**Den stora feta LCHF-tråden**
jeng skrev 2011-03-14 13:53:59 följande:
Skaldemans fakirbiffar 
Det är som sagt rätt mycket som går bort. Jag tvivlar på att de flesta som kör fakir faktiskt nollar!
Ägg finns massa olika näringsvärden för. Jag kör på SLV och då är det 0.4 per 100 gram, dvs typ 0.5 för 2 ägg. det skulle jag nog godkänna inom fakir, även om jag själv inte kan med ägg just nu!
UFO verkar vara ett rätt så nytt begrepp som nån kom på som nåt mellanting. Dvs en nästanfakir där man utesluter alla uppenbara kolhydratkällor, utan att utesluta spår av kolhydrater (dvs tex kött och ägg och feta såser). där kan jag tänka mig att man kan hamna utan större ansträngning, frågan är ju - vill jag verkligen välja bort min chokladruta och mitt vinglas för all framtid? Näe tack...

Oj ok, för på förpackningen står det 1,5g/100g och då går det ju inte för jag lär ju lätt äta 6 ågg om dagen vilket isf ger 4,5g bara det.
Men då kör jag väl som du gör på SLV ;D
Har visserligen tappat 4kg sen jag började räkna men nu står det stilla igen och jag vill så gärna hamna under 90kg nu i mars!!
Tänker lite på kött när man äter fakir, det blir väl en del. Är det inte dåligt med allt protein? Och nu tänker jag inte på miljön eftersom jag kompenserar med en massa annat och man förmodligen bara fakriar i 3-4 veckor.