• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

anab skrev 2011-03-19 23:35:58 följande:

Hej på er!

Jag har läst i tråden ett tag nu och behöver lite tips från er experter. Ska iväg till Polen i 5 dagar och behöver ha med mig matsäck för 24 timmar, så vad kan jag ta med mig? Jag är jättenervös inför detta för jag kommer inte på något som är ok enligt LCHF och som inte förstörs utan kyl. Det enda jag kom på var nötter, men pga en medresande som är allergisk funkar det inte tyvärr.

hmmm, ölkorv? :/ kanske :/ om man får ha med sånt.
  • yena89

Den där glassen ja...jag borjar få svårt att tro att den bara har 0,5g kolhydrater...räknar dom bara sockerarterna? Eller använder dom nån super-grädde? För igår tittade jag på laktosfria produkter och dom innehåller lika mkt kolhydrater som vanliga mejerier.
    Totala antalet kolhydrater kan bara inte bli 0,5g...det är för bra för att vara sant! :o

Igår inhandlades det 2 stora paket, typ nästan 3kg/paket, kotletter (har inte råd med annat kött :(), stort paket ägg (kommer sakna mina extragula ägg, och så 1,5 liter lallerstedts bea-sås xD 500kr gick hela skiten på :P Dom hade dock slut på fläsksvålar men ska dit igen idag och kolla ^^

• yena89
    nickefiki skrev 2011-03-20 10:26:16 följande:

Det finns vissa indikationer att man inte alls behöver c-vitamin när man äter noll kolhydrater. Det behovet uppstår bara när man äter kolhydrater. När jag nollade den där månaden med Forsenbergs satsning åt jag inget c-vitamin, och det funkade.

Angående dig som ska fakira och vill veta hur du ska få i dig c-vitaminer!

Men tack :D jag läste på kostdoktorn att behovet av c-vitamin vart betydlig mindre om man äter LCHF ja, jag ska ju bara köra det 3-4 veckor så tror inte jag dör om jag nu får i mig för lite vitaminer (billliga ägg, vet inte vilket kvantitet det är på vitaminerna där) under den tiden :P
  • yena89
    Ziggystardust skrev 2011-03-20 08:56:22 följande:
    Mjölk innehåller 5 g kolhydrater per 100g (ca 1 dl), ett glas kan lätt bli 2 dl och mer och vips har man druckit halva dagsintaget av kolhydrater om man vill hålla sig under 20 g per dag.
    Precis så hade jag svarat^^
    Samt att det knappt är nåt fett i mjölk, så kolhydraterna där är rätt onödiga. 1dl grädde i kaffet är bättre än 1dl mjölk, mera fett och mindre kolhydrater :)
  • yena89

Herre förlåt mig ty jag har syndat :(
    Skulle till citygross och köpa fläsksvålar och fick veta att dom inte längre får in dom. Så gick vi till Lidl och där fanns det inte heller. Då blev jag jätte ledsen plus att jag imorse hade +3kg på vågen trots att jag legat under 10g dom senaste dagarna :( Så jag vart deppig och vi köpte chips, mini-pizzor, kex och choklasfyllda croissants eller hurfan dom jävlarna stavas :(

Nu kom jag iofs på att mensen är på ingång och det förmodligen är drf jag gick upp men endå :/ Det blir ju fakir denna vecka men ska dra ner lite på fettet imorrn så hoppas jag att jag inte går upp nåt mer.

Och till helgen ska jag vara barnvakt hos morbror och där äts det fettsnålt och snabba kolhydrater. Dom vet om hur jag äter och försöker anpassa maten till mig men det brukar mest bli ägg där för mig endå. Bara jag slipper steka i margarin denna gång.

Nej usch. ingen bra dag idag >.< Så nu ska jag nörda mig och spela data-spel och äta chips >.<

• yena89
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-21 22:55:07 följande:
    jag hade en synddag inplanerad med godis och pizza, usch mår så sjukt dåligt, sprungit på toaletten hela dagen och känner mig bakfull. BLÄ, men nu vet man ju de iaf=)
    Jaaa jag har massa ont i magen nu :( Mini-pizzorna var godast iaf. Allt annat tyckte jag inte ens om :( Ne nu blire ingen mer fusk.
    Min kompis ska börja LCHF 1a april så jag måste ju föregå som gott exempel ;) Men vi ska iaf käka kinamat nångång i slutet av april och ha en vinkväll efter, det har vi planerat länge så^^
  • yena89
    Teskedsmamman skrev 2011-03-22 00:28:54 följande:
    På det igen! Att falla av tåget är bara mänskligt och man är inte misslyckad för det, tryck nu i dig så du är färdig att kräkas och så är det en ny dag imorgon

