jeng skrev 2011-03-10 18:28:52 följande:
Oj, jag hade tänkt svara mer, men ser att ni kommer in på ett av mina favoritämnen - GBP oberationer!!! Jag tycker det är helt sjukt hur illa en person får lov att äta, och ändå få lov till en operation! Jag har flera personer i min närhet som sköter sig så förbannat dåligt. Som tycker det är att ge bantningskuren ett ärligt försök att bara ta 4 glas cola istället för 5 på kvällen tex... I början var jag arg. Men nu är jag rätt så likgiltig. Dom har riskerat sitt liv, och inte lärt sig ett jävla jota på vägen! Man kan fortfarande äta ihjäl sig och vara precis hur ohälsosam som helst även fast man har gjort en GBP. Så nu tycker jag synd om puckona istället... Sorry, jag blir lite hård på det här ämnet, men jag är faktiskt så himla less på vilka vägar världen är på väg mot! Och hur dum man får lov att vara!
Då antar jag att du som jag kommer sitta fastklistrad vid tv'n ikväll :D
Håller med dig. Att successivt avvänja dåliga vanor är bra och chansen att lyckas är stor. Men om man istället för 5 burkar cola dricker 3 och tror det är "ok" nu så är det ju sorligt.
Man får göra vad man kan, men vill folk inte hjälpa sig själva då ska man itne slösa tid på dom.
Har en vän som vill gå ner. VÄljer mellan GI och LCHF. Hon har velat fram o tillbaka sen jag började med LCHF för lite mer än 6 mån sen. Jag har hunnit gå ner 15kg. Hon 3, och då är det för hon var sjuk nu en vecka. Hemma hos mig åt hon pyttipanna med massa majonäs på, för hon älskar majonär, framförallt med ägg. Och jag har tjatat så länge nu orkar jag inte. Hon måste välja mellan kolhydrater och fett. men hon fortsätter att kombinera båda. Samt att hon dricker typ 1L cola varje dag, minst.
Nu är hon också intresserad av en GBP, men där jävlar, läkarna ska inte få henne!!