**Den stora feta LCHF-tråden**
Är det något nytt påhitt, aldrig hört det förut? Och så blir jag nyfiken på vad drycken heter om det är tillsatt socker i?
Då har jag lärt mig dagens grej med andra ord. Dricker aldrig juice/nektar/fruktdryck så för mig var det nytt.
Jag har gått ner 13,8 kg sen 6:e mars. Av dem är ca 10 kg fett (har en våg som även mäter fett). 7,3 kg kvar till målvikten. Men nu äter jag liberalare så då kommer det ta lite längre tid, fast å andra sidan var målet från början att tappa 20 kg till nyår och det ska nog inte bli några problem.
Jag äter också av det som bjuds. Är det något som jag inte gillar så tar jag kolhydrater för att ta bort smaken, men annars behöver man ju bara ta av protein och sås. När jag körde strikt så tog jag glucosanol men nu när jag kör liberalt så skippar jag även dem. Fast om jag ska vara helt ärlig så brukar jag äta lite hemma innan vi ska till svärisarna. Svärmor tror inte på såser och de är inga mästerkockar direkt så jag tar som sagt gärna något litet hemma så att jag kan ta en liten portion hos dem.
Mitt humör är helt klart mycket mycket värre på lchf! Det är så att jag blir riktigt ledsen över det själv, jag kan bli skitsur på ungarna på en millisekund och efteråt så fattar jag inte varför jag blev så arg. Det blir bättre om jag äter regelbundet 4-5 gånger om dagen, men humöret är fortfarande inte trevligt för någon.
Hehe och jag är jättetaskig i magen av lchf, humöret är skit och jag har inte sett röken av några andra positiva effekter frånsett att jag går ner i vikt. Så för mig (och min omgivning) är lchf ingen hit, men jag håller på tills jag går i mål på 57 kg, sen kommer jag äta gi for life.
Jag har ingen aning om detta stämmer in på någon annan, men det kanske kan glädja någon? Jag som har en fettvåg ser ett tydligt mönster, när jag mer eller mindre står still i vikt då tappar jag fett. Det handlar naturligtvis inte om kilon men några hekton och det märker jag inte av i kläder men tappar fett gör jag. Sen när jag går ner i vikt då brukar faktiskt fettet öka något. Men att pendla lite upp och lite ner gör mig inget för jag kommer hela tiden ner lite längre och går inte upp lika mycket.