• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

spökplumpen skrev 2012-05-02 19:28:19 följande:
    Jag känner mig som ett litet barn i väntan på julafton. Har lagt min första beställning på kokosfett (och en 'mirakelkur' för fötterna) och väntar nu ivrigt att få ett sms för att få hämta grejerna. Hoppas att de hinner komma innan helgen!

Låter som min senaste beställning! Är det "baby foot" så kan jag säga att det ÄR en mirakelkur!
  • EEE
    Hoppet 3 Måste bara fråga, väger du allt du äter eller du höftar lite med måtten?
  • EEE
    spökplumpen skrev 2012-05-03 10:41:42 följande:

Ohhh hoppas det funkar lika bra för mig! Hade du mycket förhårdnader eller ville du bara göra fötterna lite sommarfina? Jag har förhårdnader och massa självsprickor så jag håller verkligen tummarna för att det ska funka för mig. Läste omdömena och det var typ 50/50 mellan bluff och himmelrike.
    Mina fossingar fjällar än så jag kan inte säga något om resultatet än men jag hade riktigt torra hälar efter mina graviditeter. Tror jag skulle behöva en kur till för att få perfekt resultat! Hoppas det funkar lika bra som det gjort för mig!
  • EEE

Börjarde med fakir idag. Mitt sug och hungern har blivit för mycket de senaste dagarna så nu blev det hög tid att ta i med hårhanskarna. Känns lite trist för jag älskar sallad och goda tillbehör som inlagda paprikor med fetaost mm. En kortare tid ska väl inte bli några problem men ändå trist.

Är det okej att dricka smaksatt Loka under fakir-veckan?  

• EEE
    Frukost:
    2 koppar kaffe med kokosfett i.

Lunch:
    Cevapcici med bea och lite äggröra.

Kvällsmat:
    Lövbiffsknyten med hallomi och hackad vitlök i. Bea även till detta.

Vet egentligen inte om hallumi är godkänd när man kör fakir? Någon som vet?               
  • EEE
    Feffie skrev 2012-05-07 22:59:02 följande:
    Mer frågor:)
     Vad är fakir?? INGA kolhydrater? Vad äter ni då?

Tycker det är så svårt att veta hur många skivor skinka är ok eller hur många ostrullar är ok?    

Jag kör fakir. Äter kött, ägg och fett. Utesluter mejerier och grönsaker. Känns lite enformigt men tänker inte äta så här någon längre tid. Det blir några kolhydrater från bean och majjon jag äter men inte många.

Här är en länk om LCHF fakir. 

http://dl.dropbox.com/u/54402126/Allt%20om%20Fakir.pdf
  • EEE
    Feffie: Du behöver absolut inte ursäkta dig! Det är väl bl.a frågor, tips och råd en sån här tråd på ett forum är till för!

Jag började med fakir för min viktnedgång stod stilla ett tag. Mitt mål är att gå ner de sista kilona jag har kvar efter mina graviditeter. Jag har funderat över mitt upplägg med fakir och tror nog att en vecka i stöten blir bäst. Ger detta önskad effekt så gör jag antagligen så att jag kör fakir en vecka och sedan vanlig lchf i en vecka eftersom fakir blir ganska enformigt matmässigt. Jag älskar sallad och hade inte kunnat leva helt utan mina grönsaker en längre period. Tycker faktiskt att det är lite jobbigt att göra en god sallad åt de övriga i familjen och själv inte få äta den.

mammelie1891: Snyggt jobbat! Vilken skillnad!
    Ångrar som tusan att jag inte tog bilder på mig sådär vid starten, hade varit så kul att se skillnaden på bild.

• EEE
    Nikhita skrev 2012-05-08 10:36:38 följande:
    Hej på er!

Så skönt att man kommit under 60kg och att siffran börjar på 5 nu
    Nu ha rjag accepterat att jag kan stå still i vikt ganska länge och sen minskar ca ett halvt kilogram helt plötsligt. Så håller det på, men känns bra för det går ju neråt

Har varit förkyld, ont i halsen + pollenallergi så har knappt tränat på en vecka. Vilken abstinens man får. Var ute och joggade nu och så ska jag äta makrill i tomatsås + ett kokt ägg och dra iväg på bodypump.

Härligt! Kände själv att jag nådde en magisk gräns när vågen visa under 60! Det var några år sedan jag såg en vikt som började med en 5:a så det var välkommet!

Skönt att du blivit frisk och kan dra igång med träningen igen!  
  • EEE

Grekisk yoghurt från Lidl är god och innehåller 2,8g kh/100g tror jag om jag inte minns fel.

Har även testat rysk yoghurt och den är god. Något dyrare blir den då den bara finns i 500g burkar. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**