**Den stora feta LCHF-tråden**
Tack för intressant läsning! Från och med imorgon ska jag dubbla min dos och ta den med lite kokosfett.

Jag har inte fakirat men dragit ner kolhydraterna rejält och vad får jag som tack? Diarré, tack för den... Min mage verkar verkligen behöva kolhydrater för att funka som den ska. Eller kan det vara någon brist på något som gör att jag bara är hård när jag äter mycket kolhydrater?
Ollebulle: Är det snart ex-sambo för att ni ska gifta er eller gå skilda vägar? Grattis iaf till fina viktresultat!
Känner mig färdig med diarréer nu, ska testa att minska på fettet och se om det hjälper. Jag som också ville leka med er andra och rasa i vikt med fakir...
Grattis alla till fina resultat! . Martina, du får gärna rapportera om tårtan blev lika god som den ser ut.
Tror ni att min diarre kan bero på övergångsbesvär? Jag tänker eftersom min kropp verkar föredra lite mer kolhydrater i normalfallet för att magen ska vara ok. Innan detta så hade det utöver maten även blivit några dagar med dajmstrut. Att gå från det till under 5 kolhydrater, tror ni kroppen ser det som en övergång till lchf? Är så velig till hur jag ska göra med maten nämligen. Börja äta mer kolhydrater för att slippa diarrén eller lida lite till och hoppas att kroppen lugnar ner sig? Sambon fick åka till Apoteket innan frukost idag och handla medicin till mig. Får se om några timmar ifall jag ska våga mig ut idag.
Ni som känner kurr i magen men inte är hungriga i huvudet, äter ni när magen kurrar eller väntar ni tills huvudet hinner ikapp?
Jag väljer faktiskt köpebrödet före finn crisp. Tycker brödet mättar mer, innehåller färre kolhydrater och inte ger sug efter en skiva till. Finn crisp är så gott att jag inte kan sluta äta efter en, är nog för mycket kolhydrater för mig....eller iaf fel sort. Det blir samma sak som om jag skulle ta en favoritkaka, man sträcker sig hela tiden efter "bara en till".
Men om man inte äter när magen knorrar så lyssnar man väl inte på kroppens signaler? Eller ser ni det som en defekt som lever kvar från när vi lät kolhydraterna och blodsockret styra när vi åt?