Jag råkade trilla över en bit av makens nybakade sockerkaka idag, och blev stolt över att det bara blev en bit!
    Haha jag har kakor, chips och kompisens cola kvar. kakorna är söta och jag gillar itne sött egentligen så antingen vågar jag spara dom elelr så slängs dom. Ätit en chips-påse själv. kompisens chips gillar jag itne så dom slängs. Och hennes cola vart en vanlig cola och den gillas inte heller så den hälls ut :P

Ne nästa gång jag fuskar blir det bra fusk. inte "tryck i dig så mkt kolhydrater tills du kräks" utan det får mera bli "tänk inte på vad du äter, njut bara" :P och nu njöt jag verkligen inte, jag har fan magkramper allså Gråter

Nä, imorrn blire nya tag! det blir bara kött och ägg denna vecka så!
  • yena89
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-22 02:20:46 följande:
    jag trycker i mig så jag spricker och aldrig vill se dessa onyttigheter igen=)
    Haha mjo tills det gått nån vecka och då kan man tänka sig att äta onyttigheter igen x)
    MrsMurphy skrev 2011-03-22 06:15:59 följande:
    Yena och Helene: Vilken kraschlandningsvecka det blev för vår del! Men nu hoppar vi på tåget igen och rockar järnet! Vassen hägrar!
    Hahahaha ja upp o hoppa! Jag vet inte vrf jag blev så ledsen egentligen, jag vet ju att jag går upp upp till 5 kg vid mensen x) Ne, April börjar vi kolla på vågen igen. Men fan det är bara 3 månader kvar till sommaren och 5 till Turkiet >.< Måste komma ner till 75 till dess iaf, minus 15kg asså, eller aa 20 om man räknar på vikten nu :(. Det får bli massa träning och fakir!!

Stoppade i mig en kaka nu, vet inte vrf, nu ska dom SLÄNGAS för jag klarade tydligen inte av att spara dom!!! och colan ska hällas ut!!  Förbannade sockerjävel x)
  • yena89
    Asereht skrev 2011-03-22 10:20:51 följande:
    Visst var det du som också bor i nypan? Det finns på Coop (lykka) och på Willys (MrChipps). De på willys är godas tycker jag.
    Nee jag bor i Sundsvall :P och där hade dom det på CityGross men inte längre :( Har varit på dom flesta stora ställerna. Men ska testa lilla Coop nere vid vägen och se om dom har fläsksvålar :P
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-22 11:46:20 följande:
    Jag har 7 kg jag vill ner men jag försöker att inte stirra mig blind på siffran, att jag MÅSTE gå ner eller ett jag vill gå ner till ett visst datum. Då funkar inet jag och kroppen blir trotsig och beter sig som ett barn. Typ: "jag får inte men det skiter jag i och gör ändå". Eller kroppen, hjärnan är det som trotsar. Sonen har börjat käka Pågenlimpa. Han åt inte upp igår. Gissa vem som åt upp plus en skiva till? Helvete vad jag mådde illa! Ett tag funderade jag på att stoppa fingrarna i halsen för att få upp skiten men jag hatar att kräkas så det är verkligen inget alternativ Jag fick lägga mig med en illamående mage. Nu måste jag fanken behärska mig!
    Haha jag mår jätte illa nu x) vet inte om jag kommer vilja äta nåt. isf blir det bara protein idag. Inte så bra och äta massa fett dagen efter man svullat i kolhydrater tror jag :P

Jo jag blir lite av ett barn. Jag SKA gå ner si och så många kg. Egentligen vet jag ju att jag skiter i hur mkt jag väger bara jag är nöjd med kroppen :P men jag hoppas få lite fastare kropp med träningen iaf och när snön är borta ska jag börja springa lite tänkte jag så fakir/UFO och träning borde ge bra resultat :P
    Vill helst kunna ha bikini utan att skämmas om jag ska till turkiet och träffa farsan jag inte sett på 5 år och alla kusiner som är jätte smala :P
    Sen ska jag böra i en  ny klass till hösten och skulle kännas gött att böra där med bra självförtroende ^^
    Känns som att smala fina människor accepteras mkt mera än "tjockisar". Jag vill tro gott om folk men jag vet att man lätt är lite ytlig :P
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**