...dom som gör råden alltså.
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-19 10:42:09 följande:
    Mmmm ... jag kände det Efter första barnet fick jag förskjutning i bäckenet och det har "klonkat" i min högra höft sen dess. När jag skulle göra benrullningen igår klonkade det rejält! Det låter helt sjukt! Inget ont men det låter obehagligt. Ingen träningsvärk idag, magen känns svagt, svagt men det är positivt för då drar jag in magen och använder magmusklerna per automatik. Ska köra ett pass nu innan jag skakar liv i bebis tänkte jag Jag har ätit lchf sen 2009 med lite avsteg under graviditet.
    Men vad bra att du testade :D Haha ibland kan det låta så på mig med just vid dom benövningarna :P
    Magen drar jag också alltid in av vana.
    Ja men då borde ju din kropp vara ganska van :) Jag har inte heller träningsvärk! :o Brukar alltid få det :/

Nu ska jag bara köra två små pass (den för rumpan och så den nya) Som lite "morgon"-träning och sen ska jag handla in inför fakir-veckan :D
  • yena89

Är det nån som vet om det är ok med c-vitamin brustabletter? Tänkte ju fakira nästa vecka och är rädd att jag inte får i mig nå c-vitamin för det finns inte i ägg :/

• yena89
    P28 skrev 2011-03-19 13:16:39 följande:
    Jag vet inte hur det är med brustabletter - vad står det att det är i dem? Inget dextros eller liknande?

Tar ni andra några kosttillskott? Jag tar en multivitamin, fiskolja och D3-vitamin.
    Vet inte vad det är i dom. Menar såna billiga från ICA nu typ. Annars finns nåt sockerfritt på apoteket som jag har för mig jag läst är godkänt.
    tiiitti skrev 2011-03-19 13:18:10 följande:
    Vad ska du äta när du kör fakir?
    Tänkte mest basera kosten på kött, ägg och beasås :/
    Typ:
    Frukost: två ägg och kaffe med kokosfett eller äggmjölk
    Lunch: Köttbit med två ägg och beasås
    Middag: samma som lunch

Sjukt enformigt men vet inte vad man annars ska kunna äta?
  • yena89
    ZettanA skrev 2011-03-19 14:15:46 följande:
    Hjälp! Snart en vecka har jag å sambon kört lchf.. Å jag mår så jäkla illa konstant! Kånns som om jag ska kräkas när som helst. Sambon mår toppen å är jätte taggad medans jag håller på å ge upp BLÄ!! Så fort jag. Tar en tugga så mår jag apilla! Kommer de gå över eller gör jag nå fel?
    Det brukar gå över ja. Gillar du maten annars då? Eller gillar du inte ens fet mat?
    Men ge det lite tid. Kroppen behöver några veckor för att ställa om sig :)
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-19 14:58:34 följande:

Får jag träningsvärk är det mest för att musklerna inte användts Jag körde benövningarna men shit alltså vad det bränner! Men det är gött! Jag ska kolla om det finns någon cd så jag kan köra på tv:n istället för att ligga och glo på datorn Sen måste jag möblera om (putta undan vardagsrumsbordet) så jag får lite space Känner mig inte ett dugg trött efteråt, det känns bara skönt i kroppen.

Jag vet bara att jag alltid haft träningsvärk innan,.vet inte vrf :P
    Mmmhh framförallt sista halvan, där man kombinerar att öppna benen och sträcka ut benet, jag fick tårar i ögonen imorse för det sved och var så tufft xD Men sen efteråt känns det ju jätte skönt och man är så stolt att man klarade det :P Tidigare tyckte jag det var jätte jobbigt att träna varje dag men nu känns det som att det inte är några somhelst problem att köra varje dag, ena dagen mer och andra dagen mindre och vila söndag ;) Fast nu vill jag hitta nåt till armarna med, känner inte jag använder dom så mkt :P
  • yena89
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-19 15:13:03 följande:
    www.alltomlchf.se/halsa/vitaminer

Brustabletter innehåller ju sötningsmedel.. Kanske inte så bra om man fakirar, men jag vet inte helt säkert.
    Tack :D

