Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-08-16 18:56:32 följande:
    Läs på kostdoktorn.se. Multivitamintabletterna räcker inte långt. Jag äter ganska mycket mer än rekommenderad dos. D-vitamin är ju bra för så mycket!

Tack för intressant läsning! Från och med imorgon ska jag dubbla min dos och ta den med lite kokosfett.
  • spökplumpen
    stjierna skrev 2012-08-17 09:38:04 följande:
    Jag måste bara få glädjeskutta lite. Har hållt på (strikt) med LCHF sedan 1a mars, med undantag för 3 veckor i juni, och har stadigt stått stilla på 94 kg. Jag har testat allt - warrior, pf, ej mejeri, fakir, fakir ufo osv osv. För 4 veckor sedan bestämde jag mig för att bara äta normal LCHF, inget uteslutande alls, så jag har tillåtit både mejerier, nötter, bär, choklad, alla grönsaker (försiktig med blomkål, då det triggar mig) även underjordsgrönsaker. Och fram till förra frdagen stod jag fortfarande stadigt på 94 kg, men mådde såå mycket bättre både fysiskt o psykiskt, och idag när jag ställde mig på vågen o var beredd på mina (numera väldigt kärvänliga) 94 kg så stod vågfan tamigtusan på 91.9 kg! Kan det vara så att min kropp ÄNTLIGEN har slappnat av o vågat släppa efter? Jag bågar inte ropa hej förens vågen visar minst -5 kg från ursprungsvikten, DÅ känns det på riktigt!

Åhhh grattis!! Vad härligt att kroppen verkar vänja sig! Hoppas att den fortsätter vara lika snäll i fortsättningen och att den vågar lita på att du är lika snäll tillbaka.
  • spökplumpen

Jag har inte fakirat men dragit ner kolhydraterna rejält och vad får jag som tack? Diarré, tack för den... Min mage verkar verkligen behöva kolhydrater för att funka som den ska. Eller kan det vara någon brist på något som gör att jag bara är hård när jag äter mycket kolhydrater?

• spökplumpen

Ollebulle: Är det snart ex-sambo för att ni ska gifta er eller gå skilda vägar? Grattis iaf till fina viktresultat!

• spökplumpen

Känner mig färdig med diarréer nu, ska testa att minska på fettet och se om det hjälper. Jag som också ville leka med er andra och rasa i vikt med fakir...

• spökplumpen

Grattis alla till fina resultat! . Martina, du får gärna rapportera om tårtan blev lika god som den ser ut.

• spökplumpen

Tror ni att min diarre kan bero på övergångsbesvär? Jag tänker eftersom min kropp verkar föredra lite mer kolhydrater i normalfallet för att magen ska vara ok. Innan detta så hade det utöver maten även blivit några dagar med dajmstrut. Att gå från det till under 5 kolhydrater, tror ni kroppen ser det som en övergång till lchf? Är så velig till hur jag ska göra med maten nämligen. Börja äta mer kolhydrater för att slippa diarrén eller lida lite till och hoppas att kroppen lugnar ner sig? Sambon fick åka till Apoteket innan frukost idag och handla medicin till mig. Får se om några timmar ifall jag ska våga mig ut idag.

• spökplumpen

Ni som känner kurr i magen men inte är hungriga i huvudet, äter ni när magen kurrar eller väntar ni tills huvudet hinner ikapp?

• spökplumpen

Jag väljer faktiskt köpebrödet före finn crisp. Tycker brödet mättar mer, innehåller färre kolhydrater och inte ger sug efter en skiva till. Finn crisp är så gott att jag inte kan sluta äta efter en, är nog för mycket kolhydrater för mig....eller iaf fel sort. Det blir samma sak som om jag skulle ta en favoritkaka, man sträcker sig hela tiden efter "bara en till".

• spökplumpen

Men om man inte äter när magen knorrar så lyssnar man väl inte på kroppens signaler? Eller ser ni det som en defekt som lever kvar från när vi lät kolhydraterna och blodsockret styra när vi åt?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**