• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

oh vad bra att jag inte är ensam om att älska vitkål :D tycker det är utmärkt om man kör lite kina-mat, smörstekt vitkål med lite asiatisk kryddning istället för ris eller nudlar :D

• yena89
    tiiitti skrev 2011-03-18 12:55:33 följande:
    jag blev besviken på chokladbollarna. gillade inte alls dom. för mycket kokos. Är det samma stuk på bountyn? för då är de nog ingen ide jag provar dom.

Tack Moiraine för recept till tacon ikväll.
    Jag kan lova dig att Bounty smakar himmelskt!!!
    Mycket godare än vanlig bounty med fyllig smak och inga kontigheter i! :D
    Ziggystardust skrev 2011-03-18 13:02:22 följande:
    What!!!! Var, var?
    ICA Maxi och ICA Supermarket :)
    www.alvestaglass.se/kopglass.html
    www.alvestaglass.se/Sockerfri.html
  • yena89
    tiiitti skrev 2011-03-18 13:07:48 följande:
    Hur va ingredienserna i dom nu? -glömt bort-
    Dom jag gjorde vart såhär:
    Bounty  ca 15 st (ca 1,3 gr kolisar/bit)
    1,5 msk smör
    3 msk sukrin
    0,5 dl grädde
    0,5 dl kokoskräm (Blue Dragons hade jag) eller kokosmjölk
    100 gr Icas ekologiska kokos (lite kolisar i)
    75 gr Marabou 86% mörk choklad

1.Smält smöret och rör ner sukrin. Kan brännas så rör hela tiden ett par minuter.
    2. Tillsätt kokoskräm/mjölk, grädde, kokos. Rör ihop allt nån minut på svag värme.
    3. Ställ kallt en timme.
    4. Forma degen till avlånga bitar.
    5. Ställ i frysen minst en timme. (hade mina över natten)
    6. Bryt choklad och smält över vattenbad.
    7. Doppa bitarna i choklad och förvara i kyl.

Ändra ignet i receptet förutom kanske sötman så blir dm perfekta :)

Jag har itne testat glassen än. Den är ju laktosfri och då har den ju en lite speciell smak. Men ska vara barnvakt i Sthlm, Täby, hos morbror och där säljs den så då ska jag "Vräka" i mig glass x)
  • yena89
    Ziggystardust skrev 2011-03-18 13:14:20 följande:
    Men jag såg inte Skellefteå i listan någonstans...Den verkar bara finnas söderut.
    Jao här i sundsvall finns den inte heller. Det är ju en smålandsglass, kanske beror på det x)
    Men jag skrev ett mail till dom och efterfrågade men har inte fått svar än :/
  • yena89

Precis kört 55 min Pilates. Det är verkligen sjukt hur snabbt man återhämtar sig. Det var tufft. Rumpan och låren sved som attans så där e det precis som innan. Klev in i duschen direkt efter och när jag kom ut vart jag helt återhämtad. Tidigare var jag tvungen att vila en timme efter bara 20 min passet och jag är minst lika otränad nu som då.
    Träning kräver kolhydrater my ass!!!

• yena89
    P28 skrev 2011-03-18 17:25:01 följande:
    Jag vill också prova att göra bounty, men mitt ICA maxi har inget bra alternativ till sukrin... tror jag. Vad är egentligen Hermesetas? Och Canderel? Det är väl inte sukrin? Känner mig lite korkad nu Skäms
    På min lilla ICA i stan hade dom Hermesetas och det köpte jag bara för jag skulle baka en kaka och ville ha nåt sötningsmedel. Tror inte det är jätte bra (häften aspartam) och det höjer nog blodsockret lite men är det inga stora mängder man använder kan det nog funka :)
  • yena89
    Mamma till två mirakel skrev 2011-03-18 20:35:44 följande:
    Termos...jag var på café i veckan och bad att få grädde i kaffet istället för mjölk å han i kassan tittade på mig som om jag vore dum i huvudet...-Jag kan vispa mjölken lite så den blir lite fluffigt sa han....ööh nej det går bra utan Obestämd va fasen förr i tiden haded la alla grädde i kaffet å inte mjölk...kände mig som en spetälsk hahahaaa....
    Jag beställer alltid kaffe med vispgrädde, sån vispad allså som dom brukar ha på varma chokladen. Det funkar bättre än att be om flytande grädde :) Men klart får man en del frågande blickar i början. Det är inget konstigt med en varm choklad med grädde på men en kaffe med grädde? Det går ju inte för sig ;)
  • yena89
    helene306 skrev 2011-03-18 20:40:30 följande:
    yena: Just det, pilates skulle ju jag testa. Är det jobbigt? Tycker du det ger något? Kör du egna övningar som du lärt in eller efter någon film?
    Pilates 'r underbart och det ger en otroligt vacker kropp! Det är inte så mkt kondition och fettförbränning utan ger mer smidighet i kroppen, förlänger musklerna och gör kroppen snyggare :) Så det får man kombinera med kontidionsträning nångång i veckan :) Man tror inte det ger nåt men efter nån vecka bara kan man se resultat i spegeln, man är liksom fastare i kroppen :)

Dom tre serierna körde jag nu:
    1.

2.

3.

Nästa gång ska jag lägga till denna med:

• yena89
    helene306 skrev 2011-03-18 21:25:53 följande:
    Jag tänkte att jag kan inet bara glo, jag kan lika gärna testa övningarna också. Nu lär jag känna av magmusklerna i morgon
    just den första lär få din rumpa och dina lår att brinna :P Men jag har ätit lchf i typ 7 månader nu så min kropp har nog ställt om sig till fettdrift därför återhämtade jag mig så snabbt tror jag. Vet inte hur länge du ätit LCHF? :)

Blev lite hungrig nu efter så det blev att steka två ägg och göra lite tonfiskröra till^^
  • yena89
    P28 skrev 2011-03-19 09:25:16 följande:
    Blev det gott? Inte sådär besket/strävt? Annars funderar jag på att lägga en beställning på nätet på något sötningsmedel och något redningsmedel- vilket är bra?

Förresten, bra jobbat med träningen! Pilates är verkligen bra, det körde jag mycket förr.
    Nää tycker jag inte. Gjorde både kaka och bounty med det, samt att jag har det i kaffe och jag tycker det är gott. Men sen är jag ju van vid sötningsmedel med. Tycker liksom Cola/Sprite/Fanta Zero är godare än original :P

Enda nackdelen var att sötman verkar försvinna vid bakning :/ För när jag smakade degen var den söt men sen när kakan vart klar smakade det knappt nåt sött så :/
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**