Men allså, då skulle jag ju få i mig tillräcklig c-vitamin av bara 25g paprika och det blir ju typ 1g kolhydrat :/ Kan det stämma? Eller hur mkt c-vitamin behövs egentligen?
  • yena89
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-19 15:48:56 följande:
    Har inte full koll på kh-innehållet, men rek. dagligt intag av C-vitamin är väl 60 mg, sen vet jag inte om det är korrekt egentligen (det ändras ju hela tiden) men är det så så borde 25 g vara tillräckligt. Du ska ju inte köra fakir resten av livet och i fortsättningen äter du väl broccoli, blomkål och annat som faktiskt innehåller c-vitamin?
    Heheh ja tänker köra max en månad nu :P för att komma över platån, vill äntligen komma under 90kg ^^
    Tack för infon^^
  • yena89
    ZettanA skrev 2011-03-19 17:51:23 följande:
    Skönt att det ska gå över i alla fall   Jo men visst gillar jag väl maten.. men just nu är jag abra så less på fett! Gillar mera friskmat eller i alal fall en mera varierad kost. Gör detta för att få ner gubben i vikt
    Kaya skrev 2011-03-19 15:11:14 följande:
    Zettan - det var hemskt mycket illamående för mig också i 5-6 dagar, usch, det var nästan så man var färdig att ge upp ibland och låta kroppen "slippa" allt fett och få lite lättsmälta carbs istället eftersom den TYDLIGEN trodde att det var det den ville ha och behövde!

Sen släppte det och nu är jag inte ett dugg illamående. Jag har fått tillbaka en mer lagom typ av aptit än jag hade förut, allting smakar bara så himla gott och jag mår jättebra! Så håll ut!

Lunch på jobbet (ja visst är det SYND om mig, jobbar som en tok hela helgen ) blev 8 st LCHF-plättar med ost och avocado samt en halv rå zucchini = GOTT! Te med grädde efter och jag mår som en prinsessa... förutom att jag måste fortsätta JOOOOBBBBBAAAA järnet till sent ikväll... *tar nya tag*

K
    Tack!! Bra å veta att det inte bara är jag som är på bristningsgränsen i detta läget ,speciellt efterso du lyckades ta dig igenom det.
    Lägg till massa grönsaker (ovanjord) så blir det genast fräschare :) Jag har sallad till ganska ofta för att göra det mindre "tungt" :)

Nu har man iaf handalt till fakirveckan. 2 stora paket kotlett utan ben, stort paket ägg och sen 3 stycken 500ml Lomanders Bea-sås ^^ och så lite ölkorv och baby-bell eller vad de heter :P
  • yena89
    Jennie2010 skrev 2011-03-19 22:53:41 följande:
    hello!

Tänkte starta om mitt nya sunda liv med sambon.
    Det innebär att storhandla mat då jag har mängder med pasta hemma och att läsa på mer ingående om dieten....men jag tänkte någon snäll kunde bara ge mig lite hjälp på vägen?
    Får man äta hur mycket kött, ägg mm eller väger ni det ni äter? För jag kan värkligen vräka i mig
    Har förstått att grönsaker ovanjord är okey...men lök och vitlök?
    Standardmjölk eller gammeldagsmjölk?
    Mineralvatten?
    Bönor?
    Man ska äta ca 2g protein per kg kroppsvikt. Så tex 160g protein kan bestå av typ 700g av kött, fisk, fågel, ägg och annan protein källa, fast nu vet jag itne riktigt om jag räknade rätt men nåt sånt där :P
    lök är ok sålänge du inte använder för stora mängder, samma med vitlök, två klyftor väger inte mkt liksom.
    helst ingen mjölk, och absolut inte som dricka. Men ska du ha mjölk ska det vara röd eller gammaldags och då bara väldigt lite. ta hellre grädde.
    mineralvatten är ok,
    bönor är inte ok egentligen, iaf inte i stora mängder, men anna hallén har skrivit nåt om att om man inte är jätte strikt kan man äta bönor tror jag :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**