Nikhita skrev 2011-03-23 17:52:55 följande:
Ok, så även om jag har i rätt mkt grädde så är det bättre än mjölken?
Har så svårt o få in det i mitt huvud.
Nu ska jag rota runt i köket o se vad jag ska äta för gott idag

Ja grädde e bättre :D mera fett ju! :P så använder du typ 1dl mjölk i kaffet är det bättre att byta ut den mot 1dl grädde :P
P3E skrev 2011-03-23 17:54:41 följande:
Ahh, du menar så...

Men man får väl hoppas att de vet hur man näringsdeklarerar. Hade du testat den? Är den god? Har en väninna som pluggar på en ort där den finns, kanske värt att be henne handla med? Får skicka med en kylväska

Haha ja det står ju ändå kolhydrater så det borde ju vara det :P Känns bara för bra för att vara sant :P
Ne jag har inte testat den, den säljs inte här :( Men den säljs i Täby, Stockholm, coh dit ska jag i helgen och vara barnvakt hos morbror så moster lovade vi skulle åka och köpa den :P Dom får ju ändå åka och inhandla smör och beasås åt mig för hos dem finns bara margarin och halv- och helfabrikat :P
jeng skrev 2011-03-23 18:01:56 följande:
Nä, kolhydrater på förpackningar nuförtiden är sockerarter. fibrer och annat som kroppen inte kan ta upp ska inte redovisas.
OM det ändå redovisas, så står det som du säger "kolhydrater 5 gr, varav sockerarter 3 gram" tex.
Men vad dåligt :/ För det är ju mkt mindre sockerarter än kolhydrater :/ Men om det nu står tex 4g kolhydrater och då menas sockerarter...kan vi strunta i dom andra kolhydraterna då för dom inte tas upp? Ne vad krångligt, fattar du hur jag tänker? :P