**Den stora feta LCHF-tråden**
Men på min ICA hade dom Reneé Voltairs Raw-kokosolja :)
Maken fick idag svar på kolesterolvärdena och de låg väldigt högt ( högt LDL + högt trigl, samt lågt HDL ) så totalkvoten blev väldigt hög.
Blir lite fundersam då vi äter strikt lchf hemma ( under 20 gram ) men ibland slinker det ner en potatis eller fullkornspasta, då han alltid äter lunchen på restaurang ( subventionerat av jobbet så det är svårt att komma ifrån ). Tror ni dessa små avsteg spelar någon större roll i längden?
Han konsumerade alltså mängder med godis, läsk och annat skräp fram tills för 8 veckor sedan, så jag tror att värdena ligger kvar från det och inte har hunnit med än. Det trodde som tur var hans läkare också som rekommenderade honom att fortsätta på lchf och så ta nya prover om två månader.
Men alltså, dessa små avsteg borde väl inte kunna sabba helt på sikt?
Tror jag frågade om glassen innan men vet inte om jag fick nåt svar.
Jag har svårt att tro att den bara innnehåller 0,5g/100g. Menar han inte bara sockerarterna?
För han använder ju grädde och allt och även om den är laktosfri innehåller den ju kolhydrater för Valios har 3g/100g så.
Vägrar tro att den totala kolhydratsmängden är 0,5g/100g!!
SHIIIIT jag såg precis att bara mängden bea-såsen idag hade 1150 kcal :o får dra ner på den!