Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ollebull: det börjar inte dra ihop sig för mens för din del? Jag tycker att min brukar haka på din ganska bra. Hihi funderar om jag ska skylla mina hekton på att mensen börjar närma sig... Igår tog jag (äntligen) fram gåbandet lite och sprang. Hade inte samma ork som sist men jag är nöjd med att jag sprang iaf. Det som gladde mig mest dock var att jag efteråt orkade göra 10 st plankor om 7 sek. När jag gjorde plankan i april så orkade jag göra 3 st i 5 sekunder och låg sen helt golvad.

• spökplumpen
    Jaya skrev 2012-08-10 13:49:45 följande:
    Är gravid nu men började med LCHF för 5 veckor sedan, tänkte fortsätta med LCHF under grav fast lägga till lite kolisar i form av ngt knäckebröd på morgon eller LCHF bröd, och lite pasta ngn gång, men kommer aldrig sluta så bra som jag mår :) ngn mer som ätit LCHF och varit gravid?

Nej, jag pallade inte allt fett när jag var gravid. Första trimetern brukar det bli att leva på snabba kolhydrater tyvärr. Sen kan jag gå över till bättre kolhydrater men lchf fixar inte jag som gravid.
  • spökplumpen
    ollebulle86 skrev 2012-08-10 11:00:45 följande:
    Såg ni pratade om kokosmjöl, kan man göra det själv? har nämligen massor av kokos hemma som jag inte har nån aning om vad jag ska göra med det

Klart att man kan göra mjöl av kokosflingor, men då blir det kokosmjöl och inte kokosnötsmjöl som är det som alltid anges i recepten. Går inte att byta ut då det är 2 olika saker, eller de har iaf helt olika egenskaper.
  • spökplumpen

Jag är sugen på att testa att göra kokostoppar. Det borde inte vara några problem, som jag minns det är det bara smör, kokos och socker så det borde gå att göra lchf-vänligt.

• spökplumpen

Jag ska erkänna en sak. Det finns faktiskt fördelar med lchf även för min kropp. Igår fiskade jag ju efter att skylla viktuppgången på mensen och visst sjutton så kom det spotings sen på em. Det hade aldrig hänt på kolhydrater, då hade jag varit vrålhunhrig en hel vecka innan och varit PMS-ig. Nu får jag dras med höga siffror ett vecka eller så men sen vet jag att det kommer lossna igen.

• spökplumpen

Tezz: Eller så är inte lchf för dig. Det är inte den enda lågkolhydratkosten som finns. Gi och lchf är lätta att kombinera vid matlagning, det är bara att ha lite olika tillbehör. För fullfeta produkter bör du använda hur som tycker jag, men äter du gi behöver du inte tvinga i dig lika stora mängder som vid lchf.

• spökplumpen

När ni fakirar, hur varierar ni fettet då? Brukar ni marinera köttet eller är det att fuska? Vi kommer nog att ofrivilligt få köra fakir-light för hela familjen i 2 veckor för att testa med grabbarnas allergier.

• spökplumpen

Jag kör en fuskvariant av fakirufo. Under 5 men de kommer från mejerier. Grädde i teet och lite brie på kvällen. Har gått ner ett kg sen igår. Säkert bara mensvikten men jag hoppas att det fortsätter.

• spökplumpen

Det var någon som frågade om mensen. Min har blivit lite oregelbunden. Ibland kommer den efter 3 veckor och ibland efter 5,5 vecka. Min normala cykel brukar vara 31 dagar så jag har hunnit med att testa för grav i flera cykler. Skitnervigt eftersom jag har spiral och har ökad risk för att få utomkveds (har bara en äggledare kvar efter ett x 2010).

• spökplumpen

Jag fick tips här i tråden, så jag äter d-vitamin, omega 3, multivitamin och ibland magnesium om jag börjar känna av benen. Just magnesium verkar många lida brist på så det kan nog vara bra att äta i förebyggande syfte. De ingår i mina multivitaminer, men jag känner av benen ibland iaf. Jag känner mig både piggare och friskare sen jag började äta tabletterna.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**