Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hannathu skrev 2012-08-03 11:14:08 följande:
    Juice (som heter juice)  får inte innehålla något tillsatt socker...

Är det något nytt påhitt, aldrig hört det förut? Och så blir jag nyfiken på vad drycken heter om det är tillsatt socker i?
  • spökplumpen
    Suri skrev 2012-08-03 11:24:50 följande:
    Jag är så glad idag, måste bara få dela med mig! Har, efter 4 v med LCHF, idag cyklat!!! Jag har inte kunnat cykla på 13 år pga ledvärk! Så himla lycklig, fattar det knappt?! Helt otroligt och det trodde jag aldrig!!

Wohoooooo!!!! Vilken underbar känsla!! Att höra sånt gör mig glad in i själen, kommer tänka på dig hela dagen och glädjas med dig.
  • spökplumpen

Då har jag lärt mig dagens grej med andra ord. Dricker aldrig juice/nektar/fruktdryck så för mig var det nytt.

• spökplumpen

Jag har gått ner 13,8 kg sen 6:e mars. Av dem är ca 10 kg fett (har en våg som även mäter fett). 7,3 kg kvar till målvikten. Men nu äter jag liberalare så då kommer det ta lite längre tid, fast å andra sidan var målet från början att tappa 20 kg till nyår och det ska nog inte bli några problem.

• spökplumpen

Jag äter också av det som bjuds. Är det något som jag inte gillar så tar jag kolhydrater för att ta bort smaken, men annars behöver man ju bara ta av protein och sås. När jag körde strikt så tog jag glucosanol men nu när jag kör liberalt så skippar jag även dem. Fast om jag ska vara helt ärlig så brukar jag äta lite hemma innan vi ska till svärisarna. Svärmor tror inte på såser och de är inga mästerkockar direkt så jag tar som sagt gärna något litet hemma så att jag kan ta en liten portion hos dem.

• spökplumpen

Mitt humör är helt klart mycket mycket värre på lchf! Det är så att jag blir riktigt ledsen över det själv, jag kan bli skitsur på ungarna på en millisekund och efteråt så fattar jag inte varför jag blev så arg.    Det blir bättre om jag äter regelbundet 4-5 gånger om dagen, men humöret är fortfarande inte trevligt för någon.

Hehe och jag är jättetaskig i magen av lchf, humöret är skit och jag har inte sett röken av några andra positiva effekter frånsett att jag går ner i vikt. Så för mig (och min omgivning) är lchf ingen hit, men jag håller på tills jag går i mål på 57 kg, sen kommer jag äta gi for life. 

• spökplumpen

Jag har ingen aning om detta stämmer in på någon annan, men det kanske kan glädja någon? Jag som har en fettvåg ser ett tydligt mönster, när jag mer eller mindre står still i vikt då tappar jag fett. Det handlar naturligtvis inte om kilon men några hekton och det märker jag inte av i kläder men tappar fett gör jag. Sen när jag går ner i vikt då brukar faktiskt fettet öka något. Men att pendla lite upp och lite ner gör mig inget för jag kommer hela tiden ner lite längre och går inte upp lika mycket.

• spökplumpen
    Boost skrev 2012-08-09 10:43:53 följande:
    spökplumpen: Oj, det var hårda ord. Anorektisk? Hon har ju en snygg tränad kropp! Jag ser ut som henne i kroppen, hon har dock en del mer muskler. Man ska vara försiktig med att slänga hårda ord om andras kroppar.

Tja, skönhet ligger ju alltid i betraktarens öga. Jag står för att jag tycker att hon på den bilden såg anorektisk ut. Sen kan hon vara hur vältränad som helst, men den bilden var inte vacker eller hälsosam i mina ögon, med betoning på mina. Varför du sen drar paralleller till dig själv vet jag inte, men jag hoppas att du inte ser det som ett påhopp på dig?
  • spökplumpen
    Glass skrev 2012-08-10 09:46:17 följande:
    Jag är normalviktig, jag är normalviktig, jag är normalviktig!!!!! Så jävla underbart det är att ha kommit ner till ett bmi som anses vara okej!  Jag vet att BMI är rätt missvisande och att jag har på tok för mycket fett, MEN det skiter jag i, för jag är normalviktig!!!!! Är så trött på att vara lite extraviktig, som jag varit i sååå många år! ÄR inte ni lite trötta på alla recept på bakverk som man provar och så blir det inte så gott som man tror eller som folk sagt att det ska bli? Man borde ordna en sida med recept och så får folk rösta eller ge omdömen om hur gott det är.  

Wohooooo!! Grattis tunnis! och jo jag blir galen på folk som säger att grejerna är goda när det smakar skit rent ut sagt. Fast å andra sidan blir det bra i slutändan iaf, för då bakar man bara den saken en gång och tappar sen suget efter just såna grejer. Jag har Mariannes bok, har bara gjort 2 saker och nope, aldrig mer.